Ga naar inhoud

dringend PHP'er gevraagd

Aanbevolen berichten

Hello,\r\n\r\nIk ben dringend zoek naar iemand die php goed beheerst en een scriptje voor me wil aanpassen. \r\n\r\nKom a.u.b. niet aan met andere forums want je kunt me momenteel niet kwaaier krijgen vanwege de enorme arrogantie die er op die forums heerst. (ik weet het lekker wel en jij zoekt het maar uit...)\r\nBovendien ben ik niet dom al wordt dat daar wel beweerd..\r\nIn plaats van antwoorden krijg je daar puzzle spelletjes voor geschoteld, leuk...... :-@ \r\n\r\nAls er iemand bereid is plaats ik het scriptje wel waar het om gaat.
Link naar reactie
Ik ben je zeer erkentelijk, reden dat ik dit vraag is omdat ik door een zwaar auto ongeluk enorm moeite heb met leren, het is dus geen gemakzucht.\r\n\r\nhier is het script zoals het nu werkt, ik wil graag van uit 2 sub-dirs ook pagina\'s toestaan en kunnen laden. De sub-dirs zijn members en gameinfo.\r\n\r\n[code][/code]
Link naar reactie
ik heb t even een beetje anders aangepakt: ipv met een switch de opgevraagde paginas te filteren, heb ik alle toegestane paginas in een array gezet. Ook de mappen waarin gezocht moet worden kan je opgeven.\r\nIk ben er trouwens vanuit gegaan dat er niet in zowel members als gameinfo een bestand pagina_naam.php voorkomt (dubbele namen in de dirs).\r\n[code][/code]
Link naar reactie
ik ging er van uit dat welkom ook in een van de directories staat en ook in de array $pages;\r\n\r\nhier een betere versie: je kan ook de default en error-page opgeven (nu wel uitgebreid getest!)\r\n\r\n(er staatn nog wel waarden in de arrays die bij mij werkten maar die dat bij jou niet zullen doen)\r\n[code]\r\n\r\n[/code]
Link naar reactie
parse error, unexpected {\r\n\r\nin dit stukje \r\n// als het bestand niet gevonden is (included == FALSE), errorpagina laden \r\n if(! $included && is_{file($error_page . \'.php\') ) { \r\n include($error_page . \'.php\'); \r\n } \r\n else die(\'ERROR: error_page does not exist!\'); \r\n} \r\n?>\r\n\r\nik had zelf nog wat dingen geprobeerd maar kom er niet achter.
Link naar reactie
als je bedoelt dat onder elke pagina staat[qoute]ERROR: error_page does not exist![/qoute]\r\ndat is met onderstaand script niet meer t geval (nog een dom foutje, stomme nachttrein ook :@ )\r\n[code][/code]\r\nverder doet t script t echt goed bij mij.\r\nWeet je zeker dat je de directories goed hebt (hoeven niet te eindigen met een / )? Staat index.php in de goede dir? Alles goed gespeld (hoofdlettergevoelig!)?\r\n\r\nAls t dan nog niet lukt:\r\nHeb je t al ergens online staan? Kan je je mappenstructuur tonen?
Link naar reactie
hieronder dan -eindelijk- de code die je volgens mij wil ;)\r\nals er iets niet werkt hoor ik t wel\r\nwat ik vooral belangrijk vind (doe t toch nog ff): probeer de code te snappen. Hij is absoluut niet ingewikkeld en is ruim voorzien van commentaar. Opdat je in de toekomst zelf het script kan uitbreiden, wijzigen, etc (niet dat ik t niet wil doen hoor).\r\n[code][/code]
Link naar reactie
nee, met ../ ga je een map omhoog. Zo zou je dus paginas kunnen benaderen die buiten je web-directory staan.\r\nals je naar een sub-subdirectory wilt gebruik je dir/subdir/\r\nen als je naar een \'zuster\'-directory wilt: ../dir/\r\n\r\nweet je zeker dat je alles goed hebt ingesteld, bij mij werkt t perfect allemaal.\r\n\'error_page not found\' betekent dat je de error_page niet goed hebt ingesteld. Dat bestand moet wel bestaan. Als t in een subdirectory staat moet je dat aangeven: dir/error404
Link naar reactie
Voor elkaar !\r\nIk heb het volgende veranderd, want anders zoekt hij naar iets wat niet bestaat vermoed ik.\r\nHet was:\r\n[code] \'./\', \r\n \'../\', \r\n \'nugget\', \r\n \'new/\', \r\n \'../contact\', [/code]\r\nEn nu is het:\r\n[code] \r\n\'./\', \r\n\'gameinfo\', \r\n [/code]\r\n\r\nBij deze wil ik je enorm bedanken voor je hulp, ik kan nu eindelijk afmaken waar ik aan begonnen ben !\r\nIk heb overigens wel een boek besteld; PHP voor dummies en hoop daar wat wijzer van te worden.\r\nIk mag dan een hoop weten van pc\'s maar met PHP ben ik nog een noepje ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...