Ga naar inhoud

geen toegang (documents and Settings) Win XP Home

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn windows starte op geen manier meer op, dus heb ik windows opnieuw geinstaleerd, maar nu op de D-partitie, nu wil ik mijn oude foto\'s en documenten van de C-partitie afhalen, maar als ik naar Documents and Settings ga, dan kan ik niet in mijn persoonlijke map komen, omdat die nog onder de beveiliging van windows valt ( als persoonlijke map zijnde) \r\nweet iemand hoe ik dit makkelijk op kan lossen.. \r\nmvg en bij voorbaat dank \r\nBas
Link naar reactie
De lokatie van de map Mijn Documenten is binnen WindowsXp te wijzigen. Windows onthoudt dan de nieuwe lokatie. En kun je de map op die manier leeghalen. [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B310147[/url]\n\nMaar ik vrees dat je dan een probleem hebt omdat er al een Mijn Documenten staat...\nMisschien heeft iemand anders hier een oplossing voor.
Link naar reactie
De map Mijn Documenten kun je onder XP verplaatsen naar een andere schijf/partitie. Windows onthoudt dan die lokatie. Hier staat hoe je dat moet doen.\n[URL]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B310147[/URL]\n\n\nIk neem aan dat je van plan bent om de Windows van de C partitie later te verwijderen. \n\nIk zou het volgende[U] proberen[/U]: De map Mijn Documenten verplaatsen naar een andere partitie (anders dan D....; want dan houdt je de koppeling van Mijn Documenten dáár aan de installatie van die Windows)...\nDe map vervolgens leeghalen en de inhoud eventueel naar de map Mijn Documenten op D kopiëren.
Link naar reactie
er zijn betere manieren om het zelf in de hand te houden.\r\nals je met meerdere ntfs partities werkt is dit een belangrijke wetenschap voor je.\r\nkopiëer deze onderstaande tekst en bewaar het voor als je het nog eens nodig hebt.\r\n\r\n\r\nals je ntfs partitie\'s hebt kan je het volgende doen. \r\nje moet beheerder van de computer zijn. \r\nin xp home kan dit alleen in de veilige modus.\r\nin xp pro kan je in de mapopties \"Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)\" uitvinken om tabblad delen te veranderen in tabblad beveiliging.\r\nin xp home: in de veilige modus kom je meestal door na het opstarten van de pc op F8 te tokkelen tot je in een menu komt. \r\nkies voor veilige modus zonder netwerk mogelijkheden, je virusscanner zal niet starten in de veilige modus en waarschijnlijk andere beveiligingssoftware ook niet. \r\n\r\n\r\nrechtsklik op een bestand of map die je wil machtigen. \r\nklik op eigenschappen. \r\nga naar tabblad \"beveiliging\". \r\ndaar zie je welke groepen of gebruikers machtigingen hebben voor het bestand of map. \r\nje kan er daar voor zorgen dat jou nieuwe gebruikersaccount machtiging heeft om de map of bestand te openen. \r\nlaat wel de machtiging van de administrator en systeem ongewijzigd. \r\nvooral die van systeem mag niet verwijderd worden omdat anders de programma\'s die je gebruikt in windows om de bestanden te gebruiken geen toegang meer tot het bestand hebben. \r\nmocht je daar gebruikers o.d. toe willen voegen kan dat op de volgende manier. \r\nklik op \"toevoegen\". \r\nklik op \"geavanceerd\". \r\nklik op \"nu zoeken\". \r\nzoek onder in de lijst de gebruiker o.d. op en selecteer deze. \r\nklik op \"OK\" \r\nklik nogmaals op \"OK\" \r\nzet dan de vinkjes aan die je wenst te gebruiken waarschijnlijk zal je \"volledig beheer\" over het bestand willen. \r\nklik dan op \"OK\". \r\nals het goed is kan je ingelogd met de nieuwe aangemaakte machtiging van de gebruiker o.d. nu het gemachtigde bestand of map gebruiken. \r\nhet is daar dus ook mogelijk gebruikers beperkte machtigingen toe te wijzen zoals alleen lezen enz.... \r\n\r\nps ga niet experimenteren met deze instellingen, er bestaat een kans bij onkundig gebruik dat je de controle verliest.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;263117] Ik neem aan dat je van plan bent om de Windows van de C partitie later te verwijderen. [/QUOTE]\r\n\r\nik weet niet of je het bovenstaande van plan bent maar mocht je dit met een format willen doen hou er dan rekening mee dat je boot.ini bestand en ntldr en bootfont.bin onderandere deel uitmaken van de bestanden die nodig zijn om windows op te starten.\r\nbij het formateren van c: verdwijnen die ook als ze op de c: staan en kan je geen enkele windows meer opstarten.\r\ner is dan op de cd van windows in repair wel een bootfix maar ik zou er toch maar rekening mee houden.\r\nook als je 2 of meer harde schijven in de pc hebt en in de bios 1 hdd als first boot hebt ingeschakeld, daarna op de andere schijf windows installeerd en daarna de schijf van de oude windows formateerd, je voor een evenuele bootfix van windows repair eerst de andere schijf op first boot dient te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...