Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Delen Geplaatst: 16 april 2006 Ik wil een roter aansluiten. Pc nummer 1 wil ik bedraad aansluiten aangezien de router er bovenop komt te staan met de modem.\r\n\r\nPc 2 wil ik op de slaapkamer wireles maken dmv een usbnetwerk kaart. Mijn vraag is kan dat één pc bedraad en één wireless?\r\n\r\nGroetjes Kees Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 hangt van je router af\r\nis dit tevens een access point kan dit wel\r\n\r\nanders zal je een losse access point moeten kopen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 geen idee of het tevens een accespoint isl, ik ken het ook niet. De router is van Eminent en het type is: EM4040 nBASE\r\n\r\nEn zo \'n accespoint wat kost dat als ik het nodig heb?\r\n\r\nGroetjes Kees Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 Als het een wireless router is heb je geen accespoint nodig en jouw merk/type router is een wireless router.\r\nDus naar een accespoint hoef je al iet meer om te kijken.\r\n\r\nJe kan dus aan de slag met je router en de 2 pc\'s. Let wel even op met de afstand en de plaats waar je de router zet. Even goed kijken naar de ontvangststerkte bijv. dat is belangrijk. Maar als je router op de benedenverdieping staat en je pc op de 1ste verdieping gaat dat over het algemeen prima. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 Ja dacht ik ook. \r\nDe router komt beneden op de eerste pc te staan ( bedraad) en de tweede pc boven in de slaapkamer van de kids draadloos.\r\n \r\nIk heb hiervoor van de KPN een usb adapter voor draadloos internet met een antenne gekocht dus dat zit wel goed.\r\n\r\nVerder is de EM404 nBASE een prima apparaat en de verbinding moet heel goed zijn.\r\nIk heb hem nu ingesteld op 128 bits beveiliging.\r\nMoet ik verer nog iets instellen? |Ik heb een heel boekwerk er bij gekregen hoe ik mijn computer moet instellen en voor zeelandnet enzo, maar alles werkt goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 Als alles goed werkt hoef je je niet ongerust te maken.\r\nMeestal beveilig ik zelf mijn draadloze apparatuur dubbel. Je schrijft 128bits beveiliging, maar dat zegt me zo uit mijn hoofd niet veel. Ik kijk meer naar de benaming. De WEP codering is niet van het geweldigste.\r\nWil je het echt veilig hebben, zou ik gebruik maken van een combinatie van mac-filtering en WPA codering, maar dan moet ook die USB stick wat je hebt dat aankunnen.\r\nIndien mogelijk zou ik er dus in elk geval wel nog mac filtering bij doen.\r\nEventueel ook de SSID broadcast uitschakelen.\r\nMocht je dan problemen krijgen met de verbinding kun je het altijd nog terugzetten dus het is wel verstandig om even te noteren hoe het nu ingesteld staat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 Oke. Die web codering heb ik uitgezet en die WPA staat aan. Heb ik gisteren al gedaan. Verder heb je 64 bits codering en 128 bits en de laatste is uiteraard beter. Die andere dingen ga ik even uitzoeken daar heb ik geen verstand van. Groetjes Kees Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 128 bits is inderdaad beter. De mac-filtering zul je wel in het boekje van de router tegen komen.\r\nHet is een manier om te beperken dat alleen computers met het opgegeven mac-adres toegang hebben.\r\nHet mac-adres van je usb stick kun je als volgt achterhalen.\r\nPC en usbstick moet actief zijn.\r\nDan doe je start->uitvoeren en typt daar CMD en klik op OK (command prompt openen dus).\r\nDaar type je:\r\nipconfig /all (spatie tussen de g en de / niet vergeten).\r\nJe ziet nu je netwerksettings. Daar zie je ook \"fysiek adres\" er tussen staan.\r\nZiet er uit als 00-A0-E2-F9-FF-BC zo in die geest. Dat is je MAC adres van de netwerkkaart of draadloze kaart.\r\nALs je dat in je router zet bij de mac-filtering en deze enabled, dan mag alleen de pc met dat mac-adres een verbinding maken, gewoon stukje extra beveiliging, dat kom je wel tegen bij het lezen als het goed is.\r\nSuc6. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 Oké ik heb nu het mac adres van de hoofdcomputer acterhaald. Nu nog dat van mijn andere pc. Moet ik beide adressen bij de mac filtering zetten?\r\n\r\nIk heb de mac filtering al gevonden, bij WPA kon ik kiezen uit: WPA radius en pre-shared key?\r\n\r\nDe ssid broadkast staat nu uit \r\nGroetjes Kees Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 WPA Preshared Key (WPA-PSK). Radius kan je niet doen, dat is vooral iets voor bedrijfsnetwerken waar daar een aparte server voor draait. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen