Ga naar inhoud

waarom geeft mijn pc geen beeld?


Jadenantonio

Aanbevolen berichten

ik heb vandaag mijn eerste pc gebouwd met nieuwe onderdelen. ik had hem eerst buiten de kast getest alle fans draaide en de harde schijf hoorde ik ook, het lampje op het mobo brande ook. alleen het beeldscherm ontvangt niks en gaat op slaapstand. ik heb hem in de kast gedaan en nog steeds niks op het beeldscherm. ik heb alles al geprobeert, ram verwisseld, de on board batterij vrewisseld, ik heb de bios proberen te resetten maar niks hielp. weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?
Link naar reactie
De monitor gaat alleen in slaapstand als die geen signaal krijgt. Je zoekt denk ik verkeerd. De zoeklijn in dit geval is: Videokaart -> Output videokaart -> Kabel -> Input monitor -> inputkeuze monitor. - Check of de monitor wel in orde is d.m.v. een andere computer. - De videokaart kan defect zijn. Zit er toevallig ook een on-board videokaart of heb je even een andere kaart bij de hand? - Zitten er meerdere outputs op de kaart? - Heb je al een andere kabel gepropbeerd? - Heeft de monitor meerdere ingangen? - Als de monitor meerdere ingangen heeft, heb je de goede wel gekozen d.m.v. een knopje? Wat je ook nog kan doen, als dat mogelijk is, is de pc even op een tv aansluiten. Dit lijkt mij geen driver-probleem. Bij geen of verkeerde drivers behoor je altijd nog beeld te krijgen, al is de res dan vaak niet naar wens. Krijg je geen "piepjes" te horen? Heeft je mobo geen ledjes die een code aangeven?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...