Ga naar inhoud

Muziek downloaden...

Aanbevolen berichten

Wat is illegaal en wat legaal als het gaat om muziek te downloaden!!??\r\nIk had met een nichtje een \'discussie\' erover. Zij mocht van haar vader niet meer downloaden omdat politie dan aan de deur kon komen etc. En ik zei maar als je \'t voor jezelf gebruikt (thuisgebruik) voor bijv. op je mp3-speler mag je toch wel downloaden ofnie?Dit is dus mijn vraag :p. Ik kan me herinneren dat daarvoor ook een stuk in CI stond maar welk nummer?? Ik ken bijna geen mensen met pc en internet die NIET downloaden dus... \r\nAlvast bedankt!!
Link naar reactie
Ik vind, \nals je het op een \'presenteerblaadje\' (internet) aangeboden krijgt dan kun/moet je het gewoon aannemen.\n\nAls personen \'dingen\' illegaal op internet zetten, dan moeten die aangepakt en of verwijderd worden, want het is voor de \'gewone\' man, zoals nu weer blijkt, haast niet na te gaan wat wel en niet mag.\n [IMG]http://i10.tinypic.com/2pob684.gif[/IMG]\n\n-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Dat uploaden uit de mp3 map is strafbaar.\n(Als opvoeder - vader van jouw nichtje - is het ook heel wijs om je kind te leren wat wel of niet mag en wat hij/zij wel of niet acceptabel vindt voor dat kind)\nWe kunnen hier heel lang over discussiëren wat iedereen vindt dat wel of niet zou mogen, het gaat om wat de Wet zegt en wat juridisch wordt gehanteerd. \nLees deze site eens [URL]http://www.iusmentis.com/auteursrecht/downloaden/[/URL]\nOok even doorklikken op de site... is heel informatief en is in duidelijke taal geschreven.
Link naar reactie
mijn nichtje is 15 dus eigelijk moet ze dat toch zelf kunnen bepalen enzo!! Eerst mocht ze wel gewoon downloaden en nu heeft die vader er lucht van gekregen dat ze bij mensen aan de deur komen als ze illegaal downen dus.... Ik vind \'t maar zielig voor sommige mensen (srry hoor!!) Als ze iedereen moeten oppakken die illegaal downloadt kunnen ze ong. 3 kwart van Nederland oppakken!!! Ze moeten dus niet zo streng zijn ook al snap ik dat artiesten willen dat mensen hun singles/cd\'s kopen...
Link naar reactie
[quote]mijn nichtje is 15 dus eigelijk moet ze dat toch zelf kunnen bepalen enzo!![/quote]Wie denk je moet de rekening betalen als ze wordt gepakt met uploaden?\n\nTrouwens.... je wilt gewoon gelijk hebben, want je hebt de site die ik aangaf niet gelezen. Daar staat ook dat je mp3\'s voor eigen gebruik mag downloaden... (onder voorwaarden).\nUploaden is wat anders.....
Link naar reactie
[QUOTE=Black Eagle;282211][u]maar het is wel diefstal omdat er niet voor betaald word.[/u] Het is maar net of je eigen geweten er last van heeft?[/QUOTE]\r\n\r\nWat als ik een kopie van mijn netjes gekochte cd wil maken, maar deze is (illegaal) beveiligd tegen kopieren?\r\nOf ik wil deze cd in mijn pc afspelen, maar weigert omdat er weleens een kopie van gemaakt zou kunnen gaan worden?\r\n\r\nDan kan ik me voorstellen dat je -indien je de mogelijkheid hebt- deze kopie gaat downloaden. Knappe figuur die mij dat als diefstal wil aanmerken hoor.\r\n\r\nOverigens is dit een discussie die eindeloos door kan gaan en waar uiteindelijk geen eer aan te behalen is :mrgreen:\r\n\r\nBottomline is dat het downloaden van MP3 niet strafbaar is, uploaden wel.\r\nDownloaden van programma\'s (waar normaal betaald voor moet worden, dus niet de open source software) is niet toegestaan.
Link naar reactie
Inderdaad, maar je mag mensen wel wijzen op hun verantwoordelijkheden. Als ik een torrent download, dan staat de upload ook aan, alleen met een cap, omdat mijn server ook bandbreedte nodig heeft. Als de torrent klaar is, dan laat ik hem nog een paar uurtjes nasudderen, en dan gaat hij uit. Dat vind ik zelf een redelijke bijdrage voor het gebruik van het netwerk.\r\n\r\nMaar nogal veel mensen denken alleen aan het binnenhalen, en wat mij betreft mogen ze die buitensluiten: als je niet upload, dan niet downloaden. Mogen ze van mij in die programma\'s inbouwen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...