Ga naar inhoud

Netwerk werkt slechts gedeeltelijk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met 3 PC\'s. Allemaal met een ethernet kaartje. Alle Pc\'s zijn via een UTP kabel aangesloten op een mutli-ADSL modem, die weer aangesloten is op internet. Ik heb gewoon een netwerk ingesteld via de WIzard Netwerk Instellen. Nu werkt het netwerk slechts gedeeltelijk. Alle PC\'s hebben internet, op alle PC\'s kun je via netwerk multiplayer gamen. Maar de bestandsdeling werkt niet helemaal naar wens. Op één van de drie staat helemaal niks bij Mijn Netwerklocaties, terwijl er wel vanalles gedeelt is op de andere PC\'s. Omgekeerd werkt ook niet, de gedeelde bestanden op de betreffende PC zijn ook niet zichtbaar op de andere 2. Ik vind dit vrij merkwaardig en vraag me af of iemand hier een oplossing voor weet.
Link naar reactie
Dit probleem staat al heel vaak hier beschreven. Vaak gaat het om een standaard probleem.\r\n\r\nMaar oke. Ik neem aan dat je bestands- en printerdeling op alle pc\'s geinstalleerd hebt.\r\nMaak nu ook op alle 3 de pc\'s de accounts met wachtwoorden aan die je op de andere pc\'s gebruikt.\r\nVerder moeten de 3 pc\'s in dezelfde werkgroep zitten.\r\nHet beste werkt het als je het multi-adsl modem een ip adres laat uitdelen aan de computers. Dus dat ze automatisch een ip krijgen anders wordt het weer een zoekwerk.
Link naar reactie
Wat je daarmee moet doen? Wat ik net schreef. Zorgen dat ze alle 3 op alle 3 de pc\'s bestaan.\r\nDus bijv. log je op pc1 met usernaam Pietje in en op pc2 met Jantje.\r\nDan moet je op pc1 ook een account aanmaken met de naam Jantje en het wachtwoord van Jantje en op PC2 moet je dan een account Pietje aanmaken met het wachtwoord ook van Pietje.\r\nDat doe je dus zo bij alle 3 de pc\'s.\r\n\r\nAccounts aanmaken kan via configuratiescherm en dan Gebruikersaccounts.
Link naar reactie
Accounts zonder wachtwoorden mogen niet.\r\nHet is niet nodig om op elke pc met hetzelfde account ingelogt te zijn (mag wel, dan hoef je maar 1 account met wachtwoord op elke pc aan te maken en ben je ook snel klaar).\r\nAls de accounts wel maar met hun wachtwoorden op de andere pc\'s aanwezig zijn.\r\n\r\nAls het allemaal teveel van het goede vindt zijn er ook nog 2 alternatieven.\r\n1.) Je installeert op alle pc\'s het ipx/spx protocol en/of netbeui, dan ben je ook zowat klaar.\r\n2.) Dit is het makkelijkste... je zet op alle pc\'s het guest account open. Nadeel is dat dit je veiligheid behoorlijk minder maakt. Als je achter een router zit valt dat nog enigszins mee, maarja, het is maar wat je wilt he.
Link naar reactie
heb je ook al geprobeerd om expliciet een netwerkverbinding met de andere pc te leggen?\r\nDus in je verkenner \r\n\\\\\\\r\nbijv \\\\192.168.1.12\\c als je c hebt geshared (map delen).\r\n(intern ip-adres op betreffende pc zoeken mbv cmd: ipconfig).\r\nWerk hier in dezelfde opzet als TS en ik heb ook niet op elke aangesloten pc alle accounts aangemaakt, op 1 account staat wel een password, op andere 3 niet. Wel bij allemaal dezelfde werkgroep gedefinieerd en er zijn natuurlijk shares aangemaakt.
Link naar reactie
Windows doet er wel eens raar mee, dat klopt, het werkt niet 100% perfekt. Doch kijk dan ook niet raar op als je er een tijdlang wel op kunt komen en het opeens niet meer werkt als je het niet doet zoals het officieel word aangegeven. Want het blijft windows en die heeft nu eenmaal van die rare streken. :-S \r\n\r\nHet kan ook soms werken door het \"computer zoeken\" en dan het ip adres ingeven. Vaak wordt er dan ook naar een usernaam en wachtwoord gevraagd. Soms ook weer niet (als er geen wachtwoord op staat), en dan werkt het soms wel en soms weer niet.\r\nVandaar dat ik tips probeer te geven waarbij het altijd zou moeten werken en ook op de natuurlijke wijze in de netwerkomgeving zichtbaar is zoals het hoort.\r\n\r\nDoch alle aanvullende tips en ideeën zijn altijd welkom, men mag zelf kiezen wat men het prettigst werken vind uiteraard. :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...