Ga naar inhoud
  • 0

Trojaans Paard: niet opschonen?


Anoniem2

Vraag

Van McAfee kreeg ik de melding dat cluster 560511.HTML een Trojaans Paard bevat; het het Exploit-ScriptNull en de cluster kan niet opgeschoond worden. Betekent \' niet opschonen\' dat ik de inhoud van dantbestand niet meer kan gebruiken en als voor goed verloren moet beschouwen?\r\n\r\nEn kan zo\'n Trojaans Paard (het zat in de grote map \"Mijn documenten\") ervoor gezorgd heeft dat al mijn dokumenten in die map verloren zijn: muziek, foto\'s, adressen en brieven?\r\n\r\nIs dit Trojaanse paard de oorzaak van het vastlopen van de computer zodra ik vanuit Thunderbird probeerde afbeeldingen (natuurlijk uit de map Mijn Dokumenten) wilde invoegen? Kan een Trojaans Paard dat allemaal veroorzaken? Heel graag meningen hierover, bedankt van Pieters
Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote]Wat is een Trojaans paard (Trojan horse)? \nEen Trojaans paard is een kwaadaardig programma dat zich voordoet als een normaal programma. Een Trojan doet opzettelijk iets dat de gebruiker niet verwacht. Een Trojan is echter geen virus omdat het zichzelf niet vermenigvuldigt. Maar een Trojaans paard hoeft daarom niet minder krachtig te zijn. Een Trojaans paard kan heel destructief te werk gaan. Veel deskundigen gebruiken de term Trojaans paard alleen om niet-vermenigvuldigende destructieve programma\'s aan te duiden. Hiermee onderscheid makend tussen Trojaanse paarden en virussen. In praktijk wordt echter een Trojaans paard vaak als virus aangeduid \n \nBron: web-start.nl[/quote]Probeer met een [URL=\"http://www.jacoro.nl/virusscanners/virusscanners.html\"][COLOR=Red]online virusscan[/COLOR][/URL][COLOR=Red] [COLOR=Black]de Trojan te verwijderen[/COLOR].[/COLOR]
Link naar reactie
  • 0
het verschil zit hem in tabblad beveliging van de eigenschappen van lokale stations, mappen en bestanden.\r\nin xp pro kan je tabblad beveiliging van windows xp in de normale modus gebruiken.\r\nbij xp home moet dat in de veilige modus gebeuren.\r\nna een trojaans paard moet je even in de beveiliging, daar vindt je instellingen met betrekking op elke gebruiker en/of groepen die machtiging tot het systeem hebben.\r\n\r\nals je ntfs partitie\'s hebt kan je het volgende doen. \r\nje moet beheerder van de computer zijn. \r\nin xp home kan dit alleen in de veilige modus.\r\nin xp home: in de veilige modus kom je meestal door na het opstarten van de pc op F8 te tokkelen tot je in een menu komt. \r\nkies voor veilige modus zonder netwerk mogelijkheden, je virusscanner zal niet starten in de veilige modus en waarschijnlijk andere beveiligingssoftware ook niet. \r\n\r\n\r\nrechtsklik op een bestand of map die je wil machtigen. \r\nklik op eigenschappen. \r\nga naar tabblad \"beveiliging\". \r\ndaar zie je welke groepen of gebruikers machtigingen hebben voor het bestand of map. \r\nje kan er daar voor zorgen dat jou nieuwe gebruikersaccount machtiging heeft om de map of bestand te openen. \r\nlaat wel de machtiging van de administrator en systeem ongewijzigd. \r\nvooral die van systeem mag niet verwijderd worden omdat anders de programma\'s die je gebruikt in windows om de bestanden te gebruiken geen toegang meer tot het bestand hebben. \r\nmocht je daar gebruikers o.d. toe willen voegen kan dat op de volgende manier. \r\nklik op \"toevoegen\". \r\nklik op \"geavanceerd\". \r\nklik op \"nu zoeken\". \r\nzoek onder in de lijst de gebruiker o.d. op en selecteer deze. \r\nklik op \"OK\" \r\nklik nogmaals op \"OK\" \r\nzet dan de vinkjes aan die je wenst te gebruiken waarschijnlijk zal je \"volledig beheer\" over het bestand willen. \r\nklik dan op \"OK\". \r\nals het goed is kan je ingelogd met de nieuwe aangemaakte machtiging van de gebruiker o.d. nu het gemachtigde bestand of map gebruiken. \r\nhet is daar dus ook mogelijk gebruikers beperkte machtigingen toe te wijzen zoals alleen lezen enz.... \r\n\r\nps ga niet experimenteren met deze instellingen, er bestaat een kans bij onkundig gebruik dat je de controle verliest.
Link naar reactie
  • 0
Beste Stringai, ik heb de Trojaan verwijderd, alles gaat weer zoals het moet, maar de map ben ik kwijt. Zou ik, met de uitgebreide handleiding, die verloren map kunnen terugvinden? Ik vrees het niet en daar ik echt behoorlijk onkundig ben durf ik absoluut niet te beginnen aan je uitgebreide aanwijzigingen. (Al print ik die wel uit om te bewaren, want wie weet kan een ander er wel mee overweg.) Dus hoe dan ook bedankt.
Link naar reactie
  • 0
het gaat er nu in eerste instantie om, of er een gebruikersaccount met machtigingen is aangemaakt door de hacker achter het trojaanse paard.\r\niemand die jouw hackt kan in het vervelenste geval de besturing van jouw pc overnemen.\r\nhij kan dan lezen, schrijven, verwijderen enz...\r\nin de bovenstaande handleiding staat hoe je kan zien wie er machtigingen hebben op jouw systeem (windows).\r\nals er een account bij zit anders dan \"system\" \"administrator\" en je eigen accountnaam kan een andere gebruiker ook gebruik maken van windows.\r\ndoe niks als je niet zeker van je zaak bent.\r\nverdiep je anders eens in de materie.\r\njij bent op de pc je gebruikersnaam.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...