Ga naar inhoud

Dell Dimension 4600 moederbord met zalman koeler

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je de [url=http://docs.us.dell.com/support/edocs/systems/dim4600/en/4600/sm/mprcsr.htm]airduct constructie[/url] die er nu op zit, eerst af moet slopen, wil je die Zalman erop zetten. Lijkt me echter niet verstandig, aangezien die hele constructie juist bedoeld is voor een effectieve koeling bij een laag geluidsniveau.\r\n\r\nWaarom wil je eigenlijk een Zalman erop hebben? Het lijkt me niet dat het geluidsniveau of de koeling daarmee verbeterd wordt. En overklokken kun je ook niet met zo\'n Dell.
Link naar reactie
Je hebt max 10% snelheidsverschil bij 2.66 vs 3.0 GHz. Maar de bussnelheid is ook weer van belang bij de snelheid. Het is niet alleen de processor die het verschil maakt. Omdat de rest van de componenten langzamer draait, zal de winst minimaal zijn.\r\n\r\nDell gebruikt vaak aangepaste hardware, en dus is het goed mogelijk dat je straks 2 niet-werkende PCs hebt. En dat is het niet waard.
Link naar reactie
[quote=rvdster]Wat zou eventueel een goede vervanger zijn voor een ATI Radeon 9800 128mb ? tot 100 euro? eventueel 2dehands[/quote]Een GeForce 6600GT zou een goede vervanger zijn. [url=http://koopjes.marktplaats.nl/computer_hardware/videokaarten/29288991.html?return=eJwlzEEKgzAQBdC7CLo0iUGhESl20wt0X0aNGBJNSKbVtvTuTehm%2FvvDMCCY%2BChB2yDYiYts8HYPsl0QnSBEWye3cgWv0RkADOVmyGhX90Dp7wv4aQcvyVNN0moAj3IjI695ueBqzjh0di4O07FiCp3ec943DaXXW84vaGNjESaOnldVYpVY80SMfCuXeESmfP1zDjHTuRwgrWikdSq9K1zHsvb7AwBOQQ8%3D&df=1]Tweedehands[/url] wel voor die prijs te krijgen, nieuw kost ie vanaf [url=http://www.dollarshop.nl/shopDetail.php?contentid=71&catId=33&categoryid=33]126 euro[/url].\r\n\r\nLet er echter wel op dat je voeding krachtig genoeg is voor die kaart: kun je aangeven hoeveel ampères die Dell voeding geeft op de 12V-lijn (zie sticker op de zijkant van de voeding)?\r\n[quote=rvdster]Ik denk toch dat ik het dan alleen maar bij een ram upgrade hou van 1gb pc2700 naar 2 gb pc3200, maar misschien is dit achteraf gezien ook het geld niet waard.[/quote]Denk het ook niet, de FSB van de CPU is maar 133MHz, 533MHz quad pumped. Om er dan 200MHz/DDR400 geheugen in te zetten i.p.v. 166MHz/DDR333, daar schiet je niet echt veel mee op.\r\n\r\nAls je genoeg vrije geheugensloten hebt, kun je het PC2700 geheugen dat je al hebt gewoon combineren met PC3200 geheugen. Maar voor welke applicaties heb je eigenlijk zoveel RAM nodig? Videobewerking? Zware games zoals BF2?
Link naar reactie
[quote=obi-wan-kenobi]Als je genoeg vrije geheugensloten hebt, kun je het PC2700 geheugen dat je al hebt gewoon combineren met PC3200 geheugen. Maar voor welke applicaties heb je eigenlijk zoveel RAM nodig? Videobewerking? Zware games zoals BF2?[/quote]\r\n\r\nEigenlijk vooral voor spellen en het converteren van videobestanden 8-)
Link naar reactie
[quote=rvdster]DC Output 12V=/ 14a\r\n\r\nook staat er:\r\n\r\nDo not exeed 150W\r\nMax. output power 250W\r\n\r\nDus het is een 250W voeding ?[/quote]\r\n\r\nHier zou ik eigenlijk uit lezen, dat-ie bedoeld is voor 150W nominaal, maar wel pieken tot 250W kan opvangen.\r\n\r\n(\"exceed\" = overschrijden).\r\n\r\nHet dikke 12V-deel (meestal draden geel[plus] en zwart[min], moet er op de sticker bij staan) kan 12V 14A = 168W piek verdragen.\r\n\r\nDie 150/250W slaan op de optelling van de vermogens bij elk van de spanningen, Volts x Ampères.
Link naar reactie
Klinkt weinig, maar 14A op de 12V is zeer efficiënt voor een 250W voeding. Ik zou het gewoon proberen met een 6600GT, want de AGP-versie van die kaarty haalt nog ca. 25% van z\'n stroom via de AGP-poort van de 3.3V lijn en ca. 75% via een molex-stekker van de 12V lijn (waar ook de CPU op zit, dus upgraden naar een energievretende Prescott core P4 (FSB800) is dan niet aan te raden).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...