Ga naar inhoud

Gebruikers account configureren

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nHoe configureer/stel ik in XP Pro gebruiker accounts in...\r\nmijn vrouw en ik worden admin, maar voor dochtertje wil ik account aanmaken dat ze niet zomaar op internet kan, kan installeren en in alle programma\'s kan.\r\nIk wil voor haar spelletjes installeren die ze kan spelen.\r\n(onder welk account/hoe) te installeren\r\n\r\nHoe doe ik dat ? thx
Link naar reactie
Kan je regelen in bijv. het \"gast\" account. Je kan ook een nieuw account aangemaken en daarbij aangegeven \"account met beperkte rechten\". (heb ik zelf gedaan). Je dochter kan dan in ieder geval niet zomaar alles installeren ed. Als je jullie zelf beheerder maakt, hou je zelf wel alle vrijheden.\r\nInstellen voor internetgebruik kan je aangeven in configuratiescherm - internetopties. Succes
Link naar reactie
Als je het gast account gebruikt, zet er dan wel een wachtwoord op want dat is niet bedoeld voor interne gebruikers en zo gauw dat open staat, open je ook andere mogelijkheden. Mijn advies luidt dan ook dat je beter de opties kunt gebruiken die er ook voor bestaan.\r\n\r\nJe kunt bijv. ook een gewoon nieuw account aanmaken en dat account instellen als account met beperkte rechten, dan heb je eigenlijk vrijwel hetzelfde.\r\nZe kan dan wel internetten, maar je zou bijv. de snelkoppelingen naar internet explorer kunnen wissen om dat tegen te gaan.
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]Als je het gast account gebruikt, zet er dan wel een wachtwoord op want dat is niet bedoeld voor interne gebruikers en zo gauw dat open staat, open je ook andere mogelijkheden. Mijn advies luidt dan ook dat je beter de opties kunt gebruiken die er ook voor bestaan.[/quote]\r\n\r\nIk wist niet dat het gebruiken van het gastaccount risico\'s met zich meebrengt :-$ . Welke andere mogelijkheden bedoel je, BlackTiger?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...