Ga naar inhoud

Meerdere verwijzingen naar 1 javascript


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mede-webmasters.\r\nHet volgende probleem houdt mij bezig: Ik wil graag meerdere slideshows op 1 pagina plaatsen, maar het javascript werkt niet mee. Er treedt een conflict op (logisch!?) als ik 2 of meer slideshows op 1 pagina wil plaatsen, terwijl ze beiden andere foto\'s/afbeeldingen bevatten maar wel beiden naar hetzelfde script in de verwijzen. Ik heb reeds geprobeerd de scripttekst uit de in een js bestand te zetten, maar het probleem blijft. Ik weet ook niet welke variabelen ik aan zou moeten passen. Wie heeft hier ervaring mee? Het probleem is dus dat ik meerdere slideshows op 1 pagina wil plaatsen en het liefst zonder al te veel javascript op de pagina. Ik heb de volgende tekst nu in een js bestand staan:\r\n\r\nvar rotate_delay = 2000; // delay in milliseconds (2000 = 2 secs)\r\ncurrent = 0;\r\nfunction next() {\r\nif (document.slidevorm.slide[current+1]) {\r\ndocument.images.show.src = document.slidevorm.slide[current+1].value;\r\ndocument.slidevorm.slide.selectedIndex = ++current;\r\n }\r\nelse first();\r\n}\r\nfunction previous() {\r\nif (current-1 >= 0) {\r\ndocument.images.show.src = document.slidevorm.slide[current-1].value;\r\ndocument.slidevorm.slide.selectedIndex = --current;\r\n }\r\nelse last();\r\n}\r\nfunction first() {\r\ncurrent = 0;\r\ndocument.images.show.src = document.slidevorm.slide[0].value;\r\ndocument.slidevorm.slide.selectedIndex = 0;\r\n}\r\nfunction last() {\r\ncurrent = document.slidevorm.slide.length-1;\r\ndocument.images.show.src = document.slidevorm.slide[current].value;\r\ndocument.slidevorm.slide.selectedIndex = current;\r\n}\r\nfunction ap(text) {\r\ndocument.slidevorm.slidebutton.value = (text == \"Stop\") ? \"Start\" : \"Stop\";\r\nrotate();\r\n}\r\nfunction change() {\r\ncurrent = document.slidevorm.slide.selectedIndex;\r\ndocument.images.show.src = document.slidevorm.slide[current].value;\r\n}\r\nfunction rotate() {\r\nif (document.slidevorm.slidebutton.value == \"Stop\") {\r\ncurrent = (current == document.slidevorm.slide.length-1) ? 0 : current+1;\r\ndocument.images.show.src = document.slidevorm.slide[current].value;\r\ndocument.slidevorm.slide.selectedIndex = current;\r\nwindow.setTimeout(\"rotate()\", rotate_delay);\r\n }\r\n}\r\n\r\n\r\n[B][U]en in de heb ik dit staan:[/U][/B]\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\nTitel\r\n
\r\n

\r\n\r\n

\r\n
\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n>\" title=\"Next\">\r\n>|\" title=\"End\">\r\n
\r\n
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nvan het script uit de zou ik dus graag meerdere verschillende slideshows plaatsen.\r\n\r\n\r\n\r\ngr\r\nNick
Link naar reactie
oke een voorbeeld\n\nfunction previous() {\nif (current-1 >= 0) {\ndocument.images.show.src = document.slidevorm.slide[current-1].value;\ndocument.slidevorm.slide.selectedIndex = --current;\n}\n\nDit staat in jou script. \n[B]Function previous()[/B] Dat is simpel de naam van die functie. \nVerander deze in bijvoorbeeld.\n[B]Function prev()[/B] en dan is die anders genoemd en kan je hem op deze manier de zelfde slide show gebruiken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...