Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Delen Geplaatst: 25 april 2006 sinds bijna 2 weken herstart mijn pc als ik er een cd of dvd in duw\r\nik heb een dvdrom en een dvdbrander en beide geven dit probleem, ook herstart de pc zo af en toe ineens uit zichzelf, ik ben er nog niet achter wat de trigger daarvan is\r\nhoewel het me al 2 keer opgevallen is dat het volgens de pc tijd om klokslag 12 uur snachts gebeurt\r\n\r\neignelijk ben ik er van overtuigd dat ik een virus erin heb zitten alleen ik kan hem niet vinden !\r\nik gebruik zelf bullguard antivirus die kan niets vinden\r\neen onlinescan bij panda/housecall/bitdefender levert of niets op OF de pc herstart weer maar eens een keer\r\nalles bij alkaar genomen ............... HELP ( zoekt \"trekt haar uit het hoofd smiley\") Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Eerst van alles: TEMPERATUREN controleren; gebruik (allebei, want zien soms dingen verschillend) gratis progs van Net, Speedfan en EverestHome.\r\n\r\nKijk vooral tijdens \"zwaar werk\", games, giga-copiëeropdrachten en zulke. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 ik heb nu speedfan geinstalleerd, waar mioet ik precies naar kijken ?\r\nik zie zoveel getalletjes staan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 bij everest krijg ik een melding dat mijn license expired is, ik kan me niet herineren dat ik het ooit op de pc heb gehad Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 ik heb hem nu van alles alten doen\r\n2 herstarts gehad :P\r\n\r\nde temp is ongeveer : temp1 4C\r\ntemp2 48C\r\ntemp3 38C\r\nHD0 41C\r\n\r\nkun je daar wat mee ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Die HD (schijf) is sowieso te warm. Ligt de schijf wel met minstens 2 boutjes aan blik verankerd?\r\n\r\nEen extra ventilatortje lucht langs dat blik laten zuigen kan erg veel helpen.\r\n\r\nHeb je die getallen genoteerd tijdens \"zwaar karwei\"? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=capaja]bij everest krijg ik een melding dat mijn license expired is, ik kan me niet herineren dat ik het ooit op de pc heb gehad[/quote]\r\n\r\nVerkeerde versie gedownload; het moet de kosteloze EverestHOME zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=willem1940]Die HD (schijf) is sowieso te warm. Ligt de schijf wel met minstens 2 boutjes aan blik verankerd?\r\n\r\nEen extra ventilatortje lucht langs dat blik laten zuigen kan erg veel helpen.\r\n\r\nHeb je die getallen genoteerd tijdens \"zwaar karwei\"?[/quote]\r\ndan zal ik hem eens openschroeven hoe kan ik er een extra ventilator bijzetten ?\r\n\r\nik was een filmpje op internet aan het kijken\r\neen spel aan het spelen en deze site aan het herladen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=willem1940][quote=capaja]bij everest krijg ik een melding dat mijn license expired is, ik kan me niet herineren dat ik het ooit op de pc heb gehad[/quote]\r\n\r\nVerkeerde versie gedownload; het moet de kosteloze EverestHOME zijn.[/quote]\r\n\r\nwaar staat die dan ?\r\nkun je me dat wijzen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [url]http://www.lavalys.com.hk/products/everesthome.asp[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=willem1940][url]http://www.lavalys.com.hk/products/everesthome.asp[/url][/quote]\r\n\r\nja die had ik\r\ndan klik ik de 2eoptie\r\nClick here to download EVEREST Home Edition now for free\r\ndan kom ik op een andere site waar ik 6 opties krijg\r\ndaar heb ik eerder de 1e van gedownlaod en daarbij kreeg ik de melding expired Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Nee, je moet 1 van de 2 onderste nemen waar HOME bij staat; ik zou de ZIP nemen, makkelijker te bewaren; de onderste dus.\r\n\r\nAlleen de HOME versie is gratis; GOED LEZEN. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 :-$ \r\nok\r\nik heb ze nu beide aan staan\r\nmijn pc is open en ligt naast me op zijn kant zodat ik erin kan kijken :D\r\n\r\ntemp1 = 1C\r\ntemp2= 46C\r\ntemp3 = 33C\r\nHD0 = 38C\r\n\r\nbij everest\r\nmoederbord 1C\r\nCPU 45\r\nAux 33\r\nst380011a(harde schijf?) 38C\r\n\r\nop deze progjes na draait er niets nu Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Met de PC open is de koeling meestal beter dan dicht (meer totale vrije doorstroming).\r\n\r\nHeb je er al iets \"zwaars\" een poosje bij aangezet? Dan willen temperaturen vaak snel oplopen.\r\n\r\nCPU-temperatuur lijkt dus prima in orde maar je moet zien wat-ie doet bij een minuut of 5 à 10 zwaar werk.\r\n\r\nCPU probeer ik altijd beneden 50 te houden.\r\n2x per jaar zet ik de stroom af, haal voorzichtig de ventilator van het koelblok af, maak met een kwast zachtjes de ventilator schoon en ook het koelribbenblok, waarbovenop zich, als de ventilator inblazend was opgelegd, een keihard plaatje aangekoekt stof heeft vastgezet, zo glad dat het fabriekswerk lijkt.\r\nOok tussen de ribben kan stof zitten.\r\n\r\nDie ventilator zit met 4 boutjes die tussen de ribben steken.\r\n\r\nNIET dieper dan daar losmaken want als je het koelribbenblok lostrekt dan moet daaronder oude koelpasta worden verwijderd en nieuwe aangebracht, secuur werkje.\r\n\r\nOok niet het hele gedoe lostrekken want de voetjes zijn nogal kwetsbaar.\r\n\r\nZit die schijf nou ja of nee met 2 boutjes aan blik verankerd?\r\n\r\nMijn 3 schijven staan op 25, 26 en 21 graden, maar behalve ze stevig aan blik te leggen heb ik er ook extra ventilators bijgeknutseld.\r\n\r\nIk wil mijn schijven nooit boven 32 graden C zien.\r\n\r\nBij schijven boven 40 heb ik al wel eens storingen gehad.\r\n\r\nSchijven die te warm worden gaan sowieso korter mee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=willem1940]\r\nZit die schijf nou ja of nee met 2 boutjes aan blik verankerd?\r\n\r\n.[/quote]\r\nzoals ik het zie en voel ( waar ik niet kan kijken) zit ie met 3 boutjes vastgeschroefd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=willem1940]\r\nHeb je er al iets \"zwaars\" een poosje bij aangezet? Dan willen temperaturen vaak snel oplopen.\r\n.[/quote]\r\nwat is zwaar in jouw ogen ?\r\neen filmpje draaien gaat dus niet lukken dat weet ik nu al :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=capaja][quote=willem1940]\r\nZit die schijf nou ja of nee met 2 boutjes aan blik verankerd?\r\n\r\n.[/quote]\r\nzoals ik het zie en voel ( waar ik niet kan kijken) zit ie met 3 boutjes vastgeschroefd[/quote]\r\n\r\nZijn die boutjes niet los gaan zitten? Wel oppassen, niet te strak want je draait ze gauw stuk. Vast is vast.\r\n\r\nAls dat goed zit en hij blijft toch zo warm, zou ik een ventilatortje bijknutselen dat het blik koeler houdt (niet op de schijf zelf richten want wordt dan gauw een stofnest). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=capaja][quote=willem1940]\r\nHeb je er al iets \"zwaars\" een poosje bij aangezet? Dan willen temperaturen vaak snel oplopen.\r\n.[/quote]\r\nwat is zwaar in jouw ogen ?\r\neen filmpje draaien gaat dus niet lukken dat weet ik nu al :D[/quote]\r\n\r\nJuist wel proberen en terwijl kijken wat je temperaturen doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=willem1940]\r\n2x per jaar zet ik de stroom af, haal voorzichtig de ventilator van het koelblok af, maak met een kwast zachtjes de ventilator schoon en ook het koelribbenblok, waarbovenop zich, als de ventilator inblazend was opgelegd, een keihard plaatje aangekoekt stof heeft vastgezet, zo glad dat het fabriekswerk lijkt.\r\nOok tussen de ribben kan stof zitten.\r\n[/quote]\r\n\r\ndan zal ik daar morgen eens voorzichtig aan beginnen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=willem1940][quote=capaja][quote=willem1940]\r\nHeb je er al iets \"zwaars\" een poosje bij aangezet? Dan willen temperaturen vaak snel oplopen.\r\n.[/quote]\r\nwat is zwaar in jouw ogen ?\r\neen filmpje draaien gaat dus niet lukken dat weet ik nu al :D[/quote]\r\n\r\nJuist wel proberen en terwijl kijken wat je temperaturen doen.[/quote]\r\neuh, ik kan er geen schijfje in doen, want dan herstart mijn pc :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen