Ga naar inhoud

inloggen op FTP server via internet explorer gaat niet

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\nIk kan wel op mijn ftp server inloggen via de site [url]http://www.net2ftp.com/[/url] ,maar wanneer ik via een extrene computer (dus niet binnen mijn LAN) probeer in te loggen via de internet explorer krijg ik een foutmelding dat ik geen toegang kan krijgen tot deze map. Via een computer binnen het LAN kan ik wel inloggen via de internet explorer.\r\n\r\nHet heeft vreemd genoeg wel gewerkt. Wanneer ik dan [url]ftp://[i]mijn_IP[/url][/i] intoetsten kreeg ik een window waar ik mijn wachtwoord in kon vullen.\r\n\r\nWaar kan dit aan liggen?\r\n\r\nGoeten, MaS
Link naar reactie
DHCP lease is inderdaad al een keer veranderd (was eerst 10.0.0.153 nu ineens 10.0.0.150 :-? ). Maar hier was ik zelf ook al achter gekomen. \r\nIk heb daarna nog een paar keer ingelogd met IE, werkt soms wel en soms niet. Met FTPcommander werk het wel altijd (maar dat staat niet altijd op een computer... :-S )
Link naar reactie
Ik heb voor het gemak even een switch aangesloten zodat ik niet constant met stekkers aan het wisselen ben. Alleen nu kan ik niet meer via mijn LAN op mijn server inloggen. Wel via een externe computer (bij de buren bijvoorbeeld).\r\nde instellingen zijn als volgt:\r\n\r\nModem:\r\nSpeedTouch 510\r\nNAPT settings, \r\nInside address \r\n10.0.0.150:21 \r\nOutside address \r\nunspecified:21 \r\nProt State \r\ntcp\r\n(dus, poort 21 forwarden naar de router)\r\n\r\nRouter:\r\nSitecom WL-153\r\nLocal IP \r\n192.168.0.101 \r\nType\r\nTCP+UDP \r\nPort range\r\n21\r\n\r\nSwitch:\r\nBelkin\r\n\r\nAlle computers heb ik een statisch IP gegeven\r\nIP server: 192.168.0.101 \r\nIP comp1: 192.168.0.102\r\nIP comp2: 192.168.0.100\r\n\r\nBij de sitecom router viel me wel iets op wat mischien niet helemaal klopt:\r\n\r\nThis table shows the assigned IP address, MAC address and expiration time for each DHCP leased client.\r\n\r\nIP address 192.168.0.102 \r\nMAC address 00:30:05:07:e8:11 \r\nExpiration Time: forever
Link naar reactie
Als het niet werkt, probeer je dan active of passive (PASV) in te loggen?\r\nIn Internet Explorer via Extra->Opties(oid, gebruik het nooit meer :-P)->geavanceerd moet je de optie \"Passief FTP protocol gebruiken\" aanvinken om passief in te kunnen loggen. Passief inloggen wilt nog weleens helpen als er ergens een firewall in de weg zit. Veel FTP clients doen dit automatisch of standaard al, dus daardoor zou het kunnen zijn dat FTPcommander wel werkt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote=BlackTiger]IE is inderdaad een slechte ftp client. Maar als het via het intern netwerk wel lukt en via een externe computer niet, dan zul je waarschijnlijk een port-forwarding moeten maken.\r\nMisschien dat je die ooit gehad hebt, of eerst rechtstreeks aan het modem hing en nu met een router bijv.[/quote]\r\nwat ik altijd doe met IE/FF--> [b][url]ftp://bart:iets@123.456.789.123:poortnummer[/url][/b]\r\nbart = username\r\niets = wachtwoord\r\n\r\nwerkt perfect!
Link naar reactie
Je kunt ook [url]ftp://ftp.domeinnaam.com[/url] als het anonymous is, dat werkt ook prima.\r\nMet wachtwoord kun je ook de door jou genoemde methode gebruiken dat is correct.\r\n\r\nMaar dat heeft dan alleen met inloggen te maken. De bestandsoverdracht is dan echter lang niet altijd wat het zijn moet en dat is waar AVV op doelt en daar heeft ie ook zonder meer gelijk in.
Link naar reactie
Bij mij werkt de variant van Bart ook perfect.\r\nSoms zie ik in het log van de server dat de client de verbinding verbroken heeft.\r\nOf dat aan IE ligt weet ik niet.\r\n\r\nDeze manier is vaak wel makkelijk voor mensen met weinig computerkennis en/of ervaring.\r\nDaar gaat het licht uit als je zegt: \"Dan moet je even een ftp-client downloaden en installeren.\"\r\n\r\nVeel makkelijker is die link
Link naar reactie
[quote=herbert]Bij mij werkt de variant van Bart ook perfect.\r\nSoms zie ik in het log van de server dat de client de verbinding verbroken heeft.\r\nOf dat aan IE ligt weet ik niet.\r\n\r\nDeze manier is vaak wel makkelijk voor mensen met weinig computerkennis en/of ervaring.\r\nDaar gaat het licht uit als je zegt: \"Dan moet je even een ftp-client downloaden en installeren.\"\r\n\r\nVeel makkelijker is die link[/quote]\r\nhou er wel rekening mee dat als je zo\'n soort link per msn verstuurt dat msn (soms) de link in stukken hakt. beste is dan om link in een TXT-file\'tje te zetten en dan te versturen.
Link naar reactie
Ik adviseer mensen altijd om Total Commander te installeren. Heel handig programma, beter als windows verkenner en het heeft ook nog een FTP funktie ingebouwd.\r\nVeel mensen hebben overigens al TC maar weten niet eens van die FTP funktie, doch deze is snel en gemakkelijk uitgelegd.\r\nVia IE is het inderdaad handig om even een link te sturen ofzo. Doch ook een beginner kun je dan beter leren met een ftp programma omgaan (ook handig als ie later een homepage wil bouwen en uploaden) dan met IE te blijven rommelen.\r\nMaarja, da\'s hoe ik er persoonlijk over denk.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...