Ga naar inhoud

Draadloos en bedraad netwerk combineren

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo , \r\n\r\nik heb nu een bedraad netwerk met 4 computers een router en een modem, \r\nik weet niet heel veel van netwerken af , dus zal ik graag wat tips krijgen \r\n\r\nIk wil \r\n\r\nde bedraade verbinding behouden En een draadloos netwerkje voor de laptops, \r\nhet mag een sloome verbinding zijn wand op de laptop\'s word alleen opgeinternet. \r\n\r\nZelf ging ik natuurlijk ook al kijken en vond aleen draadloze router\'s , dit zou natuurlijk kunnen , aleen kan ik dan mijn oude router afschrijfen, mij leek mij het handig als je b.v 2 routers hebt de normale die ik al heb ,en daarnaast ook een draadloze router , die ik aleen gebruik als ik hem nodig heb inverband met straling .........\r\n\r\nongeveer dit \r\n\r\nModem - Router 1 ( Naar 3 pc \'s ) - router 2 ( draadloos en 1 bedraad naar pc ) \r\n\r\nVan modem naar router 1 waar 3 pc aangesloten zitten , 1 poort vrij en die word dan aan router 2 gekoppeld en daar zit 1 pc bedraad aanvast en heeft een draadloze ontvanger \r\n\r\nps. zelf verzinnen mag ook , maar het gaat er om dat het goedkoop is , onder 50 euro
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;281295]hallo , \r\n\r\nik heb nu een bedraad netwerk met 4 computers een router en een modem, \r\nik weet niet heel veel van netwerken af , dus zal ik graag wat tips krijgen \r\n\r\nIk wil \r\n\r\nde bedraade verbinding behouden En een draadloos netwerkje voor de laptops, \r\nhet mag een sloome verbinding zijn wand op de laptop\'s word alleen opgeinternet. \r\n\r\nZelf ging ik natuurlijk ook al kijken en vond aleen draadloze router\'s , dit zou natuurlijk kunnen , aleen kan ik dan mijn oude router afschrijfen, mij leek mij het handig als je b.v 2 routers hebt de normale die ik al heb ,en daarnaast ook een draadloze router , die ik aleen gebruik als ik hem nodig heb inverband met straling .........\r\n\r\nongeveer dit \r\n\r\nModem - Router 1 ( Naar 3 pc \'s ) - router 2 ( draadloos en 1 bedraad naar pc ) \r\n\r\nVan modem naar router 1 waar 3 pc aangesloten zitten , 1 poort vrij en die word dan aan router 2 gekoppeld en daar zit 1 pc bedraad aanvast en heeft een draadloze ontvanger \r\n\r\nps. zelf verzinnen mag ook , maar het gaat er om dat het goedkoop is , onder 50 euro[/QUOTE]\r\n\r\nKoop een draadloze router die ongeveer € 50,- kost en daar kunnen ook 4 pc\'s met draadje op aangesloten worden.\r\n\r\nGr
Link naar reactie
[QUOTE=captain kirk;281418]Idd en het werkt prima. Vergeet alleen niet je draadloze netwerk goed te beveiligen. Leifst WPA of zwaarder en met MAC-adres filtering. Anders kunnen andere misbruik maken van je netwerk.[/QUOTE]\r\n\r\nStaar je niet blind op de beveiliging: alles is te kraken: advies volg bovenstaande berichten, en belangrijk: wissel regelmatig van beveiligings key\'s (1*per maand, of twee maanden) en draai af en toe een lan scanner voor ipadressen (kun je kijken of er ongeoorloofd gebruik van je draadloos netwerk word gemaakt).
Link naar reactie
In principe is alles te kraken. Of het nu draadloos is of niet. Met een beetje keylogger en nog wat handige trucken kom je al behoorlijk ver. Maar je kunt het ze wel lastig maken.\nTrouwens: verandering van je IP van je router en een andere Sidd of geen Sidd verhogen nog eens de beveiliging.\n \nMaximus, waar vind je een Lan-scanner. Deze ontbreekt nog in mij verzameling. Of doel je op gewoon op de \'Look at Lan\"-tool
Link naar reactie
ik heb het gebrobeerd : het fisiek adres in de router ingetoetst Maar toen kreeg ik helemaal geen verbinding meer met de router en internet , moet ik nog ergems op letten : hoofdletters enzo ...... of 0 inplaats van O \'s ....... ik sweer dat ik het goed heb ingevuld maar ok \n\n\nps, zijn er ook andere beleviligings mogelijk heeden
Link naar reactie
Zoals Maximus al zegt is het zeker zaak om een O niet te verwarren met een 0 (null).\r\nEen mac address bevat zeker geen O, dit moet dus een 0 (null) zijn.\r\n\r\nEen andere vorm van beveiliging is er wel, kijk anders eens op: \r\n\r\n[URL=\"http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/5\"]http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/5[/URL]\r\n\r\nHier staan meerdere varianten uitgelegd.\r\n\r\nPersoonlijk zou ik gaan voor WPA2 (indien mogelijk op de router), dit is op dit moment de sterkste manier van encryptie.\r\nIn combinatie met het niet uitzenden van je SSID ben je dan behoorlijk veilig.\r\n\r\nSucces!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...