Ga naar inhoud

blauwe schermen in de aanbieding

Aanbevolen berichten

Ik kan ondertussen een handeltje beginnen in blauwe schermen. Ik krijg ze bij ongeveer iedere handeling die er echt toe doet. Bijvoorbeeld wanneer een te branden dvd op 97% staat . . . \r\n\r\nIk wil dit weekend eens aan de slag om dit op te lossen en heb het een en ander gegoogled maar ben nog niet echt opgeschoten. Om maar te beginnen met het uitsluiten van mogelijke problemen ga ik eerst mijn schijf eens formateren en alles opnieuw installeren (voorjaarsschoonmaak).\r\n\r\nAan de mensen hier de vraag of ze nog helpende opmerkingen voor me hebben. Dingen als \"succes knul\", \"sterkte\" en \"mijn oprechte deelneming\", zijn natuurlijk welkom, maar ik dacht meer aan practische tips.\r\n\r\nDe foutmeldingen die ik krijg zijn:\r\nIRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\nof:\r\nPFN_LIST_CORRUPT\r\nof:\r\nPAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\r\n\r\nWanneer ik daarna opnieuw mijn computer opstart krijg ik meldingen dat er nieuwe hardware gevonden is en dat er drivers geïnstalleerd zouden moeten worden voor: IDE Controler, IDE Channel, Secondary IDE Channel en CD-Rom drive.\r\nDit doe ik niet en alles werkt . . . . tot het volgende blauwe scherm.\r\n\r\nWat ik heb kunnen vinden is dat het wellicht aan het geheugen zou kunnen liggen of aan een conflict tussen drivers. In de \'divice manager\' worden geen conflicten gemeld.\r\n\r\nAls iemand mij nog een fijne tip kan geven dan hoor ik dat graag. Hou er daarbij wel rekening mee dat mijn technische begrip beperkt is.
Link naar reactie
Zou inderdaad wel eens een geheugenprobleem kunnen zijn. Driverconflict ook, maar dan krijg je meestal niet van die wisselende foutmeldingen.\r\n\r\nVolgende keer dat je zo\'n blauw scherm krijgt moet je ook eens onderin de cijfercode opschrijven en gebruiken in google, en de naam van de driver (bijv. http.sys). Dat maakt de melding al minder algemeen.\r\n\r\nBegin met Windows + updates te installeren, de drivers voor chipset (wel doen!), en voorzichtig dingen toevoegen. Tussendoor images maken met Ghost of DriveImage (niet gratis, helaas). Verder kun je je geheugen laten testen met [url=http://www.memtest86.com/]memtest86[/url].\r\n\r\nSucces ermee (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...