Ga naar inhoud

Abyss Web Server (uit: Voor Nop)

Aanbevolen berichten

Dat kan als men jouw ip-adres intypt in de browser, nadat jij de juiste instellingen hebt gemaakt.\r\n\r\nWat betreft instellingen zijn er twee opties:\r\n1) Je computer is direct op internet aangesloten via een modem.\r\n2) Je computer is indirect op internet aangesloten via een router of modem-router-combi.\r\n\r\nIn geval van optie 1 hoef je er alleen voor te zorgen dat verkeer langs poort 80 niet geblokkeerd wordt door je firewall.\r\n\r\nIn geval van optie 2 moet je inloggen op de configuratie van je modem/router en aldaar instellen dat tcp/udp-verkeer voor poort 80 doorgestuurd moet worden naar jouw computer. Vaak is zo\'n optie te vinden onder de naam \'port forward\' of \'virtual server\'.\r\nJe moet daar dan het ipadres van de computer met daarop de webserver invullen, evenals het poortnummer (80).\r\nHet ip-adres van je computer kun je vinden door in het venster Start > Uitvoeren de tekst \'cmd\' (zonder aanhalingstekens) in te vullen, en op de enter-toets te drukken. Vervolgens typ je in het verschenen dos-venster het commando \'ipconfig\', alwaar je je lokale ip-adres kunt aflezen (vaak iets van 192.168.x.x).\r\nAls die instelling is gemaakt, ook even de stap van optie 1 controleren.\r\n\r\nVervolgens is het handig om het ip-adres te weten waarop je site bereikbaar is. Dit kun je vinden op een website als bijvoorbeeld [url]http://www.watismijnip.nl/[/url].\r\nOm het zaakje te testen typ je dat ip-adres in in de browser van een computer die met een andere internetverbinding dan de internetverbinding waar je server aan hangt met internet verbonden is. Als alles goed is ingesteld, zie je nu je website.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nWelke IP-adres moet ik gebruiken?\r\nDie ik kan vinden op [url]www.watismijnip.nl[/url] of die bij het venstertje \'uitvoeren\'?\r\n\r\nIk heb in mn router ingesteld: 62.*7.***.7 (voledig ingevuld) en met port 80 bij virtual Server.\r\n\r\nEn waar kan ik in het programma Abyss de nieuwe IP neerzetten?\r\n\r\nGr. Niels
Link naar reactie
Bij virtual server moet je die invullen die je hebt gevonden via dat dos-venster/uitvoeren.\r\n\r\nLet erop dat dit ip kan veranderen, doordat je router naar verloop van tijd adressen opnieuw uitdeelt. Indien nodig zou je een vast ip-adres op je pc kunnen instellen, of de dhcp-lease extreem lang instellen.\r\n\r\nHet ip-adres via [url]www.watismijnip.nl[/url] heb je nodig om de website vanaf een andere computer te bezoeken. Dit adres vul je dan in in de adresbalk van de browser, bijvoorbeeld [url]http://64.233.161.104/[/url] (In dit geval Google).\r\n\r\nIn Abyss hoef je verder geen ip-adres in te stellen.
Link naar reactie
[QUOTE=TarUnited;284734]Let erop dat dit ip kan veranderen, doordat je router naar verloop van tijd adressen opnieuw uitdeelt. Indien nodig zou je een vast ip-adres op je pc kunnen instellen, of de dhcp-lease extreem lang instellen.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi,\r\n\r\nIk wil mijn IP vast stellen op mn pc maar hoe doe ik dat dan?\r\nWant de IP die ik vind is (met die dosvenster) 10.0.0.2\r\n\r\nEn ik zou graag willen zoals bij google dat ze mijn ip invullen en dat ze dan naar mn server/site gaan.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nGr. Niels
Link naar reactie
10.0.0.2 is het ip-adres van je pc. Deze begint niet met 192.168 zoals in mijn voorbeeld, maar valt echter wel in een van de andere ranges van \'non-routable ip adressen\':[quote]10.0.0.0 - 10.255.255.255\r\n172.16.0.0 - 172.31.255.255\r\n192.168.0.0 - 192.168.255.255[/quote].\r\nJe hebt dus het juiste ip-adres gevonden.\r\n\r\n10.0.0.2 is dus het nummer welk je in je router bij \'virtual server\' gaat invullen, in plaats van 62.*7.***.7.\r\nDe laatstgenoemde (62.*7.***.7) heb je alleen nodig om je website te kunnen bezoeken vanaf een andere pc.\r\n\r\n\r\nDus:\r\n10.0.0.2 invullen in de router bij \'virtual server\'\r\n62.*7.***.7 invullen in de browser van een andere computer (buiten je eigen huis).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...