Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Delen Geplaatst: 23 april 2006 Hallo,\r\n\r\nhet versturen van digitale foto\'s ( ongeveer 2 Mb) verloopt zeer, zeer traag. Het duurt tientallen minuten voordat de foto\'s zijn verstuurd, als het al lukt... :-( \r\nVoorheen lukte dit prefekt, snel, geen probleem.\r\nNu raak je er behoorlijk gefrustreerd door. :-@ \r\nWie heeft een mogelijke oplossing om dit probleem te verhelpen ?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2006 2Mb attachments zijn gewoon te groot om per email te versturen. Door de MIME codering die nodig is worden ze namelijk nog groter, en dat pakken een hoop mailservers niet.\r\n\r\nJe kan beter via fileverstuur services als yousendit.com of zo werken, of ze op een homepage zetten (via bijvoorbeeld Webalbum Generator) of een FTP-server gaan draaien. Maar emailen moet je deze dingen gewoon niet doen, of ze een stuk kleiner maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2006 avv zegt:[quote]\r\nJe kan beter via fileverstuur services als yousendit.com of zo werken, of ze op een homepage zetten (via bijvoorbeeld Webalbum Generator) of een FTP-server gaan draaien. Maar emailen moet je deze dingen gewoon niet doen, of ze een stuk kleiner maken. \r\n[/quote]\r\n\r\nIk zit met hetzelfde probleem, maar dan met filmpjes. Als ik een filmpje wil versturen krijg ik elke keer bericht terug dat het niet is gelukt. Mijn zus heeft dezelfde computer en wij krijgen wel filmpjes van hun in onze email. De filmpjes komen dan als avi. Moet je zoiets installeren? Zij kunnen ons niet vertellen hoe zij wel filmpjes kunnen versturen, want het er bij hun op.\r\nMijn filmpjes zijn mpeg. Als ik ze op de computer zet doet hij dat automatisch. Kan iemand mij daar advies in geven? (P) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2006 Zoals gezegd: niet per email (laten) doen, het verschilt per mailserver of het lukt. Vaak niet. En als het al lukt staat de hele mailbox snel vol, en worden de daarop komende mails geweigerd. Email is gewoon NIET bedoeld voor dit soort dingen.\r\n\r\nGebruik een webpagina of zo, veel verstandiger. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2006 avv.\r\nbedoel je met een web pagina yousendit.com bijvoorbeeld? Ik heb dit net naar mijn eigen email geprobeerd en toen kreeg ik het wel binnen. En wat is een webalbum generator? Ik ben blij dat ik nu ook filmpjes kan versturen. (Y) Kunnen de filmpjes dan niet door iemand anders bekeken worden? Het gaat toch rechtstreeks naar de ontvanger? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2006 Webalbum generator is een programma dat een mooie fotopagina voor je maakt, die je op een website kunt zetten. Als voorbeeld hier eentje van een [url=http://www.gambiet.nl/toernooi2006/index.html]schaakwedstrijd[/url] waar ik foto\'s van had.\r\n\r\nOok filmpjes kun je op websites zetten, en dan kunnen mensen ze bekijken zonder dat de emailbox volloopt.\r\n\r\nJe eigen emailbox is misschien wel groot genoeg, Veel hotmailboxen bijvoorbeeld niet, en bij de meeste providers krijg je maar 10 Mb. Ik blijf bij mijn afbeveling: geen filmpjes of foto\'s per email sturen.\r\n\r\nEdit: yousendit is mogelijk een alternatief, al heb ik het nog nooit gebruikt. Ik heb een webserver/ftp-server etc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2006 Ik gebruik Yousendit bijna dagelijks en al zowat een half jaar. Werkt goed.\r\n\r\n[url]http://www.yousendit.com/[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen