Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2006 Delen Geplaatst: 15 april 2006 (cry) Hoi Ik heb een omnibook 2100 met twee sleden namelijk floppydrive en cd-rom. Ik kan er maar 1 tegelijk gebruiken.\r\nEr zat ME op de laptop maar ik wil er graag 98se op installeren.\r\nNu heb ik het probleem dat hij niet opstart van de cd-rom omdat het niet de cd-rom herkent. Bios is goed ingesteld. Als ik de opstartdiskette van 98 gebruik vraagt hij of de cd-rom in gebruik is. Nadat ik ja heb getoetst zegt hij dat de cd-rom niet is gevonden en daardoor niet wordt geinstalleerd(logisch).\r\nNu is mijn vraag : hoe krijg ik nu voorelkaar dat hij mijn cd-rom wel gaat herkennen zodat ik win 98se kan opstarten.\r\nDe melding die ik krijg is Ongeldige systeemdiskette, vervang de diskette en druk op een toets.\r\nIk heb ook al een bootable cd-rom (opstart-diskette) geprobeerd.\r\nCd-rom heb ik onlangs nog gebruikt toen ME er nog op stond dus deze is niet stuk.\r\nin iedergeval bedankt voor het nadenken\r\n\r\nWesley Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2006 [quote]Ik heb ook al een bootable cd-rom (opstart-diskette) geprobeerd.[/quote]\r\nNu mag ik raden wat je hiermee bedoelt?Kennelijk een bootable CDRom gemaakt met een opstartdiskette?\r\n[quote]Cd-rom heb ik onlangs nog gebruikt toen ME er nog op stond dus deze is niet stuk.[/quote]\r\nDie heb je dus gebruikt in Windows,daarmee is nog niet aangetoond dat de CD ook werkelijk bootable is.\r\n\r\nEen (originele) Win98 is bootable,dus test die Win98se schijf eens op een andere PC,dan weet je het zeker of hij bootable is.\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2006 Ik denk niet dat ME zich goedschiks laat verdrijven door W98se (wel andersom, want ME is nieuwer/hoger).\r\n\r\nDat zou dan eerst formatteren van de schijf vereisen.\r\n\r\nIs het een normale computer of een met fabrieks-software in een beschermde partitie?\r\n\r\nIn dat laatste geval, zonder zeer grote ervaring, AFBLIJVEN en laten zoals-ie is.\r\n\r\nEdit: zo te zien is dit Merk HP; ik kom er op Net niet uit of dit spul van een speciaal \"fabrieks-Windows\" is voorzien.\r\n\r\nVertel eens wat meer over die machine, wat voor software erbij zit enzo.\r\n\r\n[url]http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=omnibook+2100&where=nl&mu=&mi=[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2006 Bedankt ieder\r\n\r\nIk heb het voorelkaar. Ik had 4 cd\'s liggen met verschillende windows versies. Echter had mijn win 98se waarschijnlijk te lang in de kast gelegen waardoor die beschadigd is.\r\nIk heb een andere geleend ook een bootable en verdraaid gewoon doen.\r\nIk ben weer helemaal blij.\r\n\r\nbedankt allen voor de reactie.\r\n\r\nps. ter info:\r\n\r\nInderdaad Me liet zich niet verwijderen door een oudere Windows.\r\nIk heb de c: geformarteerd.\r\nOp mijn omnibook zat geen vaste beschermde partitie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen