Ga naar inhoud

Onboard geluidskaart installeren


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb hier een computer, hierop heb ik Windows XP geinstalleerd. Alles werkt naar behoren, behalve mijn geluid.\r\nNu dacht ik dat ik de drivers van mijn geluidskaart nog moet installeren, maar volgens mij zit de geluidskaart onboard!\r\nVerder heb ik geen CD\'s bij deze computer, en dus helaas ook geen CD om mijn moederbord te installeren.\r\n\r\nIk heb even opgezocht welke geluidskaart & moederbord erin zitten, maar kan niks vinden hoe ik dit nu moet installeren.\r\n\r\n[B]Geluidskaart:[/B]\r\nAnalog Devices AD1981A @ Intel 82801DB ICH4 - AC\'97 Audio Controller [A-1]\r\n\r\n[B]Moederbord:[/B]\r\nIntel Billings 2 D845EBG2\r\n\r\n\r\nIemand enig idee hoe ik deze geluidskaart nu werkend krijg? Alvast bedankt!\r\n\r\n\r\nGroeten,\r\nPeter Bosch
Link naar reactie
[QUOTE=ctrlaltdelete;263542][URL]http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=823[/URL][/QUOTE]\r\nZover kwam ik inderdaad ook, maar vervolgens kom je op een download pagina met heel veel downloads, maar volgens mij alleen maar updates? Ik heb i.i.g. geen enkel idee welke ik daar zou moeten kiezen.\r\n\r\n[QUOTE=willem1940;263551]Heb je dan geen driver-CD bij het moederbord?[/QUOTE]\r\nBij die computer heb ik helaas geen CD\'s gekregen..
Link naar reactie
[QUOTE=ctrlaltdelete;263582]Er staat maar 1 [URL=\"http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Detail_Desc.aspx?agr=N&ProductID=823&DwnldID=5381&strOSs=45&OSFullName=Windows* XP Home Edition&lang=eng\"][SIZE=2][COLOR=#0000ff]Integrated Audio Driver [/COLOR][/SIZE][/URL], dan is de keuze niet zo moeilijk toch?[/QUOTE]\r\n\r\nHmm oke, ik zal deze morgen eens proberen! Bedankt!
Link naar reactie
Ik smurfte wat rond op Net, vond iets wat er ook op lijkt:\r\n\r\n[url]http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Filter_Results.aspx?strOSs=All&strTypes=All&ProductID=889&lang=eng&OSFullName=All%20Operating%20Systems[/url]\r\n\r\nIk pikte deze link van een buitenlands forum, over jouw moederbord; iemand daar beweerde dat je alleen het eerste pak \"bios\" NIET moet hebben maar wel al de andere drivers.
Link naar reactie
ik denk dat bij mij ook dit probleem is maar ik weet niet eens zeker of dit het moederbord is. AMI Bios simple setup utility version 1.21.23 (C ) 2000 american megatrends \r\n\r\ndit heb ik in de bios gevonden. en mijn probleem is dus dat ik geen geluid heb. \r\nmaar ik waarschijnlijk eerst moet weten wat voor moederbord ik heb. \r\nalvast bedankt \r\nwouter.
Link naar reactie
Ik ben er inderdaad ook met Everest achter gekomen welk moederbord/geluidskaart ik heb.\r\n\r\nInmiddels is het gelukt! Mijn dank richting ctrlaltdelete en willem1940 ;).\r\nHet installeren van de Integrated Audio Driver was voldoende :).\r\n\r\n\r\n@Woutervdw:\r\nAls je ook in het programma Everest bij Motherboard en dan onderaan kijkt staat er ook een link naar de website van de fabrikant. Als het goed is moet je daar de goede software kunnen vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...