Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Heb je soms vreselijk veel dingen bewaard, foto\'s, pps-presentaties, MP3 enzo? Dat zijn wel dingen die ruimte vreten. Zit daar veel bij wat je zelden gebruikt, brand het dan op CDs en wis daarna die dingen van de schijf.\r\n\r\nHet kan ook zijn dat Windows (XP?) zeer grote geheime back-up / herstel-bestanden enzo, heeft aangelegd. Niet alles daarvan mag je zomaar vernietigen.\r\n\r\n\"Default\" staan geheime bestanden onzichtbaar gemaakt in Windows, ter beveiliging, want een onervaren computeraar zou ze in zijn argeloosheid (of door stommigheid) kunnen uitwissen en dan kan Windows kapotgaan. Goed nadenken dus of je daar inzicht in wilt hebben, is eigen risico, maar: zonder dat inzicht kunnen ook veel copiëer- en CD-brand-opdrachten mislukken.\r\n\r\nWil je hierover echt de baas zijn, dan het \"kinderslot\" van je Windows afdoen: Map Opties (Verkenner), zo instellen dat GEEN bestanden onzichtbaar worden gelaten, ALLES tonen. In W98 1 vinkje, in XP wel 3 of 4 geloof ik.
Link naar reactie
bedankt,\r\n\r\nhiermee ben ik al een heel eind op weg :-) \r\nen ja ik gebruik XP\r\nmaar ik heb het er al eens over gehad om een nieuwe HD te kopen.\r\nmaar wat kan ik dan het beste kopen\r\ndan bedoel ik \r\n\r\n- merk\r\n- extern? lijkt me goed idee 8-| \r\n- het liefst 200gb\r\n- waar kan ik hem het beste kopen\r\n\r\ncomputeRaar
Link naar reactie
Vertel eens iets meer over je computer, hoeveel MHz CPU-frequentie en dat soort dingen.\r\nEn waarom zit er zo\'n ouderwets en (dus) ook nog LANGZAAM schijfje in?\r\n\r\nAls je een HD groter dan 120GB wilt moet je sowieso SP2 in je XP hebben geïnstalleerd of anders met een gedownloade tool van de fabrikant de aanpassing doorvoeren en zelfs dat lukt bij de echt wat oudere computers lang niet altijd.\r\n\r\nExterne HD is alleen maar nuttig als je ermee wilt slepen, want verder vreselijk langzaam (USB) vergeleken bij IDE en zeker als het, bij niet een allermodernste computer, nog USB1 is ipv USB2.
Link naar reactie
SP2 wil iig niet installeren\r\nde oplossing ervan zou ik niet weten :-@ \r\nmhz hoe kan ik erachter komen\r\nbij het opstarten zeker?\r\ngeen tijd om dat nu te doen\r\nik heb 128 mb geheugen\r\nen verder 129 mb grafische kaart van nvidia geforce2 GTS/GeForce Pro\r\nverder heb ik er niet heel veel verstand van (nog)
Link naar reactie
Download een gratis kijk-progje EverestHome, daarin kun je ontzettend veel opentrekken om te zien hoe je computer in elkaar zit.\r\n\r\n128MB RAM-geheugen lijkt nog nauwelijks van deze tijd, maar sommige (zeer) ouderwetse moederborden ondersteunen niet hoger.\r\n\r\nIs die computer laptop, desktop of toren?\r\n\r\nAls SP2 niet installeren wil dan betekent het meestal dat je XP niet legaal is en dat kan dus dan ook niet legaal opgelost worden; discussies over zulks zijn op ieder forum dat ik ken verboden, je zou er dus hoogstens per e-mail of Messenger vragen over kunnen stellen aan een bekende die iets meer ervaring heeft.\r\n\r\nAl met al ben je op ingrepen uit die zonder ruime ervaring nogal eens flink fout kunnen lopen (maar voor alles is een eerste keer en al doende leert men).\r\n\r\n ;-)
Link naar reactie
Nee, 192MB is tegenwoordig niet veel; ik werk nog met \"ouderwets\" w98se (alle XP-spul en nog een beetje meer achter de hand maar ik wil dat babbelziek XP zo lang mogelijk niet zelf) maar zelfs daar heb ik 512MB RAM voor zitten en als ik in een winkel een DDR-RAM van 128MB nog tref dan koop ik dat erbij want theoretisch kan W98 640MB RAM verdragen alvorens op tilt te slaan (ik probeerde al 1024, echt verdrietig).\r\n\r\nKijk vooral met EverestHome in veel hokjes en post daarover, zodat we weten waar we over praten.
Link naar reactie
dat was ik nog vergeten te zeggen.\r\n(moest zonet naar drummen en moet straks men huiswerk nog maken)\r\nmaar deze computer is gemaakt door een kennis,\r\nmijn moeder wilde dezelfde mijn documenten op dezelfde schijf maar met XP versie.\r\n(we werkten hiervoor op een oud kreng van 98 )\r\ndie ging ons te traag.\r\ndus heeft die kennis deze inelkaar geflanst en een nieuw moederbord en nieuwe 3d kaart en allemaal onderdelen.\r\ndus we hebben deze schijf nog :-|
Link naar reactie
Ik heb zelf nog niet gewerkt met schijven groter dan 80GB (wel tot 3 stuks in 1 compu en een trucje met \"virtueel geheugen\" op 2e schijf, om snelheid te winnen).\r\n\r\nGroter dan 120 geeft geheid minstens een aanvangs-probleem, op te lossen met SP2 en/of een hulp-progje van de schijvenfabrikant.\r\n\r\nMaxtor, die tevens Quantum heeft overgenomen, vind ik heel goede schijven leveren maar er bestaan meer goede merken.\r\n\r\nMaar goed, over zeer grote schijven en over XP weten tamelijk veel mensen op dit Forum meer dan ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...