Ga naar inhoud

XP copiëert geen XP-cd naar schijf?

Aanbevolen berichten

De laptop van mijn vrouw heeft XP en SP2. Alles werkt goed, ook (CD) spellen en DVD.\r\n\r\n1 ding mislukt mij steeds: de XP-CD op harde schijf zetten (ik installeer en repareer altijd zo veel mogelijk schijf-schijf).\r\n\r\nIk vond een omzeil-truc: op mijn eigen W98-computer een ZIP-bestand gemaakt van de XP-CD, in CD gebrand, in Ma\'s computer gestoken, ZIP naar HD gecopiëerd en uitgepakt; toch mijn zin dus en zo hoort dat ook.\r\n\r\nHeeft iemand soortgelijke ervaringen?\r\n\r\nNB: \"gewoon\" copiëren lijkt aanvankelijk goed te gaan, maar tegen half of driekwart van de klus komen er foutmeldingen dat bepaalde bestanden niet kunnen worden gecopiëerd of gelezen.\r\n\r\nVoordat SP2 verwerkt was kon de CD nog wel gewoon naar schijf worden gecopiëerd.
Link naar reactie
Tja, dan zal er inderdaad iets met de laptop niet in orde zijn, maar als iemand anders een probleem heeft met de laptop, dan vraag je gelijk om meer gegevens, deze gegevens mis ik nu ook.\r\n\r\nHet kopiëren van CD naar HDD, gaat bij mij normaal zijn gang, heb dit op twee laptops (Sony / Medion) geprobeerd, op beiden gaat het altijd goed.\r\n\r\nGr. jansen48
Link naar reactie
Laptop heet ECD Green 7 (of zoiets, uit mijn hoofd), 2GHz 20GB schijfje 256 RAM, redelijk modern maar stom genoeg USB1 (dit laatste doet er niet toe voor dit verschijnsel).\r\n\r\nO.k, anderen hebben dus met XP_SP2 niet zulke symptomen dus moet er iets unieks/ toevalligs aan de hand zijn. Ik zal eens wat reinigings-maatregelen doorvoeren aan het CD/DVD-dingetje wat er in steekt.
Link naar reactie
[quote=Doy]En als je via je brandprogramma een image maak en die weer uit laat pakken door IsoBuster?[/quote]\r\n\r\nMisschien wel, maar zulke progs gebruik ik nooit. De omweg lijkt me wel vergelijkbaar met wat ik nu succesvol heb doorgezet.\r\n\r\nNee, ik denk nu toch het meest dat er iets raars is met het CD-toestel.
Link naar reactie
[quote=Doy]Omdat het gekomen is met SP2, zou je eens kunnen gaan neuzen in \"Services\".\r\nTe bereiken via Start > Uitvoeren... > Enter: services.msc[/quote]\r\n\r\nIk heb gekeken, maar snap daar zo goed als niets van; weet niet wat ik zoeken moet daar, geen van de dingen in die rij lijkt iets met een CD-toestel te maken te hebben.
Link naar reactie
[quote=willem1940]... maar tegen half of driekwart van de klus komen er foutmeldingen dat bepaalde bestanden niet kunnen worden gecopiëerd of gelezen....\r\n[/quote]\r\ndit moet toch haast wat hardwarematigs zijn lijkt me.\r\n-M$-media behoren gewoon te kopieren te zijn (gelukkig maar) :lol:--Lens van de cd-brander/lezer misschien vuil? het is tenslotte een portable dus die raken nog wel eens wat vaker vervuild bij tranport e.d. Check met een ander cd\'tje (maar dat zal je waarsch al hebben gedaan)\r\nje zou de schijf ook kunnen mounten mbv daemon tools en kijken of het probleem zich ook voordoet: doet het zich voor -> probleem cdromlezer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...