Ga naar inhoud

Kapotte HD?


Aanbevolen berichten

Mijn PC heeft vandaag de geest begeven. Ik was muziek aan het luisteren en wilde het internet opgaan, maar tijdens het laden van FireFox liep de PC vast, hij bevroor helemaal, deed niks meer, zelfs muziek bleef hangen. Via aan/uit-knop PC uitgezet en na 10 seconden weer aangezet, maar de PC startte niet meer op, bij het laadscherm van Windows XP duurt het heel lang en dan gaat het beeldscherm uit met de melding \'Out of Range\'. Veilige modus geprobeerd, Systeemherstel van Compaq geprobeerd, nieuwe Windows-installatie geprobeerd, maar niks helpt, nergens trekt de PC hem erdoor.\r\n\r\nHet is een Compaq Presario Desktop 1727NL, AMD Sepron 3000+ 1,8Ghz, 1 GB Ram, 160 GB Hard Disk.\r\n\r\nZou het de HD kunnen zijn of ligt het volgens jullie ergens anders aan?
Link naar reactie
Misschien heeft-ie teveel stof opgezogen en/of zitten de gaatjes in ventilatie-roostertjes dicht en/of staat-ie op een zacht kleedje (moet harde gladde ondergrond zijn); dan wordt de boel te heet van binnen.\r\n\r\nLaptop zelf open- en schoonmaken doe ik nooit, te ingewikkeld dus liever naar de vakman.\r\n\r\nDesktop of toren maak ik (bij meer dan 10 uren per dag gebruik) 2x per jaar inwendig schoon, ook/vooral op de koelribben vlak onder de CPU-ventilator en het inwendige van het voedingskastje. Dit moet je minstens 1x hebben afgekeken van iemand met ervaring; het is niet echt moeilijk maar je kunt er ernstige / dure fouten mee maken.
Link naar reactie
Test het geheugen eens met Memtest.\r\n\r\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\r\n\r\nHaal een tool op om de HDD te testen.\r\n\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag[/url]\r\n\r\nVerder kun je de PC zo kaal mogelijk maken,zodat je alleen de videokaart en 1 reepje geheugen erin hebt en verder [U]alles[/U] afkoppelen,adn nog eens proberen te installeren.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...