Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2006 Delen Geplaatst: 14 april 2006 Ik heb momenteel een netwerkthuis waarbij met desktop PC bedraad en mijn laptop draadloos is aangesloten. Ik heb een Linksys WRT54G router.\r\n\r\nNu wil ik mijn desktop ook draadloos in het netwerk opnemen en ben ik van plan de Linksys WMP54g netwerkkaart te kopen. Als ik op internet kijk zie ik echter verschillende plaatjes bij dit type netwerkkaart. In het ene geval is het een dun reepje en in het andere geval een stuk breder. Zijn er inderdaad verschillende modellen van dit type? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2006 Dat zou kunnen, waarschijnlijk zijn die dunnere wat moderner.\r\nOm zeker te zijn kun je op de sites het beste even naar de specificaties kijken. Het zou kunnen dat de ene bijv. wel een bootprom heeft en de ander niet maar dat zou je dan ook meteen aan een prijsverschil moeten zien.\r\nKijk ook even naar de beveiligingsmogelijkheden, of ze bijv. beiden WPA aan kunnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Ik heb even op de site van Linksys gekeken en daar staat alleen de slanke versie. Deze kan overigens ook WPA aan. Over bootprom kan ik niks vinden (al moet ik zeggen dat ik ook niet weet wat dat is :-$ ).\r\n\r\nWat voor mij dan met name nog van belang is, is of beide varianten passen in m\'n PC. Kan je daar nog iets over zeggen? Zo op het ook lijken de aansluitingen hetzelfde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2006 Nja, over die bootprom da\'s niet zo erg, weten er veel niet. Het is in feite een chip waar men software in kan stoppen zodat men van de netwerkkaart de pc kan starten. Word eigenlijk hoofdzakelijk gebruikt voor terminals.\r\n\r\nWaar je op moet letten is of er staat \"PCI\" zoja, dan passen beide modellen, is ook zo te zien op de afbeeldingen inderdaad. Het enige wat dan nog een verschil kan uitmaken is de versie.\r\nHet geeft zich dacht ik een tweede versie pci, pci2.1 of zoiets? Ik weet helaas niet meer echt welke de nieuwe en welke de oude is. Passen doet ie in elk geval wel.\r\nEr zijn netwerkkaarten die alleen dat nieuwe en niet meer dat oude ondersteunen. Echter alle moderne pc\'s hebben hier geen problemen mee. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen