Ga naar inhoud

dubbel (thuis) netwerk probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik heb een dubbel probleem met mijn thuis netwerk.\r\nde situatie is.\r\nmijn internet verbinding komt binnen op mijn router(linksys WRT54G). op de router zitten 2 computer bedraad en 1tje draadloos.\r\nnu heb ik 2 problemen met dit netwerk.\r\n\r\n1) als eerst, ik heb een bestaand netwerk, maar nu heb ik laatst een nieuwe pc gekocht die ook op dat netwerk moet.\r\nals ik de gewone procedure uitvoer om een thuis netwerk te installeren zegt hij dat alles goed is maar werkt het vervolgens niet, hij zegt dan als ik op zoeken naar computers in werkgroep klik: dat ik geen tot beperkte toegang heb op de werkgroep.\r\nde werkgroep naam is overal hetzelfde (ook op de nieuwe pc)\r\nik heb inmiddels talloze manieren geprobeerd om dat op te lossen maar tot nu toe heeft niets gewerkt.\r\n\r\n2) als tweede heb ik ook nog een probleem met mijn internet verbinding, die ligt er namelijk om de dag ongeveer af.\r\nmaar dit probleem is verholpen als ik de stekker uit mijn router trek en hem er weer in doe. ook is het probleem verholpen als ik bij de netwerkverbinding klik op herstellen.\r\n\r\nweet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?, want ik weet het inmiddels niet meer\r\n\r\nMvg Simke
Link naar reactie
ad1.) Als het probleem zich alleen bij die nieuwe pc voordoet, dan staan er waarschijnlijk wat rechten verkeerd.\r\nEen oplossing is dan vaak om op alle pc\'s hetzelfde account met hetzelfde wachtwoord te gebruiken of anders op elke pc de accounts met wachtwoorden van de andere pc\'s aan te maken.\r\n\r\nad2.) De tip van sjouwer kan helpen. Als het om de dag gebeurt dan wekt het de indruk dat het hier om een dhcp probleem gaat. Dus als zijn lease verloopt dat ie niet gewoon automatisch een nieuwe lease krijgt c.q. de verbinding niet automatisch en herhaaldelijk maakt. De tip van sjouwer zou een oplossing voor dit probleem kunnen zijn.\r\nMaar voor de zekerheid kun je in de status van de router eens naar de leasedatum en vervaldatum en tijdstip kijken en dan in de gaten houden of hij inderdaad op dat moment eruit knalt.
Link naar reactie
ik heb nu voor het 2e probleem gisteren bij de router de firmware geüpdate. tot nu toe werkt het nog en nu maar hopen dat dat ook zo blijft :-) \r\n\r\nen wat betreft het 1e probleem, snap ik het nog niet helemaal.\r\nhet probleem licht inderdaad alleen bij de nieuwe pc.\r\nik kan trouwens met de andere computers (als ik klik op computers in werkgroep weergeven) wel de nieuwe pc zien, als ik dan op die pc klik dan zegt hij weer dat ik niet de juiste machtigingen heb om toegang te krijgen tot de pc.\r\n\r\nMvg Simke\r\n\r\nPs. het gaat mij vooral om het printen dat ik met elke computer kan printen, de printer is aangesloten op een andere pc die (bedraad) aan de router zit.
Link naar reactie
ik denk ook dat ik de oorzaak van het eerste probleem heb gevonden.\r\nik heb de hele computer nog even doorgespit, en ik kwam er achter dat de windows firewal nog aan stond, ik denk dat deze het allemaal tegnhoudt.\r\nalleen kan ik hem niet uitschakelen.\r\nals ik op de windows firewal klik zegt hij: de instellingen van windows firewal kunnen vanwege een onbekend probleem niet worden weergegeven.\r\n\r\nweet iemand hoe ik de windows firewal anders kan uitzetten?\r\n\r\nmvg Simke
Link naar reactie
Waarschijnlijk via de services. Alhoewel ik vermoed dat je windows toch een probleem heeft als ie niet op de normale manier uitgezet kan worden.\r\n\r\nDoe eens start->uitvoeren en type daar dan in services.msc en dan ok klikken.\r\nDan zie je alle services, de firewall moet daar dan tussen staan, waarschijnlijk word ie als ICS omschreven.
Link naar reactie
Ja klopt, bovenaan kun je info zien, helemaal onderaan kun je op Windows firewall klikken en dan krijg je in feite het scherm van de eigenschappen van de netwerkverbinding alwaar je de firewall kunt uitschakelen.\r\nAls hij daar echter de melding krijgt dat hij de instellingen niet kan weergeven is de enige andere mogelijkheid hem uit te schakelen via de services.\r\n\r\nMaar goed is het sowieso niet, als hij al met zo\'n melding komt, dan zit er ergens iets niet lekker met windows.
Link naar reactie
Dan heb je toch een probleem. Het zou verstandig zijn dit op te lossen alleen weet ik zo vlug geen oplossing voor je. Vermoedelijk is hier wel een fix voor.\r\n\r\nMisschien kun je het beste deze vraag omtrent de firewall eens bij \"operating systems\" en dan \"windows xp\" hier op het forum plaatsen want da\'s eigenlijk geen netwerkprobleem en zo word misschien niet alleen jij geholpen maar is het ook makkelijker zoeken voor als iemand een soortgelijk probleem tegenkomt.
Link naar reactie
en ook de laatste tip werkt niet.\r\n\r\nmaar ik heb nog een probleempje gehad met de pc, en heb besloten om windows helemaal opnieuw te installeren, en alles opnieuw in te stellen.\r\n\r\ndat is inmiddels ook klaar, en ook de netwerk verbinding wou toen in 1 keer aan.\r\nwaarscheinlijk zijn er dus in het begin fouten gemaakt, die niet te herstellen waren.\r\n\r\ntoch bedankt voor alle hulp\r\n\r\nMvg Simke
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...