Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2006 Delen Geplaatst: 6 april 2006 Hoi allemaal,\r\nIk wil een gebruikersaccount maken in XP home waar binnen ik alleen spellen wil draaien.Ik wi dus zoveel mogelijk services en andere progjes die normaal op de achtergrond draaien uitzetten om geheugen & cpu vrij te maken voor de game.\r\nWat kan ik allemaal uitzetten,of beter wat moet er minimaal blijven draaien.En als ik een on-line game speel moeten dan de virusscanner &firewall binnen dat account wel draaien?Ik heb een celeron 2.53 GiHz CPU + 1 GiB ram,op een asus p4p800S-X mobo +GForce 5200 128MB videokaart.Bij voorbaat dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2006 Ik zou, zolang de netwerkkable er nog in zit, nooit de firewall uitzetten, en met die virusscanner zou ik ook erg voorzichtig zijn, al zal dat bij het spelen van een on-line game nog niet zoveel kwaad kunnen. Overigens kun je die firewall ondervangen door gebruik te maken van een router met ingebouwde firewall, dan kan die op je PC in principe wel gewoon uitgeschakeld worden.\r\nVroeger had je een hele mooie website van een gast die zich Black Viper noemde, waar hij een ellenlange gids had over de services in Windows XP, plus hun functie, plus nog veel meer informatie. Hij gaf dan ook voorbeelden van systemen met daarbij de lijsten van services die dan aan of uit konden. Hoewel zijn eigen website plat ligt, is de informatie nog wel te vinden, onder meer hier:\r\n[url]http://www.dead-eye.net/WinXP%20Services.htm[/url]\r\n\r\nHij heeft er ook een profiel bij staan voor een gaming-bak. Misschien kun je daar wat mee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2006 @ JohnL \r\nHet lijkt erop dat dit precies is wat ik nodig heb,ik ga het eens rustig allemaal doornemen!\r\nhartelijk dank (Y) :d Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2006 Nog een andere site met beschrijvingen van de verschillende services: [url]http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm#Services[/url]\r\nDead-eye.net is niet helemaal compleet namelijk. :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2006 @ Syntax Terror; Bedankt, idd die andere site leek me al wat beknopt,maar met dit erbij zou ik er uit moeten kunnen komen.\r\nAls ik nog vragen heb geef ik nog wel een brul.\r\nVoor nu allebei heel erg bedankt\r\nGroetjes Anacho. (Y) (Y) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen