Ga naar inhoud

USB-stick


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een USB stick gekregen alleen het probleem is telkens als ik hem in plug krijg ik dan zo\'n reclame banner (het is zeg maar zo\'n goodie ding) dus ik wou dat verwijderen alleen dat kan dus niet omdat je die bestanden niet kunt verwijderen omdat het een alleen lezen bestand is. als ik dat wil veranderen krijg ik de melding. er is een fout op getreden toegang geweigerd. weet iemand mischien hoe je het toch kunt verwijderen of een link naar een progamma dat het kan ? alvast bedankt ( trouwens als je de USB stick inplugt krijg je 2 nieuwe schijven erbij op de ene kan je gewoon data enz.. erop zetten en op de andere schijf staat dus die reclame banner en is tegen schrijven beveiligd-.-) ik weet het type niet maar dat doet er volgens mij ook niet toe . alvast bedankt \r\n\r\ngroeten appelhead :mrgreen:
Link naar reactie
[quote=appelhead]kan je dat uitleggen :-$[/quote]\r\nformatteren = hardeschijf/diskette/usb pen leeghalen\r\n\r\nzo kun je met een \"schoon stikkie\" beginnen.\r\n\r\nhet gaat zo:\r\n1. ga naar deze computer\r\n2. zoek de schijfletter van de usb pen en klik daar met rechtermuisknop op\r\n3. klik op formatteren\r\n4. klik op ok.\r\n5. ff wachten\r\n6. klaar (zodra windows dat zegt)\r\n\r\nedit: Ho, stop! lees net dat je [b]2[/b] schijfletters erbij krijgt door de usb pen. Heb je toevallig zo\'n u3 usbpen?
Link naar reactie
PartitionMagic werkt anders; je kunt er (op normale schijven althans) schijven/partities mee manipuleren onder Windows.\r\n\r\nVoorbeeld:\r\n\r\n- delete een partitie (alle waarden gaan verloren)\r\n- voeg alle overblijvende ruimte toe aan andere partitie\r\n- apply\r\n- geef op tussenvraag \"drive mapper gebruiken?\" JA (om de consequenties van veranderende schijfletters in Windows-verwijzingen mee recht te trekken)\r\n\r\nMaar ik heb dit nog nooit losgelaten op een USB-ding dus zou eerst overwegen of het beoogde doel de inspanningen en misschien ook wel risico\'s waard is.
Link naar reactie
[quote=willem1940]PartitionMagic werkt anders; je kunt er (op normale schijven althans) schijven/partities mee manipuleren onder Windows.\r\n\r\nVoorbeeld:\r\n\r\n- delete een partitie (alle waarden gaan verloren)\r\n- voeg alle overblijvende ruimte toe aan andere partitie\r\n- apply\r\n- geef op tussenvraag \"drive mapper gebruiken?\" JA (om de consequenties van veranderende schijfletters in Windows-verwijzingen mee recht te trekken)\r\n\r\nFormatteren hoef je dan niet apart op te dragen, zit al automatisch in de procedure.\r\n\r\n[b]Maar ik heb dit nog nooit losgelaten op een USB-ding dus zou eerst overwegen of het beoogde doel de inspanningen en misschien ook wel risico\'s waard is[/b].[/quote]\r\ndaarom zei ik ook, formatteren via deze computer om zo met een schone lei te beginnen (weliswaar dan nog met 2 partities). maar die 2e partitie die blijkbaar readonly is.... dat is een kenmerk van zon U3 usbpen. mischien is het toch handig als merk en type even gepost wordt want ik denk dat dat \"reclame\" venster het venster is waar alle progels van de usbpen op staan als het hier om zo\'n u3 geval gaat.
Link naar reactie
PartitionMagic is een erg \"sterk\" prog, op dodelijk af; in ieder geval het vernietigen van een ongewenste partitie en her-toewijzing van ongebruikte ruimte heb ik (op gewone schijven), ook indien \"beschermd\", fabrieks-software enzo, nog niet zien mislukken.\r\n\r\nParagon is minstens zo sterk en kent nog wat andere, extra trucs, maar de bediening is (daardoor) wat minder eenvoudig.
Link naar reactie
U3 is het nieuwe truukje waardoor je makkelijk applicaties op je geheugenstick kunt zetten. Ook zit er bij een U3 stick vaak ook een opstart menu die opent als je de stick inplugt. Hoewel dit ook wel kun met een oudere stick werkt dit beter met een echt U3-compatiable stick.\r\n\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/U3[/url]\r\n\r\nOp de engelse wikipedia pagina staat overigens ook dat er 2 partities zijn bij een U3 stick, dus grote kans dat vraagsteller een U3 stick heeft.
Link naar reactie
[quote=appelhead]ik heb nog eens gekeken maar kon geen belangrijke bestanden vinden op die ene schijf met reclame staat alleen een autorun tekstbestand en dat reclame ding een flashplayer exe bestand . alleen het rare is dat de pc zegt dat het een cd rom drive is terwijl het gewoon een usb is. ik heb nog even gekeken maar kon niks over ub3 vinden.[/quote]\r\ncdrom drive kan kloppen, da\'s normaal bij een U3 usb pen.\r\nmaar maak eens een screenshot van die popup whatever wat jij krijgt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...