Ga naar inhoud

Bepaalde pagina met paswoord?

Aanbevolen berichten

Hallo .. ik heb een site waar ik soms wat exclusieve spullen op zet.\r\nDeze wil ik maar met een aantal mensen delen, waarvoor ik een paswoord op die pagina wil zetten. Is dit mogelijk??\r\n\r\nAls het misschien kan een paswoord wat maar geldig is voor 1x gebruik, waarna het paswoord verloopt.\r\n\r\nIk gebruik Frontpage voor het maken van mijn site.\r\n\r\nBedankt!
Link naar reactie
Hier kan je het beste een .htaccess bestand voor gebruiken. (In combinatie met een .htpasswd bestand)\r\n\r\nMet bijvoorbeeld php en en (mysql)database kan je dat wachtwoorden idee wel implementeren, maar als je het rechtstreekse adres van het bestand weet kan je het alsnog downloaden.\r\nMet .htaccess kan je ervoor zorgen dat er een wachtwoord op bepaalde mappen komt, dit wachtwoord is niet te achterhalen via normale middelen, zoals bij bijvoorbeeld Javascript wel het geval zal zijn.\r\nZie [url]http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess3.shtml[/url] voor meer informatie.\r\n\r\nLet ook op: de bestanden hebben dus geen bestandsnaam, maar alleen een extensie. Je hebt dus een bestand zonder naam en met de extensie \"htaccess\".\r\nMet bijvoorbeeld kladblok kan je dit aanmaken, \"opslaan als\", kiezen voor \"alle bestanden\" en gewoon \".htaccess\" intypen. (zonder aanhalingstekens)\r\nTyp het in 1x goed, want je kan de naam van het bestand niet in windows wijzigen, je zal dan de melding \"U dient een bestandsnaam op te geven\" krijgen.\r\nEven ter verduidelijking, je zou niet de eerste zijn die zich afvraagt waarom het bestand \"htacces\" niet gelezen wordt door de server. :mrgreen:
Link naar reactie
Indien je webhoster ASP ondersteunt is het niet zo heel moeilijk.\r\n\r\nMaak van de beveiligde pagina\'s .asp i.p.v. .htm bestanden.\r\nVoeg bovenaan elke pagina het volgende toe:\r\n\r\n[quote]\r\n<% if session(\"geverifieerd\") <> \"ja\" then response.redirect \"login.asp\" %>\r\n[/quote]\r\n\r\nvoorbeeld van een werkende login.asp:\r\n[quote]\r\n<%\r\n Option Explicit\r\n Response.Buffer = True\r\n Dim wachtwoord, hiernanaar, actie\r\n\r\n\' --------------------- hieronder mag je waardes aanpassen\r\n wachtwoord = \"geheim\" \' verander hier het wachtwoord\r\n hiernanaar = \"index2.asp\" \' waar moet de gebruikers naartoe na correcte inlog?\r\n\' --------------------- hieronder niets meer aanpassen\r\n actie = Request.QueryString(\"actie\")\r\n%>\r\n\r\n\r\n\r\n Login\r\n\r\n\r\n<%\r\nIf actie = \"uitloggen\" Then\r\n Session.Abandon\r\n Response.Redirect \"login.asp\"\r\nElseIf actie = \"verifieer\" Then\r\n If Request.Form(\"ingetoetst\") = wachtwoord Then\r\n Session(\"geverifieerd\") = \"ja\"\r\n Response.Redirect hiernanaar\r\n Else\r\n Session.Abandon\r\n Response.Write \"

Toegang geweigerd, wachtwoord fout.

\"\r\n response.write \"
[url=\'login.asp\']terug[/url]
\"\r\n End If\r\nElse \' nog niet ingelogt: toon loginscherm \r\n If Session(\"geverifieerd\") = \"ja\" Then\r\n Response.write \"

U bent al ingelogd: [url=\'login.asp?actie=uitloggen\']Uitloggen[/url] - [url=\'\" & hiernanaar & \"\']Verder[/url]

\"\r\n Else\r\n Session(\"geverifieerd\") = \"\"\r\n End If\r\n%>\r\n
\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n
[B]Login[/B]
Deze pagina is niet voor publieke inzage.
Wachtwoord:
\r\n \r\n<%\r\nEnd If \' actie \r\n%>\r\n\r\n\r\n[/quote]\r\n\r\nals je ook nog aparte pagina wilt maken om uit te loggen dan kan dat als volgt...\r\nlogout.asp voorbeeld:\r\n[quote]\r\n<%\r\n Session.Abandon\r\n Response.Redirect \"index.html\" \r\n\' of een andere pagina waar naartoe gesprongen moet worden na het uitloggen\r\n%>\r\n[/quote]
Link naar reactie
Mja, maar daar kan je toch geen bestanden mee beveiligen? Of zie ik dat verkeerd? En dan zou ik nog eerder voor PHP gaan, dat wordt door veel meer hostingbedrijven ondersteund. :-) \r\nOpzich kan je in dat beveiligde gedeelte wel links zetten naar de bestanden, maar als je die link doorgeeft aan iemand anders kan die ook gewoon vrolijk downloaden.
Link naar reactie
[quote=Syntax Terror]Mja, maar daar kan je toch geen bestanden mee beveiligen? Of zie ik dat verkeerd? En dan zou ik nog eerder voor PHP gaan, dat wordt door veel meer hostingbedrijven ondersteund. :-) \r\nOpzich kan je in dat beveiligde gedeelte wel links zetten naar de bestanden, maar als je die link doorgeeft aan iemand anders kan die ook gewoon vrolijk downloaden.[/quote]\r\n\r\nEn als je het wachtwoord doorgeeft aan iemand anders.... :mrgreen:
Link naar reactie
Nee dus... Lees het effe iets beter...\r\n\r\nMaak van de beveiligde pagina\'s .asp i.p.v. .htm bestanden. \r\nVoeg bovenaan elke pagina het volgende toe: \r\n\r\n<% if session(\"geverifieerd\") <> \"ja\" then response.redirect \"login.asp\" %> \r\n\r\n\r\nDus je maakt van je download.htm een download.asp en je zet regel hierboven bovenaan in download.asp.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
HTML lock\r\n\r\nIs niet helemaal gratis, maar je kunt het wel gebruiken. Geeft wat reclame.\r\nDaarmee kun je een sessie aanmaken met daarin zoveel pagina\'s als jij wilt. Zodra je ingelogd bent kun je gewoon kijken naar die pagina\'s.\r\n\r\nIk kan je eventueel aan het juiste programma helpen daar hij wat lastig te vinden is op het net.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...