Ga naar inhoud

Externe harddisk niet zichtbaar op pc

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele maanden een externe LaCie HDD (USB 2.0, 250 GB) voor backups. Werkte aanvankelijk prima; geconverteerd naar NTFS en backups van bestanden van mijn pc (Windows XP SP2) naar de HDD gemaakt. Daarna netjes ontkoppeld via \'hardware veilig verwijderen\'.\r\nNu ik na enige tijd een nieuwe backup wil maken, is de HDD niet meer zichtbaar in de Windows verkenner en ook niet onder schijfbeheer. De HDD lijkt te werken, al is dat moeilijk te controleren in dit geval. Het rode lampje brandt in ieder geval. \r\nDe popup \'nieuwe hardware gevonden\' komt soms wel, soms niet op het scherm. Als ik de USB kabel aan de pc koppel, gaat die (in de meeste gevallen) herstarten. Na herstart krijg ik de mededeling \'Windows is hersteld van een ernstige fout\'. \r\nHeb dit verschillende malen geprobeerd, met verschillende USB kabeltjes. Niets werkt. De HDD door LaCie laten repareren is geen optie want dan raak ik (volgens hun eigen mededeling op de website) alle gegevens kwijt - fijne service, ze zullen het wel druk hebben!\r\nWeet iemand hoe ik dit op kan lossen? \r\nFrans
Link naar reactie
Dank voor je reactie. Nee, nog niet op een andere pc geprobeerd. Zou dat wat uitmaken? Hoe kom ik er dan achter wat er met de koppeling met mijn eigen pc misgaat?\r\nOp zich is er m.i. niets mis met mijn eigen pc. Het is een nieuwe pc, een half jaar oud, dualcore processor 2,80 Mhz, 2 GB intern geheugen, twee interne harde schijven verdeeld in 4 partities. Geeft geen foutmeldingen of andere problemen.\r\nFrans
Link naar reactie
[QUOTE=frans1953;282215] De HDD lijkt te werken, al is dat moeilijk te controleren in dit geval. Het rode lampje brandt in ieder geval.[/QUOTE]Check de handleiding of dat lampje rood hoort te zijn bij \"correct\" werken v.d. hdd (rood kan ook op\'n hardware error duiden).\r\nProbeer de hdd idd na op\'n andere pc. Als ie\'t op \'n andere pc wel goed functioneert, dan kun je het best de drivers controleren. [QUOTE=frans1953;282215] De popup \'nieuwe hardware gevonden\' komt soms wel, soms niet op het scherm. Als ik de USB kabel aan de pc koppel, gaat die (in de meeste gevallen) herstarten. Na herstart krijg ik de mededeling \'Windows is hersteld van een ernstige fout\'. Heb dit verschillende malen geprobeerd, met verschillende USB kabeltjes. Niets werkt. [/QUOTE]Waarschijnlijk heb je enkel de originele (van het meegeleverde schijfje) drivers geinstalleerd,\r\nen deze nog niet geupdate (vernieuwd).\r\nCheck of d\'r nieuwe (moederbordchipset en usb) drivers aangeboden worden (via de site v.d. pc fabrikant of de site v.h. moederbord) die (vooral de usb) eigenschappen van het moederbord verbeteren.\r\nAls je alle drivers vernieuwd hebt, dan de pc herstarten en checken of de hdd normaal functioneert.\r\n\r\nD\'r is nog\'n kleine kans dat 1 v.d. usb aansluitingen op het bord niet goed functioneert.[QUOTE=frans1953;282215]Het is een nieuwe pc, een half jaar oud [/QUOTE]Als het updaten v.d. drivers geen verbetering brengt, dan zou je contact kunnen opnemen met de helpdesk v.d. pc verkoper.\r\nAls het een hardware error betreft, dan kan ie onder garantie gerepareerd worden.\r\nJe kunt de usb ansluitingen testen, niet enkel met de hdd , maar eventueel met andere usb apparatuur (mp3, fotoapparaat, printer,...).\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
[QUOTE=fransjan;282512]Netjes ontkoppeld door hardware veilig verwijderen , wanneer je dit doet verwijderd windows toch de instellingen van apparaat dat je net hebt geinstalleerd. [/QUOTE]Integendeel, XP slaat dan alle gegevens op, zodat je pc de hdd -de volgende keer dat je\'m aansluit- probleemloos herkend. [QUOTE=fransjan;282512] Je moet toch rechts klikken op apparaat en dan eject of verwijderen.[/QUOTE]Je \"moet\" niet, maar als dit voor je werkt, dan is d\'r niets mis mee.\r\n\r\nIs de LaCie ondertussen al toegankelijk ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...