Ga naar inhoud

Resolutie Probleem 1400x1050 op 14" laptop


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een al vrij oude laptop. Ik heb nu Windows 2000 Professional erop geïnstalleerd, maar op Windows XP gaf hij hetzelfde probleem. Het probleem zit in de videokaart en/of drivers. Als ik hem op een normale resolutie zet bijv. 800x600 dan verkleind hij alleen het scherm en krijg ik een zwarte rand op de rest heen. Als ik de resolutie op 1400 x 1050 zet geeft hij het scherm gewoon weer op volledig grootte en dat ziet er verder normaal uit, maar zodra ik dan een spel zoals Microsoft Pinball opstart geeft hij dat ook als ik met F4 naar volledig scherm ga nog steeds heel klein weer en dat is dus met vrijwel alle spelletjes (het zijn uiteraard allemaal spelletjes die dit systeem makkelijk zou moeten kunnen draaien).\r\nWeet iemand wat hier de oplossing voor zou kunnen zijn?\r\nIk heb de drivers gewoon van de IBM site gehaald, het gaat om de laptop: IBM Thinkpad A22m (Ja een oudje voor Opoe ;-)).\r\n\r\nIk heb even wat screenshots gemaakt dan snappen jullie wel wat ik bedoel.\r\nZie de bijlagen
Link naar reactie
Ik heb al in de BIOS gekeken, maar daar kan ik niets veranderen. Het is een hele beperkte BIOS waar ik alleen de systeem informatie kan zien en de boot volgorde kan veranderen.\nOok bij de beeldscherm instellingen kan ik geen horizontal en vertical align instellen. Bij recente videokaarten kan dat inderdaad wel.\n\nEen BIOS update heb ik overigens ook al geprobeerd te doen, maar dat lukte niet omdat de accu niet meer werkt (laptop werkt alleen op netstroom) en hij dus uit angst voor uitvallen de BIOS update niet wilde uitvoeren. Ik weet niet of hier nog wat op te verzinnen is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...