Ga naar inhoud

computer start spontaan op

Aanbevolen berichten

Op een ander forum opperde iemand dat ik de pc van binnen eens stofvrij zou moeten maken (met name ventilatoren). De theorie hierachter is dat als na afsluiten de boel nog te heet is omdat er slecht gekoeld kon worden, de pc zou \"besluiten\" opnieuw te starten zodat de ventilatoren weer aan het werk kunnen om de boel te gaan koelen (vicieuze cirkel). Herkent iemand dit?
Link naar reactie
[quote=arnonieuw]Op een ander forum opperde iemand dat ik de pc van binnen eens stofvrij zou moeten maken (met name ventilatoren). De theorie hierachter is dat als na afsluiten de boel nog te heet is omdat er slecht gekoeld kon worden, de pc zou \"besluiten\" opnieuw te starten zodat de ventilatoren weer aan het werk kunnen om de boel te gaan koelen (vicieuze cirkel). Herkent iemand dit?[/quote]\r\n\r\nDat lijkt me een beetje onzin. Een PC die uit staat genereert minder warmte als een PC die aan staat, dus volgens mij is het enige dat je bereikt met het opnieuw starten van je PC, dat er weer meer warmte ontstaat. Die fans draaien dan misschien wel, maar je processor wordt weer warm, je harde schijven gaan weer draaien (dus warmte) en je videokaart wordt weer opgewarmd. Beetje vreemd dus.
Link naar reactie
TEMPERATUREN kun je meten, met hulpprogjes gratis van Net, zoals Speedfan en EverestHome (die progs zien niet altijd hetzelfde & eender, de moeite waard dus om ze allebei te benutten).\r\n\r\nBekijken zoveel mogelijk tijdens \"zwaar werk\". CPU boven 50 en andere delen, vooral schijven, boven 30 graden C is/zijn (minstens) [b]onwenselijk[/b].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...