Ga naar inhoud

HDD geeft ineen melding 'niet geformateerd'


Aanbevolen berichten

Computer P2-350 met twee HDD\'s. C:/system en D:/data (met map \"mijn documenten\").Tot gisteren geen probleem. Vandaag de melding dat er een consitentiecontrole moest uitvoeren. Na het ok hiervoor liep de PC vast. De D-drive is nu wel te zien in de verkenner maar als \"Lokaal Station\". Als ik hem aan klik komt de melding dat de schijf niet geformateerd is en of dit alsnog moet gebeuren. Omdat de map \"Mijn Documenten\" er op staat: NEE dus. Ik heb al wat rond gesnuffeld en het prg HDD regenerator er op los gelaten. Deze geeft de melding dat er geen beschadigde sectoren zijn. Moet ik FAT gericht denken ? De schijf was FAT32 ingericht.\n \nWie helpt mijn dochter aan haar werkstukken terug ???
Link naar reactie
PC voor alle zekerheid al een paar keer herstart? Soms trekt Windows zelf dan dingen recht.\n\nIk zou Schijfcontrole (zit in Start; bureau-accessoires; systeemwerkset) er eens op los laten, mèt aangemerkt: \"tevens oppervlaktecontrole\" (kost wel uren) èn: \"fouten automatisch repareren\".\n\nControleer ook wel zo snel mogelijk met een gratis kijkprogje (Speedfan; EverestHome; PC wizard 2006) of er bij stevig werk geen temperaturen te hoog oplopen (resultaten hier posten).
Link naar reactie
kijk eens in Configuratiescherm/Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer hoe het er daar uitziet.\r\nis de C-schijf wel NTFS? of ook fat32?\r\nals de format is beschadigd op een punt waar deze herkend wordt zal windows mischien de format niet zien.\r\nhet is idd vreemd maar de schijf kan beschadigd of versleten zijn.\r\nheb je verder geen virussen opgelopen?\r\nheb je in de bios de Boot Sector Protection op enable staan?\r\nheb je een windows cd?\r\nmisschien kan je met repair eens proberen wat te redden.\r\nals je windows tijdelijk op een andere partitie installeerd waar nog geen besturingssysteem op is geïnstalleerd gaat er geen data verloren.\r\nje kan dat proberen om te kijken of daar de schijf wel herkend wordt en om uit te sluiten dat het een fout van het huidige besturingssysteem is.
Link naar reactie
Inderdaad wat Stringai zegt,in Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer kijken,maar dan eens onderzoeken of je de schijf opnieuw kunt\\moet toewijzen o.i.d.\r\n\r\nMisschien is de \"Partitie Tabel\" beschadigd.\r\n\r\nKijk er eens naar met Testdisk. \r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/[/url] \r\n\r\nVoor hardeschijf controle.\r\nProg starten en HDD selecteren, 4x enter en dan ben je in het schem waar je de partitie kunt kiezen. \r\n\r\nControleer de \"Structure\" \r\n\r\nVoor USB-stick controle.\r\nProg starten en USB-stick selecteren, 4x enter en laat het z\'n werk doen,dan enter en controleer de \"Structure\".\r\n\r\nKan misschie ook een MBR kwestie zijn.Ik ben wat aan het lezen hier en daar,maar het meeste gaat over een \"opstartpartitie\" en dit is natuurlijk een \"data schijf\".\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Bedankt voor het meedenken, maar beide oplossingen boden geen uitkomst. Omdat wel duidelijk was dat er data opstond, heb ik met Acronis geprobeerd een image te maken. Dit duurde wel vreselijk lang (oa USB 1.0) maar uiteindelijk een geslaagde image. Op een andere computer de image \"geopend\" Hier staan gelukkig alle bestanden in. Ik kan deze nu overzetten. \r\n\r\nProbleem opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...