Ga naar inhoud

13 jarige blij mee naar de camping?

Aanbevolen berichten

Onze zoon is dol op de computer en speelt graag spellen via internet. Mijn man en ik kijken elke keer verlangend uit naar de rust van het weekend. Om ook onze zoon in het weekend het naar zijn zin te laten hebben denken wij erover om een laptop aan te schaffen. Maar wij zijn leken op dat gebied en weten niet wat minimaal nodig is om hem spellen te kunnen laten spelen. Hij geeft zelf al aan dat ook zonder internet deze spellen gespeeld kunnen worden.\r\nIs het mogelijk om voor ca. 500 euro iets aan te schaffen? Tweedehands is natuurlijk ook prima. Maar waar moeten we vooral op letten? Voor goed advies zouden wij dankbaar zijn. (F)
Link naar reactie
Tweedehands blijft altijd risicovol, en ik zelf zou het niet doen. Anderen zijn er echter wel wat enthousiaster over, maar ik doe het niet.... Zeker niet met laptops, waar componenten niet simpel te vervangen zijn.\r\n\r\nEen laptop met een behoorlijke videokaart zal snel meer dan 800 euro kosten, en dan is het nog een compromis. Maar het hangt af van het type spelletjes.
Link naar reactie
Spelletjes zoals Call of Duty 2? Dat zijn zware 3d games. Een laptop die dat fatsoenlijk kan draaien loopt al snel ricthing de 1000 euro en verder. En tweede hands... Zelf heb ik geen ervaring met tweede hands, maar let altijd op wat je koopt. Sommige tweede hands pc\'s willen nog wel eens een illegale windows hebben. Ook al als avv zegt. het blijft risico vol, altijd.
Link naar reactie
Ik mis op diverse computerfora het financiële aspect van gamen. Ik heb pas geleden mijn pc geupdate met een \r\nwerkgeheugen van 512 naar 1024 en een GeForce 6600 kaartje, mijn oude kaart liep al tegen de drie jaar aan,\r\nkom ik er achter dat ze bij de plaatselijke peuterzaal al met een 7900 kaartje op 2 Gig, Freddy the Fish aan het\r\nspelen zijn met een dual core processor. Kon een systeem vroeger 3 jaar mee, nu dankzij het nieuw uit te brengen EA game, \'The Crysis\' amper een jaar, ppfff
Link naar reactie
En is dat nou allemaal wel verantwoord; Call of Duty spelen voor een kind van 13 jaar, naar ik weet is die game bedoeld vanaf 16 jaar...\r\nOuders vinden het wel lekker makkelijk om hun kind maar voor de TV te zetten of achter de computer waar ze dan totaal geen controle over hebben, dan hoeven ze ze niet op te voeden... :-S
Link naar reactie
  • 4 weken later...
wél een mooie bijdrage aan het toppic, maar dit kan denk ik beter in het generale chat besproken worden in evt een ander toppic...\r\n\r\n@ anjelier,\r\ner zijn op marktplaats zat laptop\'s die tussen de 700 en de 1000 euro rond gaan waar je fatsoenlijk op kunt gamen...\r\n\r\nwaar je wel op moet letten, is dat je een beetje fatsoenlijk geheugen hebt...\r\ndenk hierbij aan 1024MB...\r\neen aardige videokaart kan bij gamen natuurlijk ook niet missen, dus iedere videokaart waarbij staat dat het 128MB is (of als er turbocache oid in die reeks), dan moet je die al niet meer pakken... je kan de verkoper erom vragen of er een \"upgrade-bare\" videokaart inzit... zo ja, dan is het gegarandeerd een goede koop.