Ga naar inhoud

IPX-Protocol toevoegen gevaarlijk?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje,\r\n\r\nLaatst had ik bij een vriend bij 2 pc\'s het IPX protocol toegevoegd om een potje \'\'Command And Conquer Tiberian Sun\'\' te spelen op het netwerk.\r\ndat werkte maar nadat we succesvol een potje hadden gespeeld,\r\nCrashte mijn vriend z\'n XP(die andere was Win98) ik vond dat wel raar.\r\n\r\nMAAR: nu wil ik zelf bij mij dat protocol toevoegen om te gamen\r\nHet is al toegevoegd op 1 andere XP/PC, en dat verloopte soepel\r\nIk denk dat als ik het toevoeg op de 2 pc\'s alles vlekkeloos verloopt\r\n\r\nMaar straks crash(en) de pc\'s(1 is ME en 1 is XP)\r\n\r\nDE CONCLUSIE VAN MIJN VRAAG:\r\n\r\nLicht het aan je router of je IPX kan toevoegen?\r\n\r\nals iemand meer info nodig heeft kan ik die gerust geven hoor
Link naar reactie
Ik betwijfel of die crash van je vriend te maken had met IPX. Het zou natuurlijk kunnen, maar het lijkt mij dat die crash dan al veel eerder had moeten komen, tijdens het starten van het spel of tijdens het spelen.\r\n\r\nAls je router geen IPX ondersteuning heeft, dan had je sowieso helemaal niet kunnen spelen. Over het algemeen kan je echter gewoon IPX toevoegen, het merendeel van de routers/switches kan hier gewoon mee overweg.
Link naar reactie
bedankt syntax error,\r\nik had ook al twintig keer tegen die gozer gezegd dat het al aan zijn pc lag\r\nmaar NIEMAND geloofde me(ze zeiden dat die reparatie zo\'n 200 euro kostte!)\r\n\r\nhet is gewoon een kut wereld...\r\n\r\nik heb het nu al bij mijn eigen pc toegevoegd\r\nen alles werkte gewoon\r\n\r\nalleen is er nu nog een probleem,\r\nde laat ste pc(3/3) had/heeft draadloos internet\r\nen ik heb het al toegevoegd maar hij ziet dat hele protocol niet in RA1 en in Tiberian Sun \r\nhet is windows ME dus het zal daar wel aan liggen\r\n\r\ndat is de laatste pc, dus als die werkt ben ik klaar..
Link naar reactie
Bedoel je dat de netwerkkaart helemaal niet in de opties van RA1 of Tiberian Sun staat? Dat is opzich wel vreemd, als IPX toegevoegd is aan je draadloze verbinding zou hij opzich te zien moeten zijn.\r\nZeker weten dat je niet per ongeluk IPX hebt toegevoegd aan een gewone Lan verbinding? (Mocht er een gewone netwerkkaart in de pc zitten, naast een draadloze)\r\n\r\n\r\nDeze 2 tips zouden eigenlijk niets te maken moeten hebben met het wel of niet herkennen van de kaart in de spellen, maar het valt altijd te proberen:\r\n\r\nControleer in de opties van het IPX protocol of het netwerknummer gewoon op 000000 staat, tenzij je dat aangepast hebt naar een ander nummer op de andere pc\'s natuurlijk. Probeer ook eens het frametype aan te passen naar 802.3 of Ethernet II en kijk eens of de kaart dan wel herkend wordt.
Link naar reactie
Thnx voor de tip.\r\nik zal morgen even kijken, het is nu al laat(voor mijn doen)\r\nHet is trouwens wel vaak dat draadloze zooi niet werkt bij Win9X en ME.\r\nMisschien kan ik beter updaten naar 2000 alleen moet ik dan nog wat extra wekgeheugen erin proppen\r\n\r\nPS: het hele iedee om een vraag op een forum te stellen bevalt me wel\r\nvroeger keer ik altijd met google maar dat werkt ook niet altijd:)
Link naar reactie
[QUOTE=Jozo;284013]Misschien kan ik beter updaten naar 2000 alleen moet ik dan nog wat extra wekgeheugen erin proppen\r\n\r\nPS: het hele iedee om een vraag op een forum te stellen bevalt me wel\r\nvroeger keer ik altijd met google maar dat werkt ook niet altijd:)[/QUOTE]\r\nWat voor type/snelheid processor en hoeveel werkgeheugen zit er nu in? Opzich vallen de systeemeisen voor Windows 2000 nog behoorlijk mee, ik heb hier een P2 233 Mhz met 64 MB RAM staan waar Windows 2000 praktisch net zo snel op draait als windows 98.:) \r\n\r\nEn goed om te horen dat het je bevalt om je vragen op fora te stellen. Wat je zegt klopt als een bus: Google biedt lang niet altijd uitkomst, soms zal je toch eens wat zelf moeten vragen. Niets mis mee, ook daar leer je van.:)
Link naar reactie
Ok,\r\n\r\nOS: Windows 2000\r\nProsessor: Celeron 344MHZ\r\nWerkgeheugen: 64MB\r\nVideo: 8 MB (ATI Rage Pro)\r\n\r\nExtra:\r\nRouter: KPN Experia Box\r\nAdapter(draadloos): Gigaset USB Adapter 103\r\n\r\n\r\nDit is alles zo\'n beetje denk ik.\r\n\r\nGisteren is het internet kapot(nou ja, kapot?) gegaan,\r\nen ik heb een andere, standaard ethernet kaart eruitgehaald,\r\nmisschien kan dit ook helpen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...