Ga naar inhoud

Printer print scheef? Iets aan te doen?

Aanbevolen berichten

Beste allemaal.\r\n\r\nKort geleden heb ik van iemand een HP 940c gekregen waar ik zeer blij mee ben, het apparaat ziet er nog uit als nieuw. Zelf heb ik beneden een 880c en die wilde ik dan aan de kinderen geven, kunnen die ook in kleur printen.\r\n\r\nNieuwe cardtridges gekocht, maar toen ontdekte ik een probleem.\r\nIk druk namelijk nog wel eens graag een dvdcover af en aangezien dat het overgrote deel van een A4 in beslag neemt valt zoiets dan nogal erg op.\r\nHet blijkt dat deze 940c scheef afdrukt. De afbeelding ziet er dus wel goed uit, maar het ziet er gewoon uit alsof het geheel ietwat gedraaid op het papier staat.\r\nNet alsof je een foto op het papier zou leggen en deze foto iets zou draaien.\r\n\r\nNu weet ik dat sommige HP printers hier wel eens last van hebben, maar is dit euvel ook op te lossen?\r\nOm alvast overbodige vragen te voorkomen:\r\n1.) Het papier ligt goed recht in de papierlade\r\n2.) De papierlade is goed gesloten\r\n3.) De schuif in de papierlade zit goed tegen het papier\r\n4.) De cardtridges zijn na plaatsing uitgelijnd en dat ziet er prima uit\r\n5.) Het ligt niet aan de gebruikte software en/of foto\'s.\r\n\r\nIemand enig idee?
Link naar reactie
Wellicht is er wel iets aan te doen...\r\n\r\nIk heb eens een hp gekregen die niet meer automatisch z\'n papier kon pakken. Je moest het papier steeds vel voor vel aanduwen, zodat \'ie het wel pakte. Niet werkbaar als je veel moet printen.\r\n\r\nVan iemand gehoord dat je de rubber rol die het papier doorvoert even licht moest opschuren.\r\nDaar geloofde ik eerst niet in, maar aan een niet-werkende printer had ik ook niks, dus toch maar geprobeerd. En het werkt nog steeds!\r\n\r\nWat ik me bij jouw printer kan voorstellen is dat een kan van de \'rol\' een stuk gladder is geworden dan de andere kant. Wellicht alleen maar enveloppen mee geprint, waardoor slechts de helft van die rol benut wordt.\r\n\r\nDus wellicht helpt het ook voor jouw printer om de rol op te schuren. Neem daarvoor een fijn schuurpapier met een kleine korrel. Zorg ervoor dat je de inktpatronen eruit haalt, want je wil niet de printkop vol stof hebben. Haal tot slot het stof eruit met een stofzuiger en eventueel perslucht.\r\n\r\nOf het werkt weet ik niet, maar het valt te proberen. Nu heb je immers ook niks aan die printer.
Link naar reactie
Nou, ik heb er nu ook wel iets aan, voor de kinderen, alleen dus niet voor mezelf.\r\n\r\nMaar ik denk dat jullie waarschijlijk gelijk hebben. Dat is namelijk het enige wat naar mijn gedachte ook overbleef, maarja het is toch altijd raadzaam om ook eens bij anderen advies in te winnen.\r\n\r\nDe rollen opschuren doe ik liever niet met schuurpapier. Ze voelen nog goed aan en het papier heeft ook geen enkel probleem met transport zo te zien.\r\nOp het werk hadden wij echter een speciaal apparaatje voor het opschuren van die rollen, kun je aan de achterkant er tegenop zetten en dan effe een kwartiertje ofzo laten lopen dan is ie weer goed.\r\nMisschien kan ik even een oud-collega vragen om het ding eens mee te nemen, het valt zeker te proberen.\r\n\r\nBeiden alvast bij deze bedankt voor jullie hulp! (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...