Ga naar inhoud

SpeedTouch 585 icm Sitecom switch


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, \r\n\r\nik heb sinds kort een SpeedTouch 585v6 met een Sitecom switch. Ik krijg de SpeedTouch gewoon geinstalleerd en up&running in een single PC setup. Kortom ik kan gewoon internetten. Maar mijn idee was om mijn switch op 1 van de 4 modem/router poorten aan te sluiten zodat ik op de switch (die boven staat) ook allerhande apparatuur kan aansluiten. \r\n\r\nDan gaat het helaas mis, zodra ik de switch tussen modem en pc\'s zet vinden mijn pc\'s niet meer de modem. Iemand ervaring met deze -toch vrij simpele?- setup.
Link naar reactie
bekabeling is volgens mij in orde want in een andere setup werken de kabels gewoon (zoals nu).\r\n\r\nHierbij een uitdraai wanneer ik mijn PC direct op de speedtouch 585v6 heb zitten:\r\n[COLOR=\"Red\"]Windows IP Configuration\r\n\r\n Host Name . . . . . . . . . . . . : markspc\r\n Primary Dns Suffix . . . . . . . :\r\n Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown\r\n IP Routing Enabled. . . . . . . . : No\r\n WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No\r\n DNS Suffix Search List. . . . . . : lan\r\n\r\nEthernet adapter Local Area Connection:\r\n\r\n Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected\r\n Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller\r\n Physical Address. . . . . . . . . : -deleted-\r\n\r\nEthernet adapter Local Area Connection 2:\r\n\r\n Connection-specific DNS Suffix . : lan\r\n Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI\r\nGigabit Ethernet Controller\r\n Physical Address. . . . . . . . . : -deleted-\r\n Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes\r\n Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes\r\n IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.64\r\n Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254\r\n DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254\r\n DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254\r\n Lease Obtained. . . . . . . . . . : woensdag 27 december 2006 13:10:17\r\n Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 28 december 2006 13:10:17[/COLOR]\r\n\r\n[COLOR=\"Black\"]En dit krijg ik wanneer ik mn pc op de switch aansluit die op zijn beurt is aangesloten op de speedtouch[/COLOR]\r\n[COLOR=\"Red\"]\r\nWindows IP Configuration\r\n\r\n Host Name . . . . . . . . . . . . : markspc\r\n Primary Dns Suffix . . . . . . . :\r\n Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast\r\n IP Routing Enabled. . . . . . . . : No\r\n WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No\r\n\r\nEthernet adapter Local Area Connection 2:\r\n\r\n Connection-specific DNS Suffix . :\r\n Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI\r\nGigabit Ethernet Controller\r\n Physical Address. . . . . . . . . : -deleted-\r\n Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes\r\n Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes\r\n IP Address. . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0\r\n Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0\r\n Default Gateway . . . . . . . . . :\r\n DHCP Server . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255\r\n\r\nEthernet adapter Local Area Connection:\r\n\r\n Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected\r\n Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller\r\n Physical Address. . . . . . . . . : -deleted-\r\n[/COLOR]\r\n\r\n[COLOR=\"Black\"]Ik heb ook even geprobeerd om vanaf een andere pc naar mijn eigen pc te pingen (beiden aangesloten op de switch) maar krijg geen respons.[/COLOR]
Link naar reactie
Op mn moederbord zitten 2 onboard netwerkcontrollers. De NVIDIA gebruik ik op dit moment niet (media disconnected zegt ie ook). Ik heb geen ingebakken firewall zover ik weet. Ik draai wel de windows firewall.\r\n\r\nIP zelf toekennen heb ik gedaan (volgens de gegevens die ik krijg wanneer mn pc direct op de speedtouch zit), mn connectie gaat dan wel van \'limited or no connection\' naar normaal maar ik kan nog steeds niet internetten of apparaten pingen in het netwerk.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Sorry voor de late reactie, heb inmiddels een andere switch geleend en het werkt nog steeds niet :( Limited or no connection zegt ie...\r\n\r\nAls ik de speedtouch aansluit op een oude router hier dan werkt het wel... waarom wil het nou niet werken met een switch? Weet echt niet meer wat ik moet proberen. Aan de kabels kan het ook niet liggen lijkt me want die werken in een andere setup prima.\r\n\r\nDe ipconfig ziet er wel anders uit met deze geleende switch:\r\n\r\nWindows IP Configuration\r\n\r\n Host Name . . . . . . . . . . . . : markspc\r\n Primary Dns Suffix . . . . . . . :\r\n Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown\r\n IP Routing Enabled. . . . . . . . : No\r\n WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No\r\n\r\nEthernet adapter Local Area Connection 2:\r\n\r\n Connection-specific DNS Suffix . :\r\n Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI\r\nGigabit Ethernet Controller\r\n Physical Address. . . . . . . . . : -gewist-\r\n Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes\r\n Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes\r\n Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.219.187\r\n Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0\r\n Default Gateway . . . . . . . . . :\r\n\r\nEthernet adapter Local Area Connection:\r\n\r\n Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected\r\n Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller\r\n Physical Address. . . . . . . . . : -gewist-
Link naar reactie
zover ik weet zijn ze allemaal straight, maar ik zal het eens controleren en hier posten.\r\n\r\nEchter, nu ik dit post zit de speedtouch op de router en deze pc ook aan de router. Dan werkt het. Waarom werkt het niet als ik de router vervang voor een switch? Misschien mis ik iets maar mijn eerste conclusie zou zijn: dan kan het niet aan de kabels liggen.
Link naar reactie
ok, even naar nul.\r\n\r\nDe speedtouch staat onder in de meterkast. Vanaf daar gaat er een utp kabel naar mijn slaapkamer. Hier staat een oude router, een nieuwe switch en een geleende switch van mn werk. Vanaf mijn slaapkamer lopen er utp kabels naar mn broer en vader.\r\n\r\nAls ik nou op mijn slaapkamer de kabels van mijn broer, pa en eigen pc op de oude router aansluit werkt alles. Als ik een switch gebruik, mijn nieuwe of die van mn werk, dan werkt het niet (zie ipconfig uitdraaien in dit topic).\r\n\r\nHoop dat het zo duidelijk is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...