\r\n\r\neen laptop zal bijv. vanaf een Ati mobility-radeon 9700 (128MB) goed kunnen gamen... zorg er echter wel voor dat de processor rond de 3,0GHz zit.. anders wordt het een flut-aankoop\r\n\r\n\r\ndus, dingen waar je op moet letten voor een \"game-laptop\":\r\n- Upgrade-bare videokaart (denk aan ATI mobility radeon 9700, ATI X700, nVidia 6800GO, etc... - zijn verschillende type)\r\n- werkgeheugen van 1024MB\r\n- Processor van rond de 3,0GHz (AMD Sempron zal al genoeg zijn als die rond die reeks zal liggen)\r\n\r\n\r\nvoor eventuele vragen kan je altijd nog eens een bezoekje plegen aan dit forum :)\r\n\r\nals je (denkt dat je) er een gevonden hebt, dan zou ik het ding nog eerst even hier showen, om het goed te keuren....\r\n\r\n\r\nmvg. TommelMOD aKa InjecTioN
Link naar reactie
  • 2 weken later...
mijn zoons zijn 13 en 15.\r\nzij mogen 2 x per week 2 uur online, en in het weekend ieder 1 dag, max 2 uur aaneengesloten, max 3 x per dag. \r\ntotaal dus max 8 uur per week. Als ik ze onbeperkt computertijd zou geven, zouden ze 24 uur per dag online zijn.\r\n\r\nEr blijft nu dus nog genoeg tijd over voor andere dingen, maar twee weken op een camping of logeren zien ze toch ook tegenop, als daar geen computer is. Niet alleen het spelen van spellen als World of Warcraft, Battlefield 2 etc, maar ook het MSNnen met vrienden. Sinds ze een computer hebben zijn ze juist socialer gewworden. \r\nMijn zoon heeft van zijn krantenwijkgeld een laptop gekocht voor 750 euro. Lager lukte echt niet, als je voldoende geheugen en een snelle processor wilt hebben. Wat dat betreft is het antwoord over een laptop voor 700-1000 euro wel relevant: als je een laptop voor 500 euro of minder koopt, is het weggegooid geld, want je hebt er niks aan. \r\n\r\nEn tweedehands heeft voor computers weinig zin: je koopt nieuw al een desktop met 3200 MHz voor 300 euro (ex monitor), terwijl je tweedehands 300 euro betaald voor 1200 MHz, omdat die nieuw immers 1000 gekost heeft een paar jaar geleden.\r\nDus mevrouw: even doorsparen, of in het weekend niet computeren, en dat doordeweeks compenseren. Maar een laptop van minder dan 500 euro raad ik niet aan.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Om even commentaar te hebben op verschillende reacties hier.\r\n\r\nHet is allemaal geanimeerd en is net ECHT!!!! je ziet alleen virtueel bloed en virtuele gepixeleerde borsten en andere ongein. De meeste kinderen ouder dan 13 jaar hebben heust wel een gezond verstand dat ze niet rond gaan rennen op straat met een kar98 of meteen prostitues gaan ophalen met hun fiets. Al dat gezeur over dat videospelletje geweldadig zouden zijn snap ik niks van, de meeste kinderen die in Amerika zulke dingen deden/doen hadden daar andere redenen voor dan videospelletjes men gebruikt die alleen als zondebok omdat ze daar zogenaamd erg door beinvloed worden. En als je bang bent dat ze aan een bepaald spel verslaafd raken zet je een wachtwoord op de pc zo simpel is dat. :mrgreen:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
ík heb mischien nog wel een tip: [url]http://www.gp2x.com/[/url] (is bij [url]http://gpark.nl/[/url] te krijgen)\r\n\r\ndeze is niet geschikt voor 3d games maar je hebt wel genoeg keus qua spellen, met name die je op de gameconsoles speelt. En is makkelijk mee te nemen op vakantie, neemt niet zoveel ruimte in en de spellen.... die zet je gewoon op een SD geheugenkaartje die je in je gp2x stopt, dus geen gesleep met cd\'s enzo\r\n\r\n*Bart baalt dat ie ff geen geld kan missen :-( , vind de gp2x wel interessant*
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...