Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Delen Geplaatst: 5 januari 2007 Beste,\n\nIk ben sinds kort flink bezig met het tekenprogramma [B]\"Coreldraw\"[/B]. Helaas ben ik nog redelijk onervaren met dit programma en weet nog lang niet wat je er allemaal mee kunt doen, laat staan de opties te gebruiken. Ik zoek daarom ook iemand met genoeg geduld, die bereid is mij te helpen met Coreldraw om te gaan. Dit kan via MSN of u kunt natuurlijk ook langskomen als u hier niet ver vandaan woont. \n\nIk wil namelijk een \"Icon Pack\" maken. Hiervoor moet ik Coreldraw goed kunnen beheren wil ik [B]mooie icoontjes[/B] maken. Zo wil ik natuurlijk ook weten hoe ik deze icoontjes omzet tot een bestand die je dan ook daadwerkelijk als Icoon kunt gebruiken. Ik heb verschillende software, waaronder IconPackager en IconEasel. En als u even op het internet rondsnuffelt (Google is your friend) en je typt in Icon-A-Day dan kom je vanzelf icoontjes tegen. Deze zijn met Coreldraw gemaakt, en ik wil proberen net zo goed te worden.\n\nWant bent u echt goed en kunt u me goed helpen dan ben ik niet te beroerd om er iets voor te geven, maar dan moet je er wel genoeg van afweten! Ook de meer geavanceerde technieken wil ik onder de knie krijgen.\n\nInteresse, geef me dan een mailtje of bel me, en misschien kunnen we wat afspreken.\n\n(PS, de prijs is nog nader overeen te komen). \n\nEen aantal vragen die in mijn hoofd rondzwerven over Coreldraw:\n[B]\n-Met de “Contour Tool kun je een zogenaamde “Bevel” (volg deze link en je ziet het links van het middelste plaatje staan [url]http://mormegil.wincustomize.com/Articles.aspx?SID=83&AID=68839[/url] } creëren (het illusie van 3D). Maar als ik dit doe dan wordt het voorwerp alleen groter en dikken en bevat dan allemaal rare kleuren, hoe komt dit?\n\n-Hoe kun je geavnceerde objecten tekenen (zoals bijvoorbeeld een Alienware PC Kast) met de “Mesh” tool? Want vaak krijg ik alles door elkaar en allemaal rare vormen, behalve wat ik precies wil.\n\n-Als je deze link volgt ([url]http://mormegil.wincustomize.com/Articles.aspx?SID=83&AID=65809[/url]) dan zie je dat het een Ipod nano is. Nu wil ik weten, hoe maak je die? Het een en ander staat er wel uitgelegd, en de eerste, tweede en derde stap snap ik wel, maar daarnaar plaatst hij er textuur op. Als ik dit doe wort mijn Ipod doorzichtig en zie je alles er doorheen schijnen, hoe kan ik dit voorkomen? Ook die effecten in de circles en die tekentjes erin “Play, Stop, Pauze etc weet ik niet hoe ik die moet maken. Jullie wel?\n\n-Hoe kan ik een icoontje helemaal klaar maken zodat hij ook daadwerkelijk als icoontje op je bureaublad terecht komt? Want je moet de grootte aanpassen, in map stoppen, comprimeren en al dat andere gein, maar hoe moet dat precies? Kan iemand dat uitleggen?[/B] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 Dit is een forum waar mensen elkaar vrijblijvend helpen.... \nAls je meer kennis wilt over Coreldraw zou ik er een goed boek op na slaan of flink Googlen.\nIk vraag Modje of ze even naar deze thread kijkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 Maar het mag natuurlijk ook gratis, alleen zoveel werk voor niets doen is we een beetje veel gevraagd lijkt mij zo:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 Maar kan echt niemand mij helpen?:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 ik herken dit van een ander forum\r\n\r\nheb je soms op nog meer deze vraag gestelt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 Ja hehe, om eerlijk te zijn wel. Zo heb ik meer kans op een antwoord, omdat goede Coreldrawers schaars zijn:P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 Hoop dat je een beetje kennis hebt van de Eng. taal, want hier staat een schat aan info: [url]http://www.huntfor.com/design/tutorials/coreldraw.htm[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 In ieder geval is het niet de bedoeling om zo via het forum te werken. Dan moet je gewoon gaan adverteren of een cursus gaan volgen. Er zijn stapels boeken over Coreldraw, dus als je moeite doet is het allemaal zelf te regelen. Kost alleen tijd.\r\n\r\nHaal svp je emailadres weg uit je openingspost. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 Zelfs in een goede bibliotheek is er kans dat ze deze boeken hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2007 Kwam dit topic ook tegen op GoT, waar de vragensteller ook op zijn vingers werd getikt omdat hij meerdere topics over icons opent, maar nooit echt zelf diepgaand dingen probeert.\r\n\r\n@lordluud2: als je iets wilt hebben of leren, dan moet je daar veel tijd in steken. Het komt nou eenmaal niet vanzelf. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen