Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2006 Delen Geplaatst: 10 april 2006 hoi \r\nik heb de laatste tijd geregeld dat het beeld bevroren lijkt er zijn geen activiteiten meer mogelijk de led van de harde schijf brand niet en de muispijl blijft staan zoals die op dat moment staat dit duurd ongeveer een halve minuut tot een minuut en dan werkt alles weer zoals normaal de laptop geeft geen geluidssignalen of geluid van de harde schijf of eventuele andere rare geluidjes\r\nik heb de laptop helemaal leeg gemaakt en alles er opnieuw opgezet (zoals deze bij aankoop geleverd was ) omdat ik eerst dacht dat het een software conflict was en uiteraard alles geupdate\r\nik heb ook de temperaturen nagekeken van de harde schijf en de processor deze zijn ook normaal en de harde schijf gecontroleerd op fouten resultaat was geen fouten\r\nhet probleem doet zich zowel voor als de laptop net aanstaat en ook als deze al langere tijd aanstaat en tevens als deze op de accu of netspanning staat\r\n\r\nnu is mijn vraag kan iemand me helpen om dit probleem te tackelen hieronder de gegevens van het systeem \r\n\r\nlaptop acer aspire 1357 lmi\r\nati 9200 videokaart\r\namd athlon xp-m 3000 processor\r\n40 gb harde schijf \r\nwindows xp home \r\noffice 2003\r\n\r\nalvast bedankt voor jullie hulp Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2006 Waarschijnlijk iets hardwarematigs...\r\nWerk eens gewoon met de computer, en zorg dat taakbeheer aan staat, zorg dat deze op de voorgrond blijft, en dat deze op het tabblad \'processen staat\'.\r\nDaarnaast moet je zorgen dat de processen die veel eisen (veel % CPU) bovenaan staan, oftewel: rangschikken..\r\n\r\nZodra hij vastloopt, is het dan zo dat er één proces opeens heel veel doet, of dat er heel veel gebruikt wordt van de cpu?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2006 Heb je die temperaturen ook bekeken tijdens \"zwaar werk\", een spel ofzo en dicht bij het moment waarop de boel klem slaat?\r\n\r\nEn met welke progs? Ik gebruik meest SpeedFan en EverestHome (gratis van Net) om-en-om want zien niet altijd precies hetzelfde.\r\n\r\nTemperaturen kunnen heel snel oplopen onder belasting.\r\n\r\nVerder, hoeveel RAM heb je aan boord? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 allereerst bedankt voor het meedenken \r\nik ben nu al een tijdje aan het proberen om te kijken welke processen ervoor zorgen dat de pc vastloopt maar tot nu toe is dit nog niet gebeurd maar we gaan nog even door tot het weer gebeurd\r\ner zit 512mb geheugen in de pc en de temperaturen heb ik gecontroleerd met everesthome dit gaf geen buitensporige temperaturen aan \r\nvan al de keren dat de pc vastliep was ik op internet aan het surfen daar word de pc ook overigens het meest voor gebruikt ik gebruik de pc niet voor games \r\nzelf zit ik te denken dat de harde schijf het probleem is weet iemand een goed programma om deze te controleren op slechte clusters \r\n :-| Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2006 [quote=sabary]allereerst bedankt voor het meedenken \r\nik ben nu al een tijdje aan het proberen om te kijken welke processen ervoor zorgen dat de pc vastloopt maar tot nu toe is dit nog niet gebeurd maar we gaan nog even door tot het weer gebeurd\r\ner zit 512mb geheugen in de pc en de temperaturen heb ik gecontroleerd met everesthome dit gaf geen buitensporige temperaturen aan \r\nvan al de keren dat de pc vastliep was ik op internet aan het surfen daar word de pc ook overigens het meest voor gebruikt ik gebruik de pc niet voor games \r\nzelf zit ik te denken dat de harde schijf het probleem is weet iemand een goed programma om deze te controleren op slechte clusters \r\n :-|[/quote]\r\n\r\nWindows heeft zelf een schijfcontrole-programma en daar kun je verschillende intensiteit bij kiezen en voor sommige dingen \"automatisch repareren\"; kost wel uren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 Hallo,\r\n\r\nIk zelf heb een acer aspire 1350 serie. Ik had hier een logitech muis aan hangen. Na verloop van tijd had ik hetzelfde probleem als jij beschrijft. Ik heb ergens op een site van acer bij een bepaalde firewire/bios update versie gevonden dat er problemen waren met acerlaptop in combinatie met logitech muis. Ik heb toen een microsoft usb notebook optical muis gekocht. (leek me veilger dan een fireware/bios update). Het probleem van bevroren beeld is voorbij. Zie hier een stukje tekst uit de bios update readme:\r\n<<<<<\r\n2)Description :Fixed the USB logitech mouse causing system hang up at\r\n POST \"55\" issue.\r\n Defect No. : N/A\r\n Files updated:\r\n oem.twn\\via\\base\\bus\\enumerat.asm\r\n oem.twn\\via\\zp1\\bcp.asm\r\n\r\n>>>>>>\r\nDus mocht je ook een logitech muis hebben, zou ik eens een ander merk aansluiten.Wellicht is het probleem dan ook opgelost\r\n\r\nVr.gr.\r\nFrans Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2006 he rama \r\nik heb inderdaad een logitech optical muis ik zal deze eens gaan vervangen hij zit er nu 2 jaar op en heb er nog nooit een probleem mee gehad maar ga zeker jou advies eens opvolgen ik kan namelijk niets anders vinden als het niet helpt dan ga ik toch maar eens kijken of de harde schijf aan het afsterven is in ieder geval harstikke bedankt voor de hulp dit geld overigens ook voor de andere pc helpers \r\nik zal over enekele weken wel eens laten weten of het probleem verholpen is Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 alles werkt weer als vanouds heb de muis vervangen door een microsoft muis en inderdaad weer helemaal oke \r\nthx Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2006 Ik heb al de gekste muizen aan boord gehad; staartloze, 3-tenige, infrarood, trackball enzovoort. \r\nDe enige die NOOIT gedonder geven zijn gewone 2-tenige PS2-met-staart; wel: graag met zo\'n scroll-wieltje eraan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen