Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Delen Geplaatst: 18 april 2006 Hello,\r\n\r\nIk ben dringend zoek naar iemand die php goed beheerst en een scriptje voor me wil aanpassen. \r\n\r\nKom a.u.b. niet aan met andere forums want je kunt me momenteel niet kwaaier krijgen vanwege de enorme arrogantie die er op die forums heerst. (ik weet het lekker wel en jij zoekt het maar uit...)\r\nBovendien ben ik niet dom al wordt dat daar wel beweerd..\r\nIn plaats van antwoorden krijg je daar puzzle spelletjes voor geschoteld, leuk...... :-@ \r\n\r\nAls er iemand bereid is plaats ik het scriptje wel waar het om gaat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 hoewel ik persoonlijk ook vindt dat forum als deze bedoeld zijn om van elkaar te leren en dus niet alles maar voor te kauwen, ben ik toch bereid je script te bekijken\r\n\r\n(studie-ontwijkend gedrag wort dat genoemd...) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Ik ben je zeer erkentelijk, reden dat ik dit vraag is omdat ik door een zwaar auto ongeluk enorm moeite heb met leren, het is dus geen gemakzucht.\r\n\r\nhier is het script zoals het nu werkt, ik wil graag van uit 2 sub-dirs ook pagina\'s toestaan en kunnen laden. De sub-dirs zijn members en gameinfo.\r\n\r\n[code][/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 ik heb t even een beetje anders aangepakt: ipv met een switch de opgevraagde paginas te filteren, heb ik alle toegestane paginas in een array gezet. Ook de mappen waarin gezocht moet worden kan je opgeven.\r\nIk ben er trouwens vanuit gegaan dat er niet in zowel members als gameinfo een bestand pagina_naam.php voorkomt (dubbele namen in de dirs).\r\n[code][/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Als ik dit script probeer dan krijg ik, wat ik ook klik, de error pagina te zien.\r\nIk roep de pagina aan met: [url]http://www.website.nl/index.php?load=nieuws[/url]\r\n\r\nZit het hem daar soms in ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 sorry, het uitroepteken in\r\nif(! in_array($load, $pages)) { \r\n\r\nmoet weg.\r\nDe pagina moet immers wèl in de array zitten\r\nschoonheidsfoutje zullen we maar zeggen ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Dat heb ik veranderd, maar hij blijft de error pagina weer geven. Het maakt niet uit op welke link ik klik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 ik ging er van uit dat welkom ook in een van de directories staat en ook in de array $pages;\r\n\r\nhier een betere versie: je kan ook de default en error-page opgeven (nu wel uitgebreid getest!)\r\n\r\n(er staatn nog wel waarden in de arrays die bij mij werkten maar die dat bij jou niet zullen doen)\r\n[code]\r\n\r\n[/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 parse error, unexpected {\r\n\r\nin dit stukje \r\n// als het bestand niet gevonden is (included == FALSE), errorpagina laden \r\n if(! $included && is_{file($error_page . \'.php\') ) { \r\n include($error_page . \'.php\'); \r\n } \r\n else die(\'ERROR: error_page does not exist!\'); \r\n} \r\n?>\r\n\r\nik had zelf nog wat dingen geprobeerd maar kom er niet achter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 voel me inmiddels wel een beetje stom\r\nweet niet hoe die { daar terecht is gekomen\r\ndit moet t wel zijn (hoop ik)\r\n[code] [/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Kan gebeuren, iedereen maakt fouten.\r\nEnfin, hij laat nu op elke link klik de error pagina zien, en ik heb de arrays veranderd naar de pagina\'s die ik zelf heb.\r\nnugget en new zijn dus members en gameinfo.\r\nik roep ze aan met [url]http://xxxxx[/url] /index.php?load=nieuws Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 als je bedoelt dat onder elke pagina staat[qoute]ERROR: error_page does not exist![/qoute]\r\ndat is met onderstaand script niet meer t geval (nog een dom foutje, stomme nachttrein ook :@ )\r\n[code][/code]\r\nverder doet t script t echt goed bij mij.\r\nWeet je zeker dat je de directories goed hebt (hoeven niet te eindigen met een / )? Staat index.php in de goede dir? Alles goed gespeld (hoofdlettergevoelig!)?\r\n\r\nAls t dan nog niet lukt:\r\nHeb je t al ergens online staan? Kan je je mappenstructuur tonen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 het script laat nu in ieder geval de welkomst pagina zien. Alleen herkent hij de nieuws, leden etc pagina nog niet. Die staan overigens in de root van de server.\r\nMoet ik die verplaatsen naar een map ? \r\nIk heb een donkerbruin vermoeden dat het daar aan ligt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Ik heb net even getest, het klopt.\r\nIk maak wel een mapje in de root aan met pagina\'s.\r\nZet ik die erbij in de lijst van dirs die hij moet lezen.\r\nKlaar.\r\n\r\nTenzij dit een flut oplossing is ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 ah, ik dacht dat je alle paginas in de mappen members en gameinfo had staan. Maar er staat dus ook nog iets in de root.\r\nIk zal morgen even een elegante oplossing in elkaar flansen.\r\nmaar een oplossing is om die paginas in een mapje te gooien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Ok, dan wacht ik het nog even op de elegante oplossing.\r\nIk kan nu al met een gerust hart gaan slapen ;-) \r\nMaar inderdaad, sommige pagina\'s laat ik in mappen verdwijnen om het overzicht te houden. \r\n\r\nIk ben je nu al enorm dankbaar ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 hieronder dan -eindelijk- de code die je volgens mij wil ;)\r\nals er iets niet werkt hoor ik t wel\r\nwat ik vooral belangrijk vind (doe t toch nog ff): probeer de code te snappen. Hij is absoluut niet ingewikkeld en is ruim voorzien van commentaar. Opdat je in de toekomst zelf het script kan uitbreiden, wijzigen, etc (niet dat ik t niet wil doen hoor).\r\n[code][/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 Dit script werkt niet, hij laat geen welkomst pagina zien en ook geen sub dir.\r\nerror page not found. \r\n\r\nMet die dir hoger bedoel je niet lager ? van uit de root kun je alleen nog maar omlaag of zie ik dat verkeerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 nee, met ../ ga je een map omhoog. Zo zou je dus paginas kunnen benaderen die buiten je web-directory staan.\r\nals je naar een sub-subdirectory wilt gebruik je dir/subdir/\r\nen als je naar een \'zuster\'-directory wilt: ../dir/\r\n\r\nweet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld, bij mij werkt t perfect allemaal.\r\n\'error_page not found\' betekent dat je de error_page niet goed hebt ingesteld. Dat bestand moet wel bestaan. Als t in een subdirectory staat moet je dat aangeven: dir/error404 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 Voor elkaar !\r\nIk heb het volgende veranderd, want anders zoekt hij naar iets wat niet bestaat vermoed ik.\r\nHet was:\r\n[code] \'./\', \r\n \'../\', \r\n \'nugget\', \r\n \'new/\', \r\n \'../contact\', [/code]\r\nEn nu is het:\r\n[code] \r\n\'./\', \r\n\'gameinfo\', \r\n [/code]\r\n\r\nBij deze wil ik je enorm bedanken voor je hulp, ik kan nu eindelijk afmaken waar ik aan begonnen ben !\r\nIk heb overigens wel een boek besteld; PHP voor dummies en hoop daar wat wijzer van te worden.\r\nIk mag dan een hoop weten van pc\'s maar met PHP ben ik nog een noepje ;-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen