Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2007 Delen Geplaatst: 4 januari 2007 ik heb geprobeert me C schijf te formatteren met het commando: FORMAT C:\r\nmaar dan krijg ik dit:\r\nhet formatteren van station C: wordt niet ondersteund.\r\nhet formatteren is beeindigd.\r\n\r\nik heb me pc opgestart met een Windows 98se opstart diskette.\r\nen als ik dan in Dos modus D: doe dan staat er zo iets van dat het station ongeldig is.\r\nen net had ik wat gevonden dat het te maken had met dat Win 98 FAT32 heeft ofzo iets:-S\r\nen ik heb eerst geprobeert om gewoon met cd optestarten maar dan krijg ik zoiets van opstarten met cd-rom ondersteuning.\r\nen verder start me pc gewoon op maar me bedoeling is om me C te formatteren.\r\nik heb dit wel eens gedaan met Windows 98se.\r\nmaar nooit eerder met Xp.\r\nweet dus iemand hoe ik mijn C kan formatteren?\r\n\r\nalvast bedankt(Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2007 Ik ga ervan uit dat je op die harde schijf Windows XP hebt staan? Dan weet ik bijna zeker dat die als NTFS geformatteerd is. Dat kun je eventueel in Windows XP opzoeken door de eigenschappen voor die schijf op te vragen.\n\nProbleem is nu dat Windows 98 niet met NTFS overweg kan, maar alleen (daar heb je \'m) met FAT32. Die termen slaan op verschillende manieren om je bestanden op de schijf te bewaren, die kunnen dus niet met elkaar overweg. Net zoals dat een CD speler geen DVD kan lezen, zeg maar.\n\nJe zit echter met het probleem dat je weliswaar je schijf kunt formatteren via die opstartdiskette, maar dan krijg je geen NTFS schijf terug. Windows 98 kan hooguit als FAT32 formatteren, NTFS wordt daar niet ondersteund.\n\nJe kunt beter proberen om vanaf de Windows XP CD-ROM op te starten. Dus de CD erin, en dan de PC opnieuw opstarten, en even kijken of er ergens gevraagd wordt of je vanaf CD wilt starten. Die CD kan namelijk wél een NTFS partitie formatteren. Het kan alleen zijn dat je de opstartvolgorde in het BIOS moet wijzigen.\n\nEn even terzijde, je weet hopelijk ook dat je hiermee alle data op de C-schijf om zeep helpt? Backups maken is dus wel een goed idee. Denk dan bijvoorbeeld ook aan je e-mail berichten en je adresboek, dat soort dingen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2007 het is me net gelukt alleen is windows wel opnieuw geinstalleerd.\r\nmaar hij is niet geformatteerd.\r\nwant in me Program Files staan nog al de mapjes van eerst.\r\n\r\ndus hoe zit dat nou precies hoe kan ik me C formatteren?\r\n\r\nbij de installatie kreeg ik wel de vraag waar ik Windows wou installeren,\r\nen ik dee dus gewoon C:\\Windows\r\nen toen werd er gevraagt of ik dat wou overschrijfen of zo iets.\r\ner stonden ook dingetjes bij van partities enzo maar zag niks van formatteren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 Je moet dan eerst de partities verwijderen, en daarna weer aanmaken, dan MOET je gaan formateren! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2007 bedankt ik zal eens kijken(Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2007 hey jongens ik druk op F8 maar dan m s dat staat niet bij mij waar moet ik op enter druken help Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2007 Hoi,\r\n\r\n\r\nje drukt op F8 en daarna moet je partities verwijderen...dan partities maken(als je meederde schijven moet je die partities ook verwijderen...en op nieuw aanmakan want mogelijk zien die ook NTFS) en dan druk je op nieuwe partitie maken...... dan formatteren met Fat 32 alsie geformatteerd is afsluiten...pc rebooten daarna win98 floppy/cd erin en win98 installeren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2007 [QUOTE]Je moet dan eerst de partities verwijderen, en daarna weer aanmaken, dan MOET je gaan formateren![/QUOTE]\r\nJe hoeft [U]geen[/U] partities te verwijderen,tenzij je de indeling wilt veranderen,formatteren is voldoende.\r\n\r\nAls het niet echt wil lukken.\r\n\r\nHaal hier GParted op,het is een mooie (freeware)vervanger voor Partition Magic. \r\n\r\n[url]http://gparted.sourceforge.net/[/url]\r\n\r\nKies voor de LiveCD.\r\n\r\nOm op te starten,\r\n\r\n2x enter\r\nKies taal enter\r\nKies keymap enter 3x\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen