Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Delen Geplaatst: 25 december 2006 Wat is illegaal en wat legaal als het gaat om muziek te downloaden!!??\r\nIk had met een nichtje een \'discussie\' erover. Zij mocht van haar vader niet meer downloaden omdat politie dan aan de deur kon komen etc. En ik zei maar als je \'t voor jezelf gebruikt (thuisgebruik) voor bijv. op je mp3-speler mag je toch wel downloaden ofnie?Dit is dus mijn vraag :p. Ik kan me herinneren dat daarvoor ook een stuk in CI stond maar welk nummer?? Ik ken bijna geen mensen met pc en internet die NIET downloaden dus... \r\nAlvast bedankt!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 volgens mij was het illegaal om op internet te zetten of aan te bieden, maar downloaden was legaal. dit weet ik niet zeker, dus je kunt het beter ook eerst van anderen horen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 Dat klopt dowloaden mag maar de meeste p2p netwerken uploaden ook ondanks dat jij dat niet wil Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 Ik vind, \nals je het op een \'presenteerblaadje\' (internet) aangeboden krijgt dan kun/moet je het gewoon aannemen.\n\nAls personen \'dingen\' illegaal op internet zetten, dan moeten die aangepakt en of verwijderd worden, want het is voor de \'gewone\' man, zoals nu weer blijkt, haast niet na te gaan wat wel en niet mag.\n [IMG]http://i10.tinypic.com/2pob684.gif[/IMG]\n\n----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 Ik heb dat uitgezet bij limewire, ze kunnen alleen uploaden uit mijn mp3 map dus....\nThnx Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 Dat uploaden uit de mp3 map is strafbaar.\n(Als opvoeder - vader van jouw nichtje - is het ook heel wijs om je kind te leren wat wel of niet mag en wat hij/zij wel of niet acceptabel vindt voor dat kind)\nWe kunnen hier heel lang over discussiëren wat iedereen vindt dat wel of niet zou mogen, het gaat om wat de Wet zegt en wat juridisch wordt gehanteerd. \nLees deze site eens [URL]http://www.iusmentis.com/auteursrecht/downloaden/[/URL]\nOok even doorklikken op de site... is heel informatief en is in duidelijke taal geschreven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 mijn nichtje is 15 dus eigelijk moet ze dat toch zelf kunnen bepalen enzo!! Eerst mocht ze wel gewoon downloaden en nu heeft die vader er lucht van gekregen dat ze bij mensen aan de deur komen als ze illegaal downen dus.... Ik vind \'t maar zielig voor sommige mensen (srry hoor!!) Als ze iedereen moeten oppakken die illegaal downloadt kunnen ze ong. 3 kwart van Nederland oppakken!!! Ze moeten dus niet zo streng zijn ook al snap ik dat artiesten willen dat mensen hun singles/cd\'s kopen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 [quote]mijn nichtje is 15 dus eigelijk moet ze dat toch zelf kunnen bepalen enzo!![/quote]Wie denk je moet de rekening betalen als ze wordt gepakt met uploaden?\n\nTrouwens.... je wilt gewoon gelijk hebben, want je hebt de site die ik aangaf niet gelezen. Daar staat ook dat je mp3\'s voor eigen gebruik mag downloaden... (onder voorwaarden).\nUploaden is wat anders..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2006 srry neej nog niet nee! Ik heb \'m opgeslagen bij favorieten dus....\nSrry hoor!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 Uploaden is verboden maar downloaden niet in Nederland , maar het is wel diefstal omdat er niet voor betaald word. Het is maar net of je eigen geweten er last van heeft? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 [QUOTE=Black Eagle;282211][u]maar het is wel diefstal omdat er niet voor betaald word.[/u] Het is maar net of je eigen geweten er last van heeft?[/QUOTE]\r\n\r\nWat als ik een kopie van mijn netjes gekochte cd wil maken, maar deze is (illegaal) beveiligd tegen kopieren?\r\nOf ik wil deze cd in mijn pc afspelen, maar weigert omdat er weleens een kopie van gemaakt zou kunnen gaan worden?\r\n\r\nDan kan ik me voorstellen dat je -indien je de mogelijkheid hebt- deze kopie gaat downloaden. Knappe figuur die mij dat als diefstal wil aanmerken hoor.\r\n\r\nOverigens is dit een discussie die eindeloos door kan gaan en waar uiteindelijk geen eer aan te behalen is :mrgreen:\r\n\r\nBottomline is dat het downloaden van MP3 niet strafbaar is, uploaden wel.\r\nDownloaden van programma\'s (waar normaal betaald voor moet worden, dus niet de open source software) is niet toegestaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 Illegaal beveiligd? Dat bestaat niet. Als de beveiliging ervoor zorgt dat je de CD niet af kunt spelen, dan mag je hem terug brengen naar de winkel en krijg je je geld terug.\r\n\r\nJe mag een beveiliging in Nederland niet omzeilen. Dat iedereen het doet is weer andere koek. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 [QUOTE=avv;282218]Illegaal beveiligd? Dat bestaat niet. [/QUOTE]\r\n\r\nRootkit beveiliging van Sony???\r\n\r\nMaar goed, dan gaan we een beetje off topic :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 De beveiliging op zich was niet illegaal, maar wat niet mocht was dat ze het niet aangaven, en iets op de PC installeerden. Er had eerst toestemming moeten worden gevraagd.\r\n\r\nMaar inderdaad, is wat off-topic ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 Thnx voor alle raad en info!!! Ik heb mijn upload dinges stopgezet voor \'t geval dat :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 Dan moet je ook stoppen met downloaden, want anders gedraag je je als parasiet. Wel weghalen, maar niet bijdragen, dan stort zo\'n netwerk in.\r\n\r\nAls je de muziek dan zo graag wilt hebben, koop ze dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 Jaah dan zet ik m wel weer aan ooh :p:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Hier was de vraag wat illegaal is en wat niet. Daar doet de Wet en jurispudentie een uitspraak over.... Voor de rest neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid en misschien moet je dat ook wel afwegen tegen de risico\'s.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 Inderdaad, maar je mag mensen wel wijzen op hun verantwoordelijkheden. Als ik een torrent download, dan staat de upload ook aan, alleen met een cap, omdat mijn server ook bandbreedte nodig heeft. Als de torrent klaar is, dan laat ik hem nog een paar uurtjes nasudderen, en dan gaat hij uit. Dat vind ik zelf een redelijke bijdrage voor het gebruik van het netwerk.\r\n\r\nMaar nogal veel mensen denken alleen aan het binnenhalen, en wat mij betreft mogen ze die buitensluiten: als je niet upload, dan niet downloaden. Mogen ze van mij in die programma\'s inbouwen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2006 ik heb altijd een upload map aan staan en aan laten staan of hoe je dat zegt en bij torrent bestanden komen ze bij mij ook in dat onderste upload vak (hoe dat ook heet!!) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen