Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2006 Delen Geplaatst: 30 december 2006 Hallo, ik wil wel eens Windows Vista proberen, maar in hoever wordt mijn Windows XP boot loader verpest(/verandert)? Ik wil Vista even uitproberen, ik heb een gratis trial versie tot half juli met registratie code, legaal. Heeft iemand ervaring met Windows XP en Windows Vista op zijn computer? Trouwens, ik wil Windows XP samen met Vista hebben, en bij het opstarten dus kan kiezen welke Windows ik wil starten. Heeft misschien iemand screenshots er van? Op Google kon ik maar 1 vage vinden.\r\n\r\nGroetjes,\r\nMatthijs. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2006 Hoi Matthijs,\n\nIk had Vista erop staan naast mijn XP, alleen alletwee op een andere harddisk... Voor alle veiligheid, was maar goed ook, want na de installatie van Vista zat er dus geen mogelijkheid voor XP op te starten... \nMet andere woorden, Vista kijkt niet of er nog een andere distributie op je computer staat.\n\nHeb je 2 harddisks?? \nDan raad ik je aan om op 1 XP te zetten en de andere Vista.. (in je bios kan je dan even zeggen vanaf welke harddisk je wilt booten)\n\nHoop dat je hier iets aan hebt!!!\n\nGroetjes Pim Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2006 Hoi Matthijs,\r\n\r\nVoor dat je gaat installeren is het verstandig om eerst windows vista upgrade advisor te laten draaien.Hierbij kan je zien welke welke vista geschikt is voor jou systeem en nog veel meer info.\r\nHeb op een harddisk xp en vista probleemloos draaien maar je moet wel zoveel mogelijk randapparatuur van je pc halen voor dat je vista gaat installeren.\r\n\r\nGroeten marcel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2007 Jep, ik heb al gekeken of Vista op mijn PC kon, het kon wel maar niet op über prestaties. Mijn voornaamste doel was om Vista uit te testen hoe het er uitziet, hoe het werkt en hoe dikke laag en irritant het was, maar goed. Ik heb geen 2 hard disks, en als het op een gaat wordt waarschijnlijk mijn opstart menu van welk besturingssysteem ik wil starten verpest.\n\nWindows XP of Linux, maar geen Windows Vista als standaard besturingssysteem voor mij.\n\nVeel bedankt voor jullie hulp, misschien binnenkort een extra HD en dan zal ik Vista testen, th4nx! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2007 heb je ook geen 2 partities op je pc staan (kan soms gebeuren)\r\n\r\nKlik hiervoor met je rechtermuis toets op deze computer kies dan beheren.\r\ndan wordt computerbeheer geopend. kies in het linkervenster opslag en dan schijfbeheer.\r\nals daar dan 2 partities staan of nog ongebruikte ruimte buiten \"C\" dan kun je daar een partitie van maken.\r\n\r\nAls je 2 partities hebt kun je onder het installeren van vista denk ik wel uitkiezen waar die geinstalleerd moet worden en dan pak je dus gewoon die andere partitie.\r\n\r\nMet opstarten kun je dan ook gewoon kiezen tussen vista en xp (enz).\r\n\r\ngr joey Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Ik weet wel hoe ik partities kan aanmaken, en zeker wel met Partition Manager. Lol, dus het kan ook gewoon met partities, had dat dan gezecht :p\r\n\r\nEnne, hoe gaat het met me bootloader na Vista erop zit en Windows XP, blijft ie nog gewoon staan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Ik zou het niet riskeren, heb het geprobeerd met 2 harddisks, 1 XP (stond er al op), en daarna Vista op de andere (wel in Bios aangegeven dat ik van de 2de harddisk wilde starten en niet de XP). \nStartup scherm van Vista gaf dus GEEN XP in mijn opstartscherm!\n\nDus wees gewaarschuwd met 2 partities op 1 schijf!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Draai zelf al een week met 2 partities op 1 schijf,windows xp en vista.\r\nIn vista lijst met besturingssystemen een aantal seconden weergeven,dan staat er in je opstartscherm:een oudere versie van windows en vista, heb het met diverse smaken van vista geprobeerd en alles werkt als een zonnetje.\r\nEn vanuit XP kan je vista makkelijk formatteren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 heb hetzelfde als marcello Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 welke problemen je ook hebt met de bootloader van vista,,\n\naanpassen of verwijderen na de verwijdering van vista,,bootvolgorde aanpassen etc. gebruik daar vistabootpro voor,,te gebruiken in xp en vista,,een van beide of beide tegelijk,,maakt niet uit.\n[url]http://www.vistabootpro.org/[/url]\n\nen ik heb vista op twee partitie\'s op twee verschillende schijven in een werkend systeem en kan prima kiezen en alles werkt in beide OSen nog,,\n\ndus ik ben bang dat er tijdens de installatie iets over het hoofd wordt gezien als je na de install niet meer in xp kan komen,,,\n\ndualboot is al jaren een gemeengoed en ik kan me niet voorstellen dat M$ dit niet voor elkaar kan krijgen(al verbaasd me soms niks meer maar goed das een ander verhaal:) ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2007 Dan hebben ze dat aangepast... gelukkig maar... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2007 Hm dan zal ik nog een beetje rondneuzen en dan binnenkort Vista proberen denk ik, bedankt allemaal voor jullie reacties! ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen