Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Delen Geplaatst: 18 april 2006 Ik game regelmatig met een paar vrienden, allemaal pc\'s mee inpluggen in router en gamen maar. Ik heb nu een router met 4 poorten, ik wil er een gaan kopen met 8 poorten en ik ben een beetje op internet aan het zoeken gegaan en ben daarbij ook hubs en switches tegengekomen bijvoorbeeld een[url=http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=LRSE08&] Sweex switch met 8 poorten voor €19,- bij Alternate[/url]\r\nDe routers die ik kan vinden met 8 poorten zijn stukken duurder. \r\n[u]Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen en router en een switch en of ik bijvoorbeeld ook een switch zou kunnen gebruiken.[/u]\r\n\r\nAlvast bedankt\r\nGroeten Joost Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Als je al een router met 4 poorten hebt, dan kun je gerust een switch nemen. Dat is vaak zelfs beter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 [quote=avv]Als je al een router met 4 poorten hebt, dan kun je gerust een switch nemen. Dat is vaak zelfs beter.[/quote]\r\n\r\nDus avv als ik het goed begrijp zou ik dan een switch moeten kopen en die dan op de router die ik al heb aansluiten en niet zo als ik het dacht inplaatsvan ? En als ik de switch dan aan zou sluiten op me router kan ik de poorten van me routen en die van de switch dan allebij gebruiken voor het gamen (LANen)?\r\n\r\nIniedergeval bedankt voor de snelle reactie! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Je zegt het precies zoals het is Joosiej89. De 8-poort switch sluit je aan op een switchpoort van je router. Daardoor verlies je wel 1 poort van je router want daar moet de switch op, maar vervolgens kun je de andere 3 switchpoorten, plus 7 poorten van je switch (want die ene poort gaat naar de router) gebruiken en hou je dus 10 poorten over om pc\'s op aan te sluiten. En ja die kun je dan ook gebruiken voor het gamen en lannen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 er veranderd tevens niks in de instellingen die je in je router hebt\r\n\r\nde ip nummers worden nog steeds door je router afgegeven\r\neen switch is een luxe hub en meer niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 yep, klopt helemaal. :lol: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 Ok hardstikke bedankt voor al jullie nuttige reacties (Y) ik ben helemaal geholpen :-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen