Ga naar inhoud

routerinstallatie-probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn situatie is de volgende: Nu 2 pc\'s via x-link-kabel verbonden. De pc die aan het chello-modem hangt heeft windows ME (sorry) en daarop draait ics waardoor de 2e pc via dhcp een ip-adres krijgt (en dus ook 2 netwerkkaarten). Werkt perfect. \r\nNu wilde ik een router installeren (SMC barricade SMC7004VBR) Op de basis-pc (met ME) draait het SMC-installatieprogramma. Maar dat progje kan blijkbaar geen connectie vinden met de router. Per PC-aansluiting heeft de router 2 lampjes: eentje die aangeeft of er iets is ingeplugd en een andere waar \'speed\' bij staat. Het eerste lampje van de 1e pc brand op de router; het 2e lampje niet. Bij de 2e pc (met xp) branden beide lampjes van de router. \r\nVoor installatie van de router had ik ics op pc1 uitgeschakeld. Uiteraard automatisch IP laten toekennen (voor beide netwerkkaarten geprobeerd)... maarreh... nada... \r\nDoe ik iets stoms fout? Heeft iemand een idee? \r\nZie plaatje voor schema oud en nieuw.
Link naar reactie
[quote=avv]PC1 heeft waarschijnlijk nog een oude netwerkkaart, of staat op half duplex geschakeld. Het onderste lampje geeft aan dat er een netwerkverbinding is, de bovenste gaat alleen aan als er een 100 mbps verbinding is. En dat is dus bij de WinME computer niet zo.[/quote]\r\n\r\nAls die ME-compu nog van een heel oud type is (P1 ofzo) dan kan-ie niet met 100 op de netwerk-kaart uit de voeten en regelt dat ook niet automatisch. In zulk geval, met RECHTER muistoets op icoon \"netwerkomgeving\", dan kiezen Eigenschappen, Configuratie, selecteer de kaart in het bovenste scrollvenster, Eigenschappen, Geavanceerd, Rechter scrollvenster (Waarde): kiezen 10BaseT FullDuplex, o.k geven en dan zal, als ik mij goed herinner Windows je zeggen dat de compu moet worden herstart.\r\n\r\nIs het echt zo\'n oude compu, dan is dit je enige kans om hem met een moderne ethernetkaart te laten functioneren want de keus die default staat op AutoNegotiation functioneert dan NIET.
Link naar reactie
Nou, die \'oude\' PC1 is behoorlijk oud... dus wat jij zegt Willem, over die duplex-instellingen is niet ondenkbaar. Ik ga het binnenkort weer proberen en hoop dat het dan wel lukt... Ik ga jullie in ieder geval hier laten weten of dat het geval is, want dan hebben mogelijk anderen er ook iets aan.\r\nAlvast bedankt! En tot binnenkort.
Link naar reactie
Let wel even op met die Full-Duplex. Dat werkt uitsluitend indien al je aangesloten hardware ook de mogelijkheid heeft om op full-duplex te werken. Dus zowel je netwerkkaart, alsook evt. switches, routers etc.\r\nHet mag feitelijk geen probleem zijn als ie op half-duplex staat.\r\nLukt het dus niet met de tip van Willem1940, zet hem dan eens vast op die setting maar dan op half-duplex. Met oude apparatuur werkt dat ook gewoon.\r\nIk heb lange tijd een pentium 1 133mhz gehad met een 10mbit realtek kaart en geen probleem, niet met automatisch detecteren en ook niet met half-duplex.\r\nHerstarten is helaas een noodzakelijkheid met windows 98 en dus ook met ME.
Link naar reactie
Als ie goed draait zonder problemen op Chello Classic, dan moet ie ook goed op andere dingen kunnen draaien.\r\nDan ligt het dus aan de verbinding met de router en kan het verstandig zijn om de handleiding van de router door te nemen betreffende of hij zowel 10 alsook 100mbit aankan (10/100) en of hij half en full-duplex aankan (normaliter kunnen ze dat wel). En inderdaad met die full en half-duplex settings eens wat proberen.\r\nIn elk geval alvast succes en vrolijk Pasen gewenst en ben benieuwd wat er uit gaat komen! (Y)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
kheb ook een prob met router...\r\nik heb geen cd erbij want het is van een familielid dus heb ik alleen hardware.\r\nik sluit hem aan endan ga ik naar internet explorer ik klik erop dan reageert mijn pc niet.\r\nik ga morgen toch al de pc winkel bij mij raadplegen, dus maar heeft iemand enig idee hoe ik het kan oplossen???\r\n\r\ngroetjes adil :-)
Link naar reactie
:lol: Goedenavond,ik lees dat er hier mensen zijn die problemen hebben met inloggen op internet,bij Chello hou er rekening mee dat als veiligheidsmaatregel Chello de eerste keer vraagt om je Mac adres van je netwerkkaart,als je er een router tussen zet moet je wel eerst het oude bekende netwerkadres Clonen in je router,je router word dan aangezien als zijnde je oude netwerkkaart,kijk eens op de site : [url]www.chelloo.com[/url] daar staan voor verschillende routers hoe e.e.a. in zijn werk gaat,voor handleidingen en eventuele software zou ik even gaan kijken op de site van de maker van de router,vaak kan de handleiding worden gedownload en staan er programma\'s en eventuele upgrade\'s vermeld.\r\nSucces van een mede chello gebruiker :mrgreen: (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...