Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Hallo allemaal,\n\nIk zit met een vreemd probleem waar ik niet uitkom. \nZojuist maakte ik in Word via \"bestand opslaan\" een map aan met de naam \"reclame\" om daar mijn document in op te slaan. Maar toen ik de map had aangemaakt stond deze niet in de lijst.\n\nVia de Verkennner was de map ook niet te vinden. Toen heb ik geprobeerd in de Verkenner de map opnieuw aan te maken maar daar kreeg ik de foutmelding dat er al een map was met deze naam.\n\nToen ben ik via uitvoeren-cmd naar Dos gegaan. Hier kon ik wel in de map reclame komen. Deze map bestaat dus wel op mijn computer maar is via de verkenner niet te vinden!\n\nIk heb geprobeerd om onder iets andere bestandsnamen wat mappen en bestanden aan te maken en op te slaan en zo ben ik er inmiddels achter dat dit probleem alleen optreedt bij bestanden/mappen die beginnen met de letters r-e-c. \n\nWanneer ik namelijk in de verkenner de naam van een bestaande map wil wijzigen in iets dat met \"rec\" begint en op enter druk, dan staat daar gewoon weer de oude naam van de map. Er wordt niets gewijzigd. Via uitvoeren-cmd kan ik in Dos wel mappen aanmaken die beginnen met \"rec\", maar daar heb ik niet veel aan, want ik kan ze vanuit de Verkenner niet vinden.\n\nDit probleem valt natuurlijk te vermijden door de namen van mijn bestanden en mappen zo te kiezen dat ze niet met die drie letters beginnen, maar dan weet ik nog steeds niet wat de oorzaak is. \n\nIs het wel \"veilig\" om gewoon door te gaan of moet ik snel actie ondernemen in de zin van Windows opnieuw installeren of mijn harde schijf vervangen ?\n\n(of heb ik gewoon nooit goed opgelet en is bij iedereen bekend dat een bestandsnaam niet mag beginnen met de letters r-e-c?)\n\nAlvast bedankt voor het antwoord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Misschien is de map om een of andere reden verborgen gemaakt? \n\nGa naar Windows Verkenner, Extra, Mapopties.\nKlik op het tabblad Weergave.\nKlik bij \"Verborgen bestanden en mappen\" op \"Verborgen bestanden en mappen weergeven\".\n\nGa nu naar de plek waar die map is, als je hem nog niet ziet kan je dos nog eens gebruiken.\n\nVia dos naar die map:\nTyp in START file:///C:/ <-Typ hieracher de locatie van de map, en typ in plaats van spaties (\" \") het volgende: \"%20\" (zonder de aanhalingstekens).\nVoorbeeld: START file:///C:/Program%20Files/Word/Mijn%20mapje/reclame\n\nKan je nog niet in je geliefde mapje komen, dan post je dat hier maar weer! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Matthijs, bedankt voor je reactie.\nMijn verkenner stond al op verborgen bestanden en mappen weergeven.\nDe DOS-opdracht die je gaf heeft niet geholpen (kan opgegeven pad/bestand niet vinden). \n\nWat wel vreemd is: de map \"reclamezooi\" die ik heb aangemaakt in dos, is wèl te vinden in de verkenner. Hij staat wel in de linkerkolom bij de mappen, maar heeft als enige een bestands-icoontje en als ik kijk bij de eigenschappen staat er ook: type: bestand.\n\nIn de rechterkolom is deze directory/dit bestand niet terug te vinden...\n\nHet gekke is ook dat deze \"directory\" een stapje dichter bij c:\\ staat dan de plek waar ik hem had aangemaakt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen