Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Delen Geplaatst: 16 april 2006 Ik probeer een filmpje te maken met Nero 7 (Vision 4). Als ik dan zeg dat Nero het project op schijf moet branden gaat het goed, tot op een bepaald moment het maken van het filmpje niet meer verder gaat. Dit is nooit altijd hetzelfde punt. Het programma loopt niet vast (de verlopen tijd tikt door), maar het programma doet gewoon niets meer. Daarna weet ik niet precies wat er gebeurt, de eerste keer was ik even weg en toen ik terugkwam was het programma afgesloten en was er niets op de DVD gebrand. Ik probeerde het programma te openen, maar kreeg de volgende foutmelding (zie ook de afbeelding):\r\n\r\nKan de toepassing niet juist initialiseren (0xc000012d). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.\r\n\r\nDeze (of zo\'n soort, zelfde foutcode) kreeg ik vanaf nu altijd, welk programma ik ook probeer te openen.\r\nIk heb mijn computer opnieuw opgestart, alles ging goed. Tot ik opnieuw dat project probeerde te maken. Op een andere plaats in het project gebeurt hetzelfde...\r\nEven voor de duidelijkheid:\r\nik probeer een filmpje te maken, \r\nhet programma (nero Vision 4) doet niets meer, \'\r\nhet programma sluit zichzelf af, \r\nals ik probeer om een programma te openen, krijg ik een foutmelding. (zie onderste afbeelding)\r\nIk kan wél nog Windows Verkenner openen, maar geen taakbeheer o.i.d.\r\nWindows Media Player gaf overigens een hele rare fout aan. Het programma zei dat het niet goed is geïnstalleerd (terwijl ik het deze middag nog gebruikt heb!). (zie middelste afbeelding)\r\nOok toen ik mijn MP3 speler in de computer plugde, kwam er een foutmelding. (zie bovenste afbeelding)\r\n\r\nIk heb een computer met een:\r\nAMD Athlon XP 2600+ processor\r\n256 MB RAM (\'t is niet veel, maar genoeg)\r\n128 MB Videokaart (NVidia Geforce FX 5200)\r\n120 GB harddisk (59 GB vrij)\r\nWindows XP Home (SP2)\r\nVirtueel geheugen: 1ste en 2de keer max. 384 MB\r\n3de keer door het systeem beheerde grootte.\r\n\r\nVolgens mij gaat dit allemaal over dezelfde fout, maar ja, dat is mijn mening. Misschien zijn wel echt 3 afzonderlijke fouten... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 Misschien is de toewijzing voor het wisselbestand (swap) te klein en/of zit ergens een schijfpartitie te vol.\r\n\r\nHoe groot (GB of MB) is het bestand dat je wilt bewerken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 Mijn schijf bestaat uit 1 partitie van 120 GB, waarvan er 59 GB vrij is. De film zou eerst op de harde schijf opgeslagen worden (1,4 GB), en vervolgens op DVD gebrand worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 [quote=JT]Mijn schijf bestaat uit 1 partitie van 120 GB, waarvan er 59 GB vrij is. De film zou eerst op de harde schijf opgeslagen worden (1,4 GB), en vervolgens op DVD gebrand worden.[/quote]\r\n\r\nRaar, met die getallen zou ik geen probleem verwachten. Staan er misschien erg veel programma\'s op de achtergrond open?\r\n\r\nHet zou ook kunnen zijn, zoals bij CDs en bij krap RAM-geheugen, dat een schrijfsnelheid te optimistisch hoog wordt aangekozen en ergens moet het prog een hokje hebben waarin je het zou kunnen proberen met een lagere snelheid. Beveiliging tegen buffer-underrun moet ingeschakeld staan en misschien nog zoiets als: eerst controleren en zo; optimaal voor veiligheid kiezen vooral omdat er niet veel RAM is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 De DVD heeft een schrijfsnelheid van 4x, maar het programma is nog niet eens aan het branden toegekomen...\r\nIk heb altijd buffer underrun protection aanstaan, dus dat zou het ook niet kunnen zijn, en wat achtergrond programma\'s betreft: de gewone Windows XP programma\'s, AntiVir, Zonelabs Firewall en Apache Webserver. Dus niet bijster veel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 [quote=JT]De DVD heeft een schrijfsnelheid van 4x, maar het programma is nog niet eens aan het branden toegekomen...\r\nIk heb altijd buffer underrun protection aanstaan, dus dat zou het ook niet kunnen zijn, en wat achtergrond programma\'s betreft: de gewone Windows XP programma\'s, AntiVir, Zonelabs Firewall en Apache Webserver. Dus niet bijster veel.[/quote]\r\n\r\nHeb je ook al met 1x kort Ctrl_Alt_Del en dan ff wachten, gekeken of er niet in werkelijkheid veel meer progs open staan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2006 Dat is nou het probleem. Ik kom zelfs niet meer in taakbeheer nadat nero vision zichzelf afgesloten heeft (ook weer een programma). Ik heb gekeken bij de derde keer dat ik het probeerde, nadat ik nero vision had opgestart. Daar stonden dus AntiVir, ZoneAlarm, Apache en de standaard Windows programma\'s. Het kan natuurlijk zijn dat er rootkits op mijn systeem aanwezig zijn, maar ik denk het niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen