Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Delen Geplaatst: 23 april 2006 Het blijkt niet mogelijk te zijn mijn oude windows 98 te updaten.\r\nIk lees hier regelmatig van mensen die w98(se) opnieuw installeren. Lopen die hier ook tegen aan en vooral, hoe lossen ze dat op? ^o) \r\nAan de hand van de foutmelding op de MS site vond ik eerst alleen oplossingen in de trant van IE versie 6 downloaden en dan werkt update weer. \r\nDat leek me een vreemde oplossing en bovendien wil ik geen IE 6.\r\nNa verder zoeken vond ik dan nog op site van MS zelf, een opsomming van wat je allemaal moest controleren als je hier tegenaan liep.\r\nOa moest je kijken in internet instellingen op tabblad inhoud bij de certificaten bij Microsoft Root Authority of deze wel op 31 dec 2020 stond.\r\nEn inderdaad, die staat bij mij op 2002... (cry) .fout dus.\r\nHet stomme is, dat MS wel aangeeft dat je dat moet controleren, maar niet wat je moet doen als de datum \"verlopen\" is.\r\nHoe los ik dit op, iemand een suggestie?\r\nO ja ik heb w98 dus nooit geupdate....begon ik niet aan met inbelverbindinkje. Maar nu het beestje als een speer over internet holt met adsl wou ik het maar eens proberen....vergeefs tot zover. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2006 Kijk eens op:\r\n[url]http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/nl/default.asp[/url]\r\n\r\nHier kan je updates uitzoeken per Windows versie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2006 Raar; mijn w98se heb ik al veel jaren en al tig keren opnieuw geïnstalleerd op meerdere computers; zojuist nog geprobeerd en ik kom keurig op de Update site.\r\n\r\nIs er niet iets mis met de instellingen taal/gebied/keyboard enzo? Ik moet altijd na de installatie, die gewoon in het Nederlands verloopt en waarbij ik ook Nederland als regio invul, sommige dingen rechtzetten zoals: Toetsenbord Braziliaans-Portugees (moet bij mij eerst naar Nederlandse Taal en daarna aan de \"eigenschappen\" van de toetsenbord-taal nog eens naar indeling \"Verenigde Staten Internationaal\"). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2006 Ja Willem, heb ik gecontroleerd en staat allemaal goed (toetsenbord e.d., dit gaf MS ook aan om op te controleren).\r\nIk kom ook wel op de Update site, alleen vervolgens komt de foutmelding en dat er geen updates beschikbaar zijn. Heb dus via google gezien dat meer/veel mensen daar last van hebben!?\r\n\r\navv, ik ben niet blond maar wel simpel....als ik op jou link klik, beland ik in een standaard verhaaltje voor admins over update, maar die zijn dus niet beschikbaar.\r\nHeb zelf al eindeloos gezocht op die site van MS maar als ik zoek op update en w98 krijg ik alleen maar vragen en antwoorden, ik vind nergens waar ik \"handmatig\" zou kunnen downloaden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2006 Misschien heb je [url=http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl/]hier[/url] iets aan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2006 Nog iets: waarschijnlijk heb je IE 4.6 of 5.0 zitten. Tegenwoordig gaat er echter véél mis als je niet minstens 5.1 hebt (blijft in je setup-gegevens wel gewoon \"5\" heten maar maakt toch verschil).\r\n\r\nEr bestaan hiervoor 2 upgrades waarvan 1 onder de naam IE5 en de andere verstopt in één van de Office-upgrades o2kSR1a of o2kSP3.\r\nDie eerste, broodnodige update is niet meer via de gewone MS-sites te downloaden, maar uitsluitend van de Office Update site.\r\n\r\nDe extra updates die ik noemde, zijn wel te downloaden via MS update (rechtstreeks installeren via OfficeUpdate mislukte bij mij steeds, dus downloaden/bewaren/zelf-installeren heeft mijn voorkeur).\r\n\r\nHeb je Office2000 aan boord? Office2000 kun je benutten om je w98se sterk (en eigenaardig) te verbeteren, zie mijn w98se-avontuur-verhaaltje (waarin ook beschreven dat ik net als jij geen IE6 wil èn waarom niet).\r\n\r\nEdit: het schiet mij nu opeens weer te binnen dat ik met de originele IE4.6 van de Windows-CD óók niet in WindowsUpdate meer kwam, maar wel zodra ik, hetzij via de Office-CD dan wel via de 5.1 upgrade, minstens IE5.0 had zitten.\r\n\r\nLet op, dit gaat goed komen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2006 [quote=Anacho]Misschien heb je [url=http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl/]hier[/url] iets aan[/quote]\r\n\r\nDat ding heb ik gedownload maar ook hun forum/FAQ enzo gelezen; dat werkt alleen met IE6, voor mij mooi niet dus! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2006 @dcl: ik meen me te herinneren dat eerst je e-mail-adres in profiel stond en nu niet meer ... klopt het dat je een paar e-mailtjes van me hebt ontvangen, of houd ik nu mijzelf voor de gek?\r\n\r\n[b]Ha, gevonden: ik raakte in de war met poster TURNER (en die heeft nu vast 1 berichtje teveel van mij in zijn e-mail).\r\n\r\nAls je mij een mailtje stuurt en/of in je Messenger toevoegt dan komt dat snel goed.[/b] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2006 Voor alle zekerheid, hier de adresregel waarop tegenwoordig (Nederlandse) Windows-update (voor W98) zit:\r\n\r\n[url]http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2006 Zo, met dank aan meedenkers/helpers:\r\nInderdaad lag het aan de IE versie (5.0).\r\nGevonden in de bieb, een boekje van Computer Idee over internet uit het jaar 2000 met daarbij een CD met daarop allerlei browsers etc (want in die tijd belde men in en was downloaden dus duur...) waarop ook IE versie 5.5 voor w98 met extra\'s.\r\nGeinstalleerd, perfect, allerlei problemen in een klap verholpen + update loopt, alles makkelijk binnen kunnen halen. Fantastisch, bedankt CID. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen