Ga naar inhoud

zoeken in PDF-document

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo\r\nIk scande een inhoudsopgave van een tijdschrift in en maakte daar een pdf van. Toen ik via de zoekfunctie een bepaald woord wou zoeken in de pdf lukte dat niet.\r\nWanneer ik dezelfde inhoudsopgave eerst inscan via een ocr-programma (Fine Reader) en dan naar Word omzet lukt zoeken in het pdf-document wel.\r\nWaarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat via de eerste methode eigenlijk een foto gemaakt wordt waarin de zoekfunctie niet kan zoeken.\r\nIs dat niet te omzeilen (want eerst ocr en dan omzetten naar Word vergt meer tijd). Moet ik misschien inscannen naar een ander formaat ? Iemand een idee ?\r\nmvg\r\nLuc
Link naar reactie
Beste\nIn bepaalde pdf\'s kan ik zoeken (meestal pdf\'s die ik niet zelf maakte) maar in een zelf ingescand document dat dan overgezet wordt naar pdf kan ik niet zoeken m.i. omdat dat een image (jpeg of tiff) is en de zoekfunctie daar niet \"in\" kan. Net zoals de recente manier van spammen (ze zetten hun tekst in een image zodat de anti-spamengine er niet kan in zoeken.\nIk vrees dat ik gedoemd ben om de omweg van de ocr-word-pdf te blijven maken.\nThx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...