Ga naar inhoud

windows xp start niet meer op

Aanbevolen berichten

Na uitschakeling via de aan en uit knop start mijn windows XP niet meer op. Iedere keer als ik hem start kom ik in het scherm dat ik kan kiezen waar ik wil dat hij mee opstart, maar alles wat ik doe helpt niet. Ook met F8 toets kom ik in ander scherm, maar ook daar lukt het niet. Kan iemand mijn helpen of vertellen wat ik moet doen of wat het kan zijn? :-| \r\n Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote]Iedere keer als ik hem start kom ik in het scherm dat ik kan kiezen waar ik wil dat hij mee opstart, maar alles wat ik doe helpt niet[/quote]\r\nIets meer info kan echt geen kwaad,anders moeten we zo raden ;-) \r\nMultiboot wellicht?Krijg je nog een foutmelding of zo.\r\n\r\nAls de ntldr, ntdetect.com, of boot.ini beschadigd is,\r\nhaal op onderstaande site de bestanden op en pak die uit naar een diskette. \r\nMisschien dat je er mee kunt opstarten,werkt ook met XP Home. \r\n\r\nWindows XP Pro boot disk (XP) \r\nBoot disk for Windows XP Pro (ntldr, ntdetect.com, boot.ini) 276 KB \r\n\r\n[url]http://www.svrops.com/svrops/dwnlddisk.htm[/url]\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Het is het bios scherm en daar kan je selecteren of je bv een veilige modus wil opstarten enz. Alles wat ik aan klik werkt niet. Het scherm is zwart met witte letters. Na bv de veilige modus aangeklikt te hebben start windows xp heel even op en slaat dan weer terug naar het zwart met witte letter scherm. Ook het F8 scherm werkt niet. Meer kan ik neit er over vertellen. Alleen dat alles top werkte voor ik hem handmatig door middel van de aan en uit knop heb uitgeschakeld.
Link naar reactie
In het bios scherm kun je niet kiezen of je wilt opstarten in veilige modus etc. Dat is het startmenu van windows waar jij het over hebt.\r\nMisschien is je startgedeelte stuk. Wat je zou kunnen doe is de XP cd erin, dan voor R van repareren kiezen en dan krijg je een reparatieconsole. Als ik het me goed herinner kun je dan FIXBOOT en dan enter duwen en repareert hij het boot gedeelte. Met een beetje geluk is je probleem dan opgelost.\r\n\r\nZoniet, kies dan vanuit dat menu eens \"in veilige modus starten\" en dan evt. foutmeldingen vermelden of rare dingen die je ziet, of zeggen wat ie dan doet.\r\n\r\nKijk ook eens [url=http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=3684][color=red]hier[/color][/url] of gebruik aan de linkerkant van het forum eens de funktie \"zoeken\" en vul dan het woordje \"fixboot\" in en selecteer het windows xp/2000 forum, er zijn nog een aantal andere mogelijkheden (fixmbr dacht ik bijv.) en er word in het topic waar ik naar verwijs ook nog een microsoft oplossing geboden. Misschien helpt dat ook al.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...