Ga naar inhoud
  • 0

iexplore.exe steeds opnieuw


Anoniem2

Vraag

Hallo, ik heb mijn computer gescand met Norton Antivirus, Hitman Pro 2 en Spy Defense. Allen konden ze geen virus vinden. Toch heb ik echter een probleem: als ik mijn computer opstart en dan bij taakbeheer ga kijken zie ik dat het IEXPLORE.EXE actief is terwijl er geen internet openstaat. Als ik het proces handmatig sluit, keert het proces na enkele seconden automatisch terug. Daarnaast kan ik geen configuratiescherm openen, want dan krijg ik de melding: Dit bestand wordt momenteel door een ander programma gebruikt. De virusscanner is up-to-date, dus ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.\r\n\r\nWeet iemand hier een oplossing voor? Dat zou namelijk geweldig zijn. \r\nAlvast bedankt voor de moeite!
Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Bedankt, maar dit is volgens mij toch een ander probleem. Ik heb geen problemen met afsluiten. Ik heb ook de easycleaner geprobeerd, maar die kon ook niks speciaals vinden.\r\n\r\nMijn configuratiescherm is helemaal geblokkeerd, want ik kan niks meer selecteren. Als ik daarnaast het proces IEXPLORE.EXE beeindig, dan komt het vanzelf weer terug. En waar de normale internet explorer 32.000 kb geheugen verbruikt, verbruikt deze versie maar 1700 kb.
Link naar reactie
  • 0
Bedankt allemaal. Het is me uiteindelijk toch gelukt.\r\n\r\nIk heb zoveel programma\'s gedownload en uitgeprobeerd dat ik niet meer weet welke uiteindelijk de genadeslag heeft gegeven. :) Ik weet wel dat ik als laatste de programma\'s \r\nAShampoo AntiSpyware, Browser Hijack Retaliator 4.5 en AVG Antivirus heb gedraaid. Uiteindelijk kreeg ik een virusmelding op de file Rundll32.exe en nadat deze verwijderd was deed het configuratiescherm het weer en krijg ik geen ongewenste IEXPLORE.EXE processen meer. \r\n\r\nIk krijg nu alleen steeds de melding van Windows installer als ik het configuratiescherm open. Weet iemand of het kwaad kan als ik deze gewoon laat lopen? Of moet ik gewoon Microsoft Office overnieuw installeren?\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...