Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2006 Delen Geplaatst: 14 april 2006 Mijn pc start sinds ruim een week uit het niks op. Ik heb al in de bios gekeken, maar WOL staat op disabled. Ook heb ik Norton mijn systeem laten scannen en heb ik crapcleaner een keer laten draaien. Nog steeds blijft het probleem aanwezig. \r\nHeeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2006 Vreemd. Het beste kun je -alle- settings voor het opstarten effe op disabled zetten en dan kijken of hij het nog steeds doet.\r\nDus ook doe voor toetsenbord en muis en modem etc. voor zover aanwezig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2006 miss de stroom erafhalen als je er niet opzit? :D\r\nheeeel vreemd verhaal :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2006 Het kan een gammel draadje (incl eindcontacten en bedienings-knop) tussen frontpaneel en moederbord zijn (dat heb ik ook eens gehad). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2006 Met een centrale kontactdoos met schakelaar alle spanning er af ,van zowel pc als randapparatuur is wel zo handig en veilig (behalve modem en router ,die kunnen beter altijd onder spanning blijven staan) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2006 aan-uit-knop Btje brak?? *-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2006 [quote=giofree]aan-uit-knop Btje brak?? *-)[/quote]\r\n\r\nJa, (ook) daar dacht ik aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Op een ander forum opperde iemand dat ik de pc van binnen eens stofvrij zou moeten maken (met name ventilatoren). De theorie hierachter is dat als na afsluiten de boel nog te heet is omdat er slecht gekoeld kon worden, de pc zou \"besluiten\" opnieuw te starten zodat de ventilatoren weer aan het werk kunnen om de boel te gaan koelen (vicieuze cirkel). Herkent iemand dit? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Het kan nooit kwaad de boel eens flink maar voorzichtig schoon te maken,bv met een speciale spuitbus met perslucht.te koop in de comp.winkel,ook kan je je stofzuiger gebruiken,met een opzetstuk,maar alleen op de plekken waar je makkelijk bij kan.Haal wel de spanning van je computer,en aard jezelf eerst. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 [quote=arnonieuw]Op een ander forum opperde iemand dat ik de pc van binnen eens stofvrij zou moeten maken (met name ventilatoren). De theorie hierachter is dat als na afsluiten de boel nog te heet is omdat er slecht gekoeld kon worden, de pc zou \"besluiten\" opnieuw te starten zodat de ventilatoren weer aan het werk kunnen om de boel te gaan koelen (vicieuze cirkel). Herkent iemand dit?[/quote]\r\n\r\nDat lijkt me een beetje onzin. Een PC die uit staat genereert minder warmte als een PC die aan staat, dus volgens mij is het enige dat je bereikt met het opnieuw starten van je PC, dat er weer meer warmte ontstaat. Die fans draaien dan misschien wel, maar je processor wordt weer warm, je harde schijven gaan weer draaien (dus warmte) en je videokaart wordt weer opgewarmd. Beetje vreemd dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 TEMPERATUREN kun je meten, met hulpprogjes gratis van Net, zoals Speedfan en EverestHome (die progs zien niet altijd hetzelfde & eender, de moeite waard dus om ze allebei te benutten).\r\n\r\nBekijken zoveel mogelijk tijdens \"zwaar werk\". CPU boven 50 en andere delen, vooral schijven, boven 30 graden C is/zijn (minstens) [b]onwenselijk[/b]. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen