Ga naar inhoud

Tijden optellen in Excel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een Excel-document met daarin een kolom met (werk)tijden.\r\nNu wil ik deze tijden optellen, en laten weergeven op een andere plaats in het betreffende document.\r\n\r\nOptellen gaat opzich goed, maar het probleem is, dat als de som groter wordt dan 24:00, de teller weer bij 0:00 begint.\r\nWat ik wil is dat Excel gewoon alles optelt. Als ik bijvoorbeeld 18:00 en 9:00 uur optel, dat er dan 27:00 komt te staan, in plaats van 3:00.\r\n\r\nIk heb al met de celeigenschappen zitten spelen, maar daarmee ben ik niet verder gekomen.\r\nHoe kan ik Excel tijden laten optellen zonder dat het klokje steeds rond gaat?
Link naar reactie
ik heb het een keer in quatro pro voor elkaar gekregen\r\n\r\nje moet dan bij --rechts klik-- eigenschappen cel-- getalnotatie-- aangepast. wezen \r\n\r\nhij wil namelijk normaal niet boven de 24 uur tellen (= van 0 (0:00) tot 0,9999999 (23:59))\r\n\r\nhoe ik dit voor elkaar heb gekregen weet ik niet uit mijn hoofd, maar zitten rotzooien met uu:mm
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;262581]hij wil namelijk normaal niet boven de 24 uur tellen (= van 0 (0:00) tot 0,9999999 (23:59))[/QUOTE]\r\nWas ik inderdaad achter gekomen.\r\n\r\nIk zal nog eens gaan spelen met de geavanceerde celeigenschappen, kijken of dat werkt.\r\n\r\n\r\n\r\nMocht iemand weten hoe het precies in elkaar steekt om meer dan 24 uur te laten weergeven, dan hoor ik het graag.
Link naar reactie
Sjouwer, bedankt!\r\n\r\nMet je tip van [I]uu:mm[/I] heb ik het uit kunnen vogelen.\r\n\r\nAls je [I]uu[/I] in de notatiecode, worden uren van 0 t/m 23 weergegeven. Nu heb ik gericht in de helpfile lopen zoeken, en ben erachter gekomen dat als je de notatie [I][u][/I] gebruikt, uren worden weergegeven groter dan 23 uur.\r\n\r\nIk heb nu dus [I][u]:mm[/I] ingesteld als aangepaste notatie voor celeigenschappen, en dat werkt.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nPS: er moet hier nog ergens een topic rondzwerven van iemand met dezelfde vraag, waar ik toen geen antwoord op had. Nu wel. Even vinden :rolleyes:
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...