Ga naar inhoud

2x 1024 of 4x 512??????

Aanbevolen berichten

ik heb een vraagje mischien dat iemand het weet \r\nik wil voor mijn nieuwe moederbord:\r\n (Asus P5W DH Deluxe\r\n\r\nSocket 775\r\nChipset Intel 975X\r\nSlots\r\n3 x PCI (32 bit)\r\n2 x PCIe x1\r\n2 x PCIe x16\r\n\r\nBussnelheid 1066 MHz)\r\nwerkgeheugen kopen maar weet niet goed wat sneller is of mischien maakt het niet uit.............\r\n want het moederbord ondersteund dual chanel en ik heb wel eens gehoord dat 2x 512 sneller is als 1x 1024 (vandaar dacht ik 4x512 want wil 2 gb hebben)\r\nik heb het over 800 mhz geheugen mischien hebben jullie hier ook nog tips voor... thanks en als dit nog vragen oproept hoor ik het wel gr pedro
Link naar reactie
Als je in totaal 2GB geheugen wilt hebben in dual channel, dan pak je 2x1024MB. DE bedoeling bij dual channel is nl. dat je de theoretische geheugenbandbreedte kunt verdubbelen door dit te verdelen over 2 modules.\r\n\r\nBij 4 modules heb je niet iets als een verviervoudiging van de bandbreedte, want de geheugencontroller ondersteunt alleen dual channel (geen quad channel of zo).\r\n\r\nEn bij 2x1024MB houdt je nog 2 geheugensloten vrij, ook niet onbelangrijk voor toekomstige upgrades onder 64-bit Vista.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;281880]Als je in totaal 2GB geheugen wilt hebben in dual channel, dan pak je 2x1024MB. DE bedoeling bij dual channel is nl. dat je de theoretische geheugenbandbreedte kunt verdubbelen door dit te verdelen over 2 modules.\r\n\r\nBij 4 modules heb je niet iets als een verviervoudiging van de bandbreedte, want de geheugencontroller ondersteunt alleen dual channel (geen quad channel of zo).\r\n\r\nEn bij 2x1024MB houdt je nog 2 geheugensloten vrij, ook niet onbelangrijk voor toekomstige upgrades onder 64-bit Vista.[/QUOTE]\r\n\r\nTHANKS daar heb ik wat aan!!!!!:D
Link naar reactie
[QUOTE=pedroheider;282304]ik heb t even geprobeert (want zijn hier mensen die zig aan alles stooren) maar t kan niet, niet uit die zin....[/QUOTE]\r\n\r\nEr zijn ook mensen die zich maar niet aan de afspraken willen houden die hier op het forum gelden (en zo moeilijk zijn ze niet. Schreeuwerige titels zijn nu eenmaal irritant).\r\n\r\nTitel editen doe je door je openingspost te editen, en dan \"meer opties\" te kiezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...