Ga naar inhoud

"Andere" gebieden voor links


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo\r\nten eerste, een gekke titel, dat weet ik, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.\r\n\r\nMijn vraag is hoe je een niet rechthoekige link maakt.\r\nDaarmee bedoel ik dat waneer je een link aanklikt, deze meestal vierkant en niet 3d achtig.\r\n\r\nAls \"vierkant\" voorbeeld kan je bijna elke website nemen, bijvoorbeeld Computer Idee (check de 13 links links bovenaan), ze staan allemaal recht voor je.\r\nWat ik wil bereiken is bijvoorbeeld \"schuine\" links, een goed voorbeeld is de website van Codemasters opkomende spel: Maelstrom:\r\n[url]http://www.codemasters.nl/maelstrom/[/url]\r\nAls je bijvoorbeeld kijkt naar de tekst \" Klik hier voor de laatste video\'s\" dan zie je dat het geen \"rechte/vierkante\" link is, maar dat het naar binnen is gebogen.\r\nDit wil ik ook.\r\n\r\nKan het ook in combinatie met pixelart?\r\nIk ben namelijk van plan om een soort pixelstad te maken en dan gebouwen etc als links maken.\r\n\r\nnog een vraagje:\r\nAls ik een klassenfoto heb, hoe moet ik dan zorgen dat ik, als ik over een persoon zit met de muis (\"hover\")ook alleen maar informatie krijg over die persoon, dus zeg maar dat elk hoofd van een persoon een aparte URL bevat naar een deel van diezelfde website als dat de foto staat.\r\n\r\nHoop dat het een beetje duidelijk geformulierd is, anders hoor ik het wel.
Link naar reactie
De site van Codemasters maakt gebruik van Adobe Flash. Hiermee is het eenvoudig om niet-rechthoekige links te maken.\r\nIn alleen html zou je eventueel gebruik kunnen maken van een imagemap, waarbij je iedere pixel naar een andere pagina kunt laten verwijzen. Dus in dat opzicht kan het ook icm pixelart.\r\n\r\nVoor de klassenfoto hetzelfde verhaal: imagemaps.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...