Ga naar inhoud

geen verbinding

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik geen internet. Ik heb een adslverbinding met kpn en hetnet. De hulpwizard van hetnet geeft aan dat mijn modem niet is verbonden met internet. Alle lampjes branden gewoon, het is een speedtouch546 modem en is ook gereset. de site 10.0.0.138 lukt ook niet, ook dan komt er een pagina dat de site niet kan worden gevonden. \r\nHet vreemde is dat mijn computer boven wel internet heeft, deze is verbonden met dezelfde modem. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn??\r\nalvast bedankt!!
Link naar reactie
bedankt voor je snelle reaktie, helaas zonder resultaat. Als ik op mijn computer bij netwerkinstellingen-eigenschappen kijk, wordt er wel een lanverbinding vermeld die verbonden is. Vreemd dus. Tijdens internetten door mijn zoon vanmiddag werd er een foutmelding gegeven en ging de computer vanzelf uit, hierna hadden we dus het probleem. Kan het iets met de netwerk zijn in mijn computer zijn????
Link naar reactie
Inmiddels ben ik erachter....sygate personal firewall heb ik verwijderd en alles doet het weer. Tijdens het opnieuw installeren gaf de firewall aan dat bepaald netwerk geblokkeerd werd. Internet deed het toen inderdaad niet weer, het er maar weer afgegooid. Nu heb ik de firewall van windows ingeschakeld. Maar is dit voldoende of heeft iemand een ander idee????\r\nBedankt alvast!
Link naar reactie
Op zich heb je achter een routerende Speedtouch niet perse een firewall nodig, daar al het binnenkomende verkeer door de modem/router wordt gecontroleerd. Echter, deze laat al het uitgaand verkeer (vanaf je PC) gewoon door, dus als je een spyware, trojan of virusinfectie hebt, dan ben je gewoon aan het verspreiden. Ik zelf vind een firewall altijd aan te raden, en de XP firewall is zo lek als een zeef en biedt alleen schijnveiligheid.\r\n\r\nJe Sygate moet het gewoon doen, alleen moet je hem instellen dat de 10.0.0.* IP-range netwerkverkeer mag maken (trusted range).
Link naar reactie
[quote=volley]Inmiddels ben ik erachter....sygate personal firewall heb ik verwijderd en alles doet het weer. Tijdens het opnieuw installeren gaf de firewall aan dat bepaald netwerk geblokkeerd werd. Internet deed het toen inderdaad niet weer, het er maar weer afgegooid. Nu heb ik de firewall van windows ingeschakeld. Maar is dit voldoende of heeft iemand een ander idee????\r\nBedankt alvast![/quote]\r\n\r\nDat is raar; ik heb al heel lang Sygate en nooit last mee, in tegenstelling tot andere die ik wel heb gehad; ik vind dit gewoon de beste.\r\n\r\nKon je niet zien in de rij \"applicaties\" tegen welk ding je ooit definitief \"nee\" had gezegd en dat je misschien weer moest vrijgeven?\r\n\r\nDe XP-gebruikers in mijn familie hebben allemaal de Windows-firewall uitgeschakeld, uiteenlopende bezwaren.\r\n\r\nJe hebt toch niet per ongeluk meer dan 1 firewall-achtigen ingeschakeld staan? Hoeft niet per se fout te gaan maar maakt het puzzelen wel extra lastig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